Gå til innhold

Drapet i Sandefjord


hobbykokken

Anbefalte innlegg

Ser i mediene at flere hadde vært innom åstedet og at drapet ble pratet om på Facebook noen timer før politiet ble varsla. Hva er galt med folk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning, latterliggjøring og svar til dette.

Søgni, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2020 den 12.46, Klappe skrev:

Politiet har beskrevet den drepte kvinnen som en de kjente til fra før av. I likhet med kjæresten hadde 31-åringen forbindelse til rusmiljøet i byen

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQ1qdj/thea-31-brutalt-drept-kan-ikke-forstaa-at-noen-kan-gjoere-noe-slikt

Jepp. Man kan jo også se det på henne på de bildene som er publisert

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, CatFighter skrev:

Kjenner jeg blir litt provosert.. "Ikke i stand til å la seg avhøre " "siktede er medtatt ". Han har drept et annet menneske - på en måte som er omtalt i mediene som brutal - for ANDRE gang.. Da kan man umulig være så "skjør " som han blir fremstilt. Så sliter han liksom så mye , og må bli tatt på med silkehansker, bare fordi han spiller på kortet at HAN sliter. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/14/2020 at 9:31 AM, Prelunia said:

Kjenner jeg blir litt provosert.. "Ikke i stand til å la seg avhøre " "siktede er medtatt ". Han har drept et annet menneske - på en måte som er omtalt i mediene som brutal - for ANDRE gang.. Da kan man umulig være så "skjør " som han blir fremstilt. Så sliter han liksom så mye , og må bli tatt på med silkehansker, bare fordi han spiller på kortet at HAN sliter. 

Mannen har nylig mistet kjæresten sin under traumatiske omstendigheter. Det er helt vanlig å bli satt ut av partners bortgang og noen får faktisk traumer av det, så vis litt respekt for andres lidelse er du snill. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Hentacruel skrev:

Mannen har nylig mistet kjæresten sin under traumatiske omstendigheter. Det er helt vanlig å bli satt ut av partners bortgang og noen får faktisk traumer av det, så vis litt respekt for andres lidelse er du snill. 

Jeg synes ikke han fortjener respekt for "traumene" han pådro seg etter å ha drept kjæresten sin på en brutal måte. Hadde det vært et drap som skjedde i et uhell, kanskje mer sympati å hente hos folk. 

Men respekt til deg, som klarer å ha respekt for en mann som dette. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Hentacruel skrev:

Mannen har nylig mistet kjæresten sin under traumatiske omstendigheter. Det er helt vanlig å bli satt ut av partners bortgang og noen får faktisk traumer av det, så vis litt respekt for andres lidelse er du snill. 

Hadde det vært et uhell , eller en annen en han som skapte de traumatiske omstendighetene,  skulle jeg hatt respekt. Når drapet er så brutalt som det blir omtalt , er det ikke akkurat sånn at man får vært litt hardhendt uten mening og det fører til død.. 

Når man i tillegg legger til at han er dømt for et annet drap , og hvis man leser litt om omstendighetene til det drapet lyser det ikke opp en gjerningsmann som er full av empati.. Når man tar seg så god tid til å gjøre alt det brutale er det ikke akkurat sånn at man "klikker " i 10 minutter. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
The Kavorka skrev (På 14.2.2020 den 1.38):

Jepp. Man kan jo også se det på henne på de bildene som er publisert

Bare nysgjerrig , jeg lurer på hvordan du kan se det på henne på bildene som er publisert at hun tilhørte et rusmiljø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (22 timer siden):

Her har vi en mann totalt gjennomsyret av ondskap. Drepe kjæresten sin, og våger deretter å skylde på noen andre. 

Jo, det er jo ganske åpenbart. Eller direkte ødelagt av rus. Det jeg var litt nysgjerrig på er hvordan dere kan se det på henne altså den drepte, at hun tilhørte et rusmiljø?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CatFighter skrev (1 time siden):

Jo, det er jo ganske åpenbart. Eller direkte ødelagt av rus. Det jeg var litt nysgjerrig på er hvordan dere kan se det på henne altså den drepte, at hun tilhørte et rusmiljø?

Ser noen har kommentert det ja. Det er noe jeg aldri ville ha skrevet. Syns det er ufint:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CatFighter skrev (På 9.6.2021 den 23.26):

Bare nysgjerrig , jeg lurer på hvordan du kan se det på henne på bildene som er publisert at hun tilhørte et rusmiljø?

Jeg syns hun ser ut som en typisk "piller & pulver-dame". Og det samme gjør mange av vennene på fb-profilen hennes

Endret av The Kavorka
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

magic carpet skrev (På 4.2.2020 den 9.54):

Du må være passe idiot for å bli kjæreste med noen som er drapsdømt.

Man trenger ikke nødvendigvis å være en idiot, og jeg synes det er fælt å se at folk skriver sånt om ei som har blitt drept på denne måten. Veldig mange som har havnet i et rusmiljø, har hatt en vanskelig oppvekst, selv om det selvfølgelig ikke gjelder alle. Så blir de kurtisert av en «sterk» mann som de tror kan beskytte dem. Helt feil tankegang selvfølgelig, men har sett dette hos andre. De har ofte opplevd vold, omsorgssvikt og rus i egen oppvekst, og tror de nå har noen som kan ta vare på dem.

CatFighter skrev (På 9.6.2021 den 23.26):

Bare nysgjerrig , jeg lurer på hvordan du kan se det på henne på bildene som er publisert at hun tilhørte et rusmiljø?

Det er enkelt å se hvis man kjenner andre som har vært i tilsvarende miljø, de får et spesielt drag i ansiktet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Rosa Dartle skrev (På 11.6.2021 den 12.02):

Man trenger ikke nødvendigvis å være en idiot, og jeg synes det er fælt å se at folk skriver sånt om ei som har blitt drept på denne måten. Veldig mange som har havnet i et rusmiljø, har hatt en vanskelig oppvekst, selv om det selvfølgelig ikke gjelder alle. Så blir de kurtisert av en «sterk» mann som de tror kan beskytte dem. Helt feil tankegang selvfølgelig, men har sett dette hos andre. De har ofte opplevd vold, omsorgssvikt og rus i egen oppvekst, og tror de nå har noen som kan ta vare på dem.

Det er enkelt å se hvis man kjenner andre som har vært i tilsvarende miljø, de får et spesielt drag i ansiktet. 

Kjenner du noen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Rosa Dartle skrev (På 11.6.2021 den 12.02):

Man trenger ikke nødvendigvis å være en idiot, og jeg synes det er fælt å se at folk skriver sånt om ei som har blitt drept på denne måten. Veldig mange som har havnet i et rusmiljø, har hatt en vanskelig oppvekst, selv om det selvfølgelig ikke gjelder alle. Så blir de kurtisert av en «sterk» mann som de tror kan beskytte