Gå til innhold

Norske menn uattraktive?

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Sikkert en upopulær mening, men jeg synes lyse menn er lite tiltrekkende. Må være høy og mørk. Har faktisk aldri hatt sex med en norsk. Er det bare meg? Og ja, dere menn har lov å si at norske damer er uattraktive også, om dere synes det. Uten sminke er de jo veldig blasse.

- norsk jente, 23

Anonymkode: 61cb5...adc

Men norske menn er jo blant verdens høyeste. Mørke menn er som regel lavere.

Anonymkode: 65911...49a

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi er veldig stygge. Best å holde seg unna tenker jeg

Anonymkode: 3ab17...741

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri klart å hatt sex med en mørkhudet

Anonymkode: 1cad6...b92

Enig, virker sykt ekkelt. 

Anonymkode: 930cd...d74

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig liker jeg skandinavisk utseende best. Høye og lyse med blå/grønn øyne. 

Syns det er sjeldent å se attraktive mannfolk fra Afrika eller øst Europa for eksempel. Menn fra Midtøsten kan ha veldig pene trekk, men ofte er de veldig «feminine» med alt for mye hårgelé og en altfor rett kant i skjegget 😂 også blir de ofte stygge med en gang de passerer 35. Hårete, fete og skallet.

Mens skandinaviske blir ofte bedre med årene. Litt sølvstriper i håret, kule briller og mange tar vare på seg selv. 

finnes jo unntak i alle kategorier selvfølgelig.

Anonymkode: 1c1fe...551

For en generalisering 😂

Anonymkode: 6922f...87b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle jeg har vært sammen med var mellom 175 og 185, blond og blå eller grønne øyne. Lys hudtone men som blir nydelig gyllen om sommeren. Høy panne, glattbarbert og ingen tatoveringer. Perfekt.

Dere som liker mørke typer har da en fordel. Ca 90% av menneskeheten passer for dere.

Anonymkode: 1af46...1e0

Ja, det er ikke noe eksklusivt i mørkhudete menn - brun hud, brune øyne, brunt/svart hår...så utrolig kjedelig, og eventuelle barn blir også bare nyanser av brunt. 

Mens hvite menn kan ha ulike hårfarger, flere øyenfarger, ulik hudnyanse og kan bli brunere om sommeren og er lysere om vinteren. Lyse menn er også generelt høyere enn mørke menn, og mindre hårete 😊

• Liker 3
Skrevet

Jeg er foresten en etnisk norsk dame, men jeg har mørkt hår og mørke øyne. Av en eller annen grunn har jeg alltid følt meg mindre pen fordi jeg ikke har blondt hår og blå øyne.

Anonymkode: 6922f...87b

Skrevet

De fleste nordiske menn foretrekker forhold med nordiske damer, på lik linje med at de fleste nordiske damer foretrekker forhold med nordiske menn. Årsaken til dette er selvsagt at de fleste ser etter mer enn utseende, og at kulturelle fellesnevnere er viktig i et forhold. Når det gjelder tiltrekning,  vil jeg tro veldig mange tiltrekkes av mennesker av ulik rase og utseende. Eksempelvis er det mange norske menn som tenner på sexy asiatiske kvinner, da de anses som eksotiske. 
Påstander om at det bare er stygge norske kvinner som blir sammen med mørke menn, faller på sin egen urimelighet. På lik linje med at det er feil at det bare er tapere som blir sammen med asiatiske kvinner. Det er imidlertid sant at smarte og pene menn og kvinner som oftest ikke velger resurssvake innvandrermenn eller «hentebruder» fra Thailand. Her er de mindre attraktive nordmennene(uavhengig av kjønn) overrepresentert. Derfor er det sjelden man ser en smellvakker og smart norsk kvinne sammen med en mørk mann uten utdanning og/eller god jobb.

• Liker 2
Skrevet

Myten høy og mørk er en kjensgjerning blant norske kvinner. Men denne generaliseringen og stigmatiseringen mot blonde menn synes jeg er ufortjent. 

Det går fint an å være attraktiv selv om man er blond. Det går vel på et helhetsinntrykk mellom kroppsholdning, utseendetrekk, væremåte, personlighet, sjarm osv? Gjør det ikke? Jeg kjenner mange blonde gutter som er særdeles attraktive. 

Det som er komiskt med dette er jo at i sørøst-Asia så er blonde gutter eksotiske der. At norske kvinner ikke vil ha blonde menn, og heller tar i på mørkhåret med utenlandsk opphav er ofte realiteten. Forsåvidt ikke noe galt med det. Men det som blir galt for disse norske kvinnene er at blonde norske menn finner seg da asiatere, som forguder disse gutten på linje med at norske kvinner forguder mørke menn.
Nei, disse blonde mennene burde skamme seg. Lavstatus. Eier dem ikke skam?

