Gå til innhold

Hvilket bestikk samler du på?


Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka

Det er så masse lekkert bestikk "der ute". Hvilket samler du på? og er du fornøyd? Bruker du bestikket til hverdags eller bare til fest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi samler på Maya 2000 fra Norsk stålpress. Vi bruker det både til hverdags og fest - men til spesielt festlige anledninger tar vi frem sølvtøyet (Rosendal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

vi har et helt enkelt IKEA bestikk til hverdags, og Admiral fra Hardanger bestikk til pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sesselja

Jeg samler på Odel (stor størrelse) i sølvtøy, til mannens store fortvilelse (han er engelsk og ikke vant med at vanlige folk har sølvtøy til flerfoldige tusen kroner). Til dagligbruk har vi et enkelt og stilrent stålbestikk vi kjøpte i England et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samler på Carina (eller, jeg samlet på det da jeg traff min kjære, så nå samler vi begge på det, om han vil eller ei :P ) og det bruker vi "til pent". Hva som er "til pent" varierer da, det kan være en koselig søndagsfrokost eller en romantisk middag, eller når vi har gjester (eller når alt det andre står i oppvaskmaskina...) Jeg hr 12 t-skjeer og kakespade i sølv også, Anitra, men om vi skal samle opp til å ha "sølvbestikk til pent" vet jeg ikke om vi prioriterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på kristin fra hardangerBestikk. Vi bruker ikke det til hverdags, syns det er litt "stas" å kunne ta frem noe som er litt finere enn det vanlige innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Vi har Hardangerbestikk (Ramona) som brukes til når vi har gjester, ikke til hverdags.

Samler også på sølvbestikk, Arvesølv, som skal brukes til enda finere anledninger!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Una fra Norsk stålpress. Brukes til alle anledninger. har dessuten endel Opphøyd rose i sølv (har arvet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Jeg samler på sølvbestikket Elisabeth. Brukes kun til spesielle anledninger så som jul, 17.mai o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Lilje-sølv til pent, og biffbestikk i Nora fra Hardanger. Vurderer å kjøpe inn is-skjeer osv. i Nora også.

Til hverdags har vi noe enkelt fra Solingen eller hva det nå er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Maya.

Samme som jeg er vokst opp med hjemme, og foreldrene mine giftet seg 1965....

Maya er så fint! Klassisk og kult på samme tid.

Vi (eller jeg, da, jeg begynte å samle før jeg ble sammen med mannen) valgte Maya 2000 fordi tallerknene nå er litt større enn de var tidligere. Men Maya 2000 er jo bare kniv, skje og gaffel, da, så resten er som vanlig Maya.

Her er en link:

Maya og Maya 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler ikke på bestikk. Bruker heller pengene mine på andre ting.

Om jeg "måtte" - dvs om jeg skulle gifte meg og måtte finne på noe å putte på gavelisten, ville det definitivt vært Maya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Emera

Da jeg var gift, samlet vi på sølv (Opphøiet Rose), for han hadde fått en del av det fra før, og så ble det til at vi fortsatte.

Men jeg er ikke så opptatt av å samle på bestemte ting, så jeg kan vel ikke si at jeg fremdeles samler, nei.

Uansett så er det greit å ha det jeg har, til fine anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arva en haug med sølv etter foreldrene mine. Mye fra eldre genereasjoner. Har endel av forskjellige merker. Og altfor mye. Så har det jeg trenger og ikke behov for å samle på et spesielt merke. Synes i grunnen det er fint å ha litt forskjellige typer og gøy når det er arvet. Dessverre blir det altfor sjelden brukt.

Hadde jeg ikke hatt sølv fra før så hadde jeg nok ikke giddet å bruke penger på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på sølvtøy i den forstand at jeg fikk til konfirmasjonen min, og hvis jeg engang gifter meg kommer jeg til å ønske meg mer av samme slag.

Jeg har noen kniver og gafler i Märtha.

Til hverdags har vi en blanding av gammelt bestikk og det billigste fra Ikea. Dette er rester fra hybelliv som vi ikke har byttet ut ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...