Gå til innhold

Reise fra 2-åring?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest tone-kr.sand

Hei.

Min beste venninne bor i USA, og skal gifte seg i november. Hun har spurt om jeg vil være forlover, og det vil jeg selvfølgelig. Jeg er alenemamma til et barn, som da vil være 2 år. Min venninne har spurt om jeg har mulighet til å komme over fredagen før, og da blir jeg til søndagen etter, altså9-10 dager. Min datter er også innvitert, men jeg ser for meg det blir vanskelig å få henne med, da jeg skal hjelpe til med veldig mye hele uka, samt at jeg må dra fra festen alt kl 8-9, da jeg ikke har barnevakt der borte. Far har ikke mulighet til å ta barnet denne perioden. Besteforeldre og onkel m-fam sier de gjerne tar henne, og hun er veldig trygg på de, ser alle absolutt hver dag. Synes dere det er i drøyeste laget å reise fra henne i hele 9 dager? Ville dere tatt henne med, og heller tatt en rolig feiring? Noen som har vært borte så lenge selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alene2

Jenta di vil ha det bedre hjemme i rolige trygge omgivelser, enn i ukjente usa med en mamma som stresser rundt med alle slags gjøremål.

Jeg hadde reist alene, og kost meg, uten å fått dårlig samvittighet.

9-10 dager er jo strengt tatt ikke så veldig lenge heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Det går sikkert helt fint. Siden du er alenemor så har du sikkert veldig godt av et avbrekk i hverdangen. Da får du mer overskudd til jenta di når du kommer tilbake.

Ha en god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Klart du kan reise. Jeg tror at barn har godt av å lære å stole på andre trygge mennesker enn oss foreldre. Og kanskje spesielt er dette viktige for barn av oss alenemødre.. :wink:

Godt tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Dersom barnet er trygg med besteforeldrene og onkle og de synes dte r helt greit å h henne, synes jeg du skal dra. Du kommer sikkert til å savne henne litt, men samtidig blir det nok veldig godt med en tur alene for deg! God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur!

Selv hadde jeg min bryllupsreise da datteren var like gammel, og det hele gikk strålende! Kom hjem med nye, ladede batterier og MASSE overskudd til den lille - som jeg selvfølgelig hadde savnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uinnlogget

Reis og kos deg! Sikker på at barnet har bare godt av det, alenemødre har nok en tendens til å knytte barna nærmere til seg enn det som er "nødvendig". Unn dere litt fri fra hverandre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men jeg hadde ikke gjort det. Jeg hadde definitivt tatt henne med. Jeg syns ni dager var utrolig lenge, jeg hadde ikke reist bort i tre engang jeg...... Men du må høre på ditt eget hjerte, og ikke andres. (men husk å høre på hjertet og ikke hodet. ):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en mamma

Det vil sikkert være bedre for datteren din å slippe å være med. Vet om noen som var i samme situasjon, og den turen med lite barn ble fryktelig slitsom.

Det er vel strengt tatt liten vits i å reise over for deg hvis du skal ha henne med - en toåring er ikke akkurat til stor hjelp i bryllupsforberedelser :hoho:

(Tenk om situasjonen var omvendt, og din venninne kom fra USA med en utslitt toåring og skulle hjelpe deg med forberedelser..., begge med jet-lag, kanskje vanskelig for å sove, problemer med magen.....)

Jeg har store barn nå, og har heldigvis reist uten dem iblant. Jeg sier heldigvis, for hver gang har jeg grudd meg og vurdert å droppe det. Og hver gang går alt kjempebra, og jeg er så glad for at jeg faktisk reiste. Ungene har også hatt det helt flott sammen med andre voksne, så det er ingenting å bekymre seg for.

Kos deg i bryllupet, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen er jeg uenig med kkristin!

En 2 åring tar ingen skade av om du drar på tur og har det fint! Kos deg og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Se bare på Märtha, som reiste fra datteren i USA i ganske lang tid nå i vinter. Småen var sammen med pappaen sin, og det gikk jo helt fint! Kan ikke se at din datter skal lide under å være noen dager med besteforeldrene sine (som hun kanskje har hatt som barnevakt innimellom ellers også)!

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Jeg vil ikke fortelle deg hva du skal gjøre' date=' men jeg hadde ikke gjort det. Jeg hadde definitivt tatt henne med. Jeg syns ni dager var utrolig lenge, jeg hadde ikke reist bort i tre engang jeg...... Men du må høre på ditt eget hjerte, og ikke andres. (men husk å høre på hjertet og ikke hodet. )<ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_wink.png' alt=':wink:'>

Men tenker du på deg selv da eller barnet? Jeg er nemlig helt overbevist om at barnet har det bedre hjemme i trygge og kjente omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge datteren din er sammen med noen hun er trygg på og trives med (og som gleder seg til å ha henne på besøK) - kan jeg ikke se at det skal være noen grunn til du ikke skal reise.

Du vil nok sannsyneligvis "ha det verre" enn henne - og savne henne mye mer enn hun gjør deg.

Synes du skal nyte en sånn tur med god samvittighet - og kose deg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber ikke logget på

Jeg reiste til Canada i ti dager da min jente var 1 1/2 år. Hun var hos pappan sin, og det gikk strålende. Ser ingen grunn til at dette ikke skal gå bra; de som sier det er alt for overbeskyttende synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sikkert på at du kan nyte "ferien" og ikke ender opp med å bare lengte å savne, ser jeg ikke noen grunn til at du ikke kan reise. Men vær helt sikker på at det ikke kommer til å ødelegge ferien for deg. Jeg er nemlig ikke sikker på om jeg hadde klart å være borte så lenge...

Men er du vant til å være borte fra henne og hun er vant til å ikke se deg hver dag, så reis med god samvittighet og kos deg.

Jenta de har det helt sikkert best hjemme hvis hun har folk hun er kjent med rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur
Jeg vil ikke fortelle deg hva du skal gjøre' date=' men jeg hadde ikke gjort det. Jeg hadde definitivt tatt henne med. Jeg syns ni dager var utrolig lenge, jeg hadde ikke reist bort i tre engang jeg...... Men du må høre på ditt eget hjerte, og ikke andres. (men husk å høre på hjertet og ikke hodet. )<ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_wink.png' alt=':wink:'>

Dette var et usedvanlig dårlig råd. Hva mener du med ”lytt til hjertet og ikke hodet” og ”ikke lytt til andre”. Hvorfor tror du hun ber om råd/synspunkter?

Jeg tror som de fleste andre her at du vil ha godt av å reise alene og at barnet ditt vil ha det godt hjemme. Tror også det er viktig at barn av alenemødre knytter seg til andre, det gjør dem mer sosiale og ikke så avhengige (min erfaring: barn av alenemor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...