Jeg synes alle må få velge sin partner ut ifra hva dem selv mener, uten å mene noe om det blant andre. Hvis du som kvinner ønsker høy og mørk, så be my guest. Men aksepter at andre liker noe annet enn deg. Uansett om dem er norske eller asiatiske.
Jeg for min del finner ikke damer med usjarmerende selvopptatthet og store utseendekomplekser særlig attraktivt. Dette finner jeg ofte blant norske kvinner. Men det er meg det, og la meg få mene det. 

Anonymkode: de89b...da9

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Myten høy og mørk er en kjensgjerning blant norske kvinner. Men denne generaliseringen og stigmatiseringen mot blonde menn synes jeg er ufortjent. 

Det går fint an å være attraktiv selv om man er blond. Det går vel på et helhetsinntrykk mellom kroppsholdning, utseendetrekk, væremåte, personlighet, sjarm osv? Gjør det ikke? Jeg kjenner mange blonde gutter som er særdeles attraktive. 

Det som er komiskt med dette er jo at i sørøst-Asia så er blonde gutter eksotiske der. At norske kvinner ikke vil ha blonde menn, og heller tar i på mørkhåret med utenlandsk opphav er ofte realiteten. Forsåvidt ikke noe galt med det. Men det som blir galt for disse norske kvinnene er at blonde norske menn finner seg da asiatere, som forguder disse gutten på linje med at norske kvinner forguder mørke menn.
Nei, disse blonde mennene burde skamme seg. Lavstatus. Eier dem ikke skam?

Jeg synes alle må få velge sin partner ut ifra hva dem selv mener, uten å mene noe om det blant andre. Hvis du som kvinner ønsker høy og mørk, så be my guest. Men aksepter at andre liker noe annet enn deg. Uansett om dem er norske eller asiatiske.
Jeg for min del finner ikke damer med usjarmerende selvopptatthet og store utseendekomplekser særlig attraktivt. Dette finner jeg ofte blant norske kvinner. Men det er meg det, og la meg få mene det. 

Anonymkode: de89b...da9

Tror ikke det er flertallet av norske damer som bare vil date typ høy og mørk. Det er vel en myte. Sier mest om de damene som er sånn; og ha så spesifikke preferanser kan tyde på at dama er veldig overflatisk og ikke så smart. Dårlig kjærestemateriale mao. 
Ei jeg kjenner skulle absolutt bare ha høy og mørk. Endte opp med fullstendige idioter, dumme som brød eller så ruset de seg. Men høye og mørke, det var de! Noe annet gikk ikke an. 
Heldigvis fant hun seg en snill (høy og mørk) kar tilslutt, men da var toget gått for å få barn. 

Anonymkode: 885ef...a16

• Liker 1
Skrevet

LIker best menn med samme etnisitet som meg selv. 
Blir ikke tiltrukket av mørkhudede menn og tror det er fordi de mest sannsynlig har en annen kultur og muligens relgion (er relgiøse) enn meg. Ser bare utfordringer.
Dessuten liker jeg at menn er litt høyere enn meg, og mange mørkhudede er lavere, spinkle etc.
Er 170 cm selv, og ser det da jeg reiser at de flese (både damer og menn) fra sydligere strøk er spinklere bygget enn meg, selv om jeg er slank. Er nordisk selv, med nordisk kroppsbygning. 
Blå, brune eller grønne øyne spiller ingen rolle, ikke hårfarge heller forsåvidt, men liker best nordiske/nordeuropeiske menn. 

Yngste datteren min liker kun asiatiske gutter. Helt merkelig, men alltid vært sånn, og  hun synes ikke nordiske/europiske menn er kjekke/pene i det hele tatt.. Kun lave asiatiske gutter, og har kjæreste fra Filipinene.
Kjenner til flere enter som kun tiltrekkes av asiatere.
Og det virker jo som det er endel menn som gjør det også.. 😅

Skrevet
På 5.2.2020 den 2.28, Jasmine9 skrev:

Å dra alle norske menn over en kam å kalle dem uattraktive er lite reflektert. Alle er da forskjellig uansett hvor man kommer fra. En nordmann er ikke stort annerledes enn en svenske, en polakk, en brite eller en amerikaner. Da er det riktigere du sier at du personlig liker mørkhudede menn.

Vet ikke om jeg er helt enig. Ut fra denne personens preferanser så er norske (og lyse) menn, som gruppe, mindre attraktiv. Det tenker jeg må være helt greit å synes/føle. 

Skrevet

Utenlandske menn er ofte mer attraktive ja (etter min smak), mer markerte og mindre blasse, og særlig øynene er ofte mye penere. Men jeg har også vært med flere utenlandske menn, for det meste spanske/latinske, og på grunn av kulturforskjeller ønsker jeg helst å falle for en nordmann nå. Heldigvis finnes det kjekke nordmenn også, må bare lete litt mer :)

Skrevet
2 timer siden, Birthe-Birgit skrev:

Utenlandske menn er ofte mer attraktive ja (etter min smak), mer markerte og mindre blasse, og særlig øynene er ofte mye penere. Men jeg har også vært med flere utenlandske menn, for det meste spanske/latinske, og på grunn av kulturforskjeller ønsker jeg helst å falle for en nordmann nå. Heldigvis finnes det kjekke nordmenn også, må bare lete litt mer :)

Jøss! Hva er forskjellen på nordmenn vs. svensker, dansker og islendere akkurat her mener du? Jeg syns ikke svenskene er særlig mer markerte, ikke danskene heller. De er minst like "blasse" som nordmennene, hva enn man mener med det?

