Gå til innhold

Om bloggen Speiltvillingene


Ny Bruker

Anbefalte innlegg

Fant kun lukkede tråder i Rampelysets arkiv, så jeg stiller spørsmålet i et nytt tråd.

I det siste innlegget skriver Stine hvordan dagen ser ut for mannen og henne, time for time. Barna  legger seg kl. 19. Hun og mannen jobber på byggeplassen kl. 20-01. Sover barna på 7 og 1 år alene i nabohuset?

Mulig det er normalt, men jeg tør ikke jobbe i hagen når barna er lagt for natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Ny Bruker skrev:

Fant kun lukkede tråder i Rampelysets arkiv, så jeg stiller spørsmålet i et nytt tråd.

I det siste innlegget skriver Stine hvordan dagen ser ut for mannen og henne, time for time. Barna  legger seg kl. 19. Hun og mannen jobber på byggeplassen kl. 20-01. Sover barna på 7 og 1 år alene i nabohuset?

Mulig det er normalt, men jeg tør ikke jobbe i hagen når barna er lagt for natta.

Det må du vel nesten spørre henne om? Har du spurt på bloggen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke akkurat det er så rart, nei.
Jeg har heller flere betenkeligheter med at barna tidvis blir hyppig brukt i reklamer for både fotoknudsen, ferietur, GPS-klokkker, babysåper, Goboken, Ellos +++. Dette har dessverre eskalert etter at de begynte å bygge drømmehuset. Synes det er rart dette har gått under radaren i diskusjonene om bloggere og barn i reklame i det siste..

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra at de har en babycall av et slag og at de eldste barna er gamle nok til å ta kontakt om det skulle være noe. Såvidt jeg har forstått er det nye huset bare et par meter fra det gamle. Hvordan skal de ellers få gjort noe i huset, om den ene alltid skal sitte inne på kveldstid? 

Det jeg syns er rart er at hun skriver det så åpenbart på en åpen blogg med flere tusen lesere, at barna er uten tilsyn fra x til x klokkeslett. Det hadde jeg kanskje ikke annonsert så ivrig. Men hun om det. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hvorfor det skulle være et problem. Det er jo på samme tomt og de har sikkert Babycall. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør de. Hadde ikke vært aktuelt å gjort her i huset hvertfall, går ikke til naboen vegg i vegg engang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Vilma74 skrev:

Herregud, så dramatisk dere er! 

Enig. De bor langt uti huttiheita, ikke på Torshov liksom. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Orly skrev:

Spør de. Hadde ikke vært aktuelt å gjort her i huset hvertfall, går ikke til naboen vegg i vegg engang.

Hvorfor ikke det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Orly skrev:

Fordi jeg ikke tar sjansen. 

Hvis man har Babycall med kamera, hva er forskjellen på og sitte i en annen etasje i sitt eget hus kontra hos naboen vegg i vegg? Eller være ute i hagen?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vilma74 skrev:

Herregud, så dramatisk dere er! 

Heller dramatisk enn å oppleve noe vondt , man hører ikke På babycall  om det begynner å brenne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Orly skrev:

Heller dramatisk enn å oppleve noe vondt , man hører ikke På babycall  om det begynner å brenne.

Nei, det hører man på alarmen. 
Vi er ute i hagen, eller i kjelleren to etasjer under soverommene med babycall mens barna sover. 
Da jeg var barn begynte det å brenne i andre etasje hvor alle barna sov mens foreldrene mine satt nede. Det var naboen som reddet oss, så alt kan skje selv mens du sitter i stuen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Orly said:

Heller dramatisk enn å oppleve noe vondt , man hører ikke På babycall  om det begynner å brenne.

Jo? Alarmen går, og den sendes via babycall. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Orly skrev:

Heller dramatisk enn å oppleve noe vondt , man hører ikke På babycall  om det begynner å brenne.

Folk flest har røykvarsler, kanskje du bør vurdere det? De "nye" reagerer rimelig kvikt. 

Endret av Nerine_
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nerine_ skrev:

Folk flest har røykvarsler, kanskje du bør vurdere det? De "nye" reagerer rimelig kvikt. 

Hva er det for et svsr? Hjelper jo ikke det om jeg sitter i et annet hus.

Jeg ville ikke gjort det og det står jeg for, andre får gjøre som de vil

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Orly skrev:

Hva er det for et svsr? Hjelper jo ikke det om jeg sitter i et annet hus.

Jeg ville ikke gjort det og det står jeg for, andre får gjøre som de vil

Hun har vel babycall siden minste er liten. Da hører man jo såklart brannalarmen via babycallen. 

 

Endret av Nerine_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stine har jo basert hele bloggen sin til å handle om barna, den heter jo speiltvillingene som er tvillingjentene hennes. Her har det helt siden bloggen ble opprettet vært ovendreven eksponering av barn. Som sagt rart at kritikere ikke har tatt frem denne bloggeren mer. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
På 6.2.2020 den 13.41, skorpio84 skrev:

Synes ikke akkurat det er så rart, nei.
Jeg har heller flere betenkeligheter med at barna tidvis blir hyppig brukt i reklamer for både fotoknudsen, ferietur, GPS-klokkker, babysåper, Goboken, Ellos +++. Dette har dessverre eskalert etter at de begynte å bygge drømmehuset. Synes det er rart dette har gått under radaren i diskusjonene om bloggere og barn i reklame i det siste..

 

30 minutter siden, Anquor skrev:

Stine har jo basert hele bloggen sin til å handle om barna, den heter jo speiltvillingene som er tvillingjentene hennes. Her har det helt siden bloggen ble opprettet vært ovendreven eksponering av barn. Som sagt rart at kritikere ikke har tatt frem denne bloggeren mer. 

Jeg er litt usikker på hvor dere vil, men som kritiker av barneeksponering føler jeg ikke ansvar for å lese alle mammabloggere og følge opp med aktivitet i tråder om dem. Snarere tvert i mot, prøver jeg å unngå å gi klikk til mammabloggere. 

Hvis dere som leser bloggen og ser eksponering som dere reagerer på så er dere hjertelig velkommen til å delta i en slik debatt og eksemplifisere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ingen spesielle steder. Jeg påpeker bare at jeg syntes det var rart det ikke var blitt diskutert her, da mange andre kritiseres på det grunnlag her inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...