Gå til innhold

Hva skjer hvis man blir gravid som student?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer neppe til å angre, men du må nok belage deg på å leve nøysommelig. 
 

Fra et biologisk perspektiv har det vel vært uttalt at man som kvinne er best utrustet til å få barn i begynnelsen av 20-årene. Jeg lot meg ikke påvirke særlig av det, og ble mor som 27-åring. Etter studiene. 

Anonymkode: dedad...ff4

Var du i fast jobb da du ble mor?

Anonymkode: 13513...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg har fantastiske barn, men hun driver med bortføring, samværssabotasje, trenering og hjernevasking av barn. Så ja jeg angrer på valget av mor. 

Aha, du var utro, derfor du ble singel 

Anonymkode: 31e9a...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sånn at du er fullstendig fucked om du ikke klarer å bli superstrukturert. Det kommer også mye struktur av seg selv når du får barn, fordi barnet i seg selv krever det. Man får en annen hverdag helt naturlig. Også går det an å komme seg gjennom studier med greie karakterer uten veldig god struktur, men om du satser på rent A-snitt vil det selvfølgelig kreve mer enn om du er fornøyd med C-snitt. 

Anonymkode: 3f3e8...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha, du var utro, derfor du ble singel 

Anonymkode: 31e9a...758

Nei jeg er aldri utro, men hun var det. Så jeg kasta henne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble planlagt gravid da jeg hadde halvannet år igjen av profesjonsstudiet. Tok permisjon med foreldrestipend fra Lånekassen + engangsstønad fra NAV. Barnefaren var i full jobb, og vi hadde allerede kjøpt bolig. Vi arvet mye klær til baby fra familie med eldre barn. Økonomien var helt fint, selv om det selvsagt er romsligere nå som begge jobber. 

For meg var det en fordel at jeg var kommet godt i gang med studiet før permisjon. Jeg visste hvilke studieteknikker som fungerte for meg, så det var mulig å jobbe effektivt når jeg skulle kombinere studier + baby. Hverdagen var fleksibel, og det var fint å kunne ha korte dager i barnehagen (og så tok jeg igjen lesing på kveldstid mange dager). 

Småbarnsperioden er alltid hektisk, men du har ikke nødvendigvis dårligere forutsetninger som student. Hvis barnet ikke er planlagt, ville jeg tenkt mest på om du faktisk ønsker deg barn nå, og om barnefaren er en du ønsker å ha barn sammen med, og om dere kan tilby barnet stabile rammer. Lykke til uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...