Utenlandske er i bunn og grunn alle som ikke er norske. Å behandle de som en ensartet gruppe blir da meget spesielt.
Men det er klart smaken er forskjellig. Dersom du ønsker en aboriginer, massai, inuitt, kineser eller "en afrikaner fra sør for Sahara" fordi de er mer attraktive enn norske menn, så er det vel ingen som hindrer deg i å skaffe deg en sånn mann.

Anonymkode: 3af22...d3b

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss! Hva er forskjellen på nordmenn vs. svensker, dansker og islendere akkurat her mener du? Jeg syns ikke svenskene er særlig mer markerte, ikke danskene heller. De er minst like "blasse" som nordmennene, hva enn man mener med det?

Utenlandske er i bunn og grunn alle som ikke er norske. Å behandle de som en ensartet gruppe blir da meget spesielt.
Men det er klart smaken er forskjellig. Dersom du ønsker en aboriginer, massai, inuitt, kineser eller "en afrikaner fra sør for Sahara" fordi de er mer attraktive enn norske menn, så er det vel ingen som hindrer deg i å skaffe deg en sånn mann.

Regner med du også skjønner at det er snakk om utlendinger fra mer eksotiske steder? Nordmenn, dansker og svensker er alle skandinavere og ganske like i utseendet og helt tydelig ikke de utlendingene jeg henviser til. Samtidig skriver jeg at jeg foretrekker nordmenn da jeg har opplevd kulturkrasj for mange ganger tidligere. Personligheten min passer best med en nordmann, så da skjønner jeg ikke hvorfor du vil jeg skal skaffe meg en utlending?

Anonymkode: 0d205...4cf

Skrevet

Jeg liker norske menn. Han trenger hverken være mørk eller høy eller kjendis eller rik.

Jeg liker best hvite eller europeiske menn, men det er snille menn fra alle etnisiteter. 

Skrevet
På 5.2.2020 den 9.19, Isambard skrev:

Nei, jeg synes ikke norske damer er uattraktive. Norske damer kommer i alle farger og fasonger. Selv etnisk norske kan være mørke, rødhårede eller blonde. De kan ha lysebrun hud eller være fregnete. Alt er vanlig. Den ene dagen kan man se en slående vakker rødtopp. Neste dag ei nydelig mørk som like gjerne kunne vært fra Spania. 

Selvfølgelig nevner du ikke blonde kvinner. Vi er verdiløse

Anonymkode: ae8ae...61d

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du også skjønner at det er snakk om utlendinger fra mer eksotiske steder? Nordmenn, dansker og svensker er alle skandinavere og ganske like i utseendet og helt tydelig ikke de utlendingene jeg henviser til. Samtidig skriver jeg at jeg foretrekker nordmenn da jeg har opplevd kulturkrasj for mange ganger tidligere. Personligheten min passer best med en nordmann, så da skjønner jeg ikke hvorfor du vil jeg skal skaffe meg en utlending?

Anonymkode: 0d205...4cf

Med mindre du er Birthe-Birgith så var det vel ikke deg jeg siterte heller?
Og nei, utlending er utlending. Alle som ikke er norske er utlending. 
Og er ikke afrikanere sør for Sahara, inuitter og aboriginere "eksotiske" utlendinger?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig nevner du ikke blonde kvinner. Vi er verdiløse

Anonymkode: ae8ae...61d

Du trenger ikke anerkjennelse fra meg for å ha verdi.

Når det er sagt så liker jeg blondiner også. Det var tilfeldig at jeg nevnte andre eksempler.

• Liker 1
Skrevet

man bør sette seg litt inn i forskjellen på å skrive "Norske menn er uattraktive" noe som angår alle norske menn for alle folk og "jeg synes norske menn er uattraktive" ditt eget syn på norske menn, som er en setning som ikke sier at norske menn er uattraktive i seg selv, men at du ikke synes det.

Anonymkode: ec9b2...5c7

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

man bør sette seg litt inn i forskjellen på å skrive "Norske menn er uattraktive" noe som angår alle norske menn for alle folk og "jeg synes norske menn er uattraktive" ditt eget syn på norske menn, som er en setning som ikke sier at norske menn er uattraktive i seg selv, men at du ikke synes det.

Anonymkode: ec9b2...5c7

Enig, men vil dra den litt lengre. Vi har alle ulike preferanser, men det er aldri nødvendig å rope ut i offentligheten at det motsatte av egen preferanse er uattraktivt/stygt/ekkelt osv. 

Noen liker mørke menn, noen liker lyse, andre bryr seg ikke i det hele tatt. Men de vi ikke er tiltrukket av er ikke uattraktive. De er bare ikke vår type. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...