AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #1 Skrevet 6. februar 2020 Jeg er så redd fordi jeg er for ofte hos legen. Skjønner dette varierer mye, men typisk, hvor ofte er du? Hadde en ikke kronisk sykdom 18 mnd siden som gjorde at jeg var der ca 3 ganger. Nå har vi gått gjennom ivf i 12 mnd som har gjort at jeg måtte til lege 5 ganger, så nesten annenhver mnd siste året. Er så redd legen føler jeg tar opp tiden hans... Anonymkode: 17686...573
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 i nov-des gikk jeg kanskje rundt 1-2 ganger i uka. fikk samtaler mens jeg ventet på plass hos dps Anonymkode: 16cd0...ca4 1
Fru2020 Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Det trenger du ikke tenke på. Du har jo hatt en grunn til det. Livet går opp og ned, i noen perioder trenger man fastlegen ofte og noen ganger sjeldnere. Lykke til med IVF. Håper dere kommer i mål. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 Jeg kan være ukentlig hos fastlegen min jeg, er ingen som reagerer på det! Du har jo en grunn, og de er jo der for å hjelpe oss!😊 Anonymkode: 8511e...a0f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 Akkurat nå, Fru2020 skrev: Det trenger du ikke tenke på. Du har jo hatt en grunn til det. Livet går opp og ned, i noen perioder trenger man fastlegen ofte og noen ganger sjeldnere. Lykke til med IVF. Håper dere kommer i mål. Oi for et hyggelig svar. Stor takk fra meg. Fikk tårer i øynene. Så lite skal til for å endre noens dag 🌼 Anonymkode: 17686...573 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 Jeg er hos fastlegen når jeg har behov for det. Det kan være en gang i året eller 2 ganger pr mnd. Har en kronisk sykdom så det blir gjerne noen timer. I tillegg til andre ting Anonymkode: 7f2b5...d50
boblevann Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 Ikke tenk på det. Jeg går til legen ved behov, noe som betyr at jeg kan være der 3 ganger på én uke - så kan det gå flere år til neste besøk. Sånn er det! Noen ting trenger jo ekstra oppfølgning, masse medisiner/resepter osv. F.eks. IVF er jo ikke noe man kan ta så lett på at legen kan skrive ut et årsforbruk å si lykke til 😅 Det er jo seriøse greier, og slett ikke noe misbruk av tid! Lykke til! Håper spiren sitter snart 💕
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 Før jeg fikk kronisk sykdom var jeg hos fastlegen hvert 5. år (fornyelse av lastebil-lappen). Nå går jeg til legen 1-2 ganger i året. Tar blodprøver ca. annenhver måned, men snakker ikke med legen da. Anonymkode: 00b79...876
Gidavmeg Skrevet 6. februar 2020 #9 Skrevet 6. februar 2020 Jeg har hatt perioder i livet jeg har vært hos fastlegen ukentlig, andre perioder har det gått år mellom legebesøkene. Livet svinger.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #10 Skrevet 7. februar 2020 En går til lege når en har behov, og når lege vil sette opp avtaler etter behov. jeg for min del er hos lege hvis jeg trenger det. Celleprøve hvert tredje år er fast. Ellers er jeg hos lege om jeg blir syk og trenger sykmld eller pencilin mot halsbetennelse etc. Anonymkode: e3311...8ca 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #11 Skrevet 7. februar 2020 Var hos fastlegen sist i 2006 så løper ikke ned dørene. Celleprøve tas på Volvat. Anonymkode: b148e...611
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #12 Skrevet 7. februar 2020 Det går opp og ned for alle. Jeg var hos legen 1 gang i mnd noen ganger mer på 1 år pga kronisk sykdom for noen år siden. Året som var var jeg hos legen kanskje 4-5 ganger. Ikke bekymre deg, i perioder trenger man å dra til legen ofte og andre ganger kun 1-2 ganger i året. Anonymkode: b6137...b9d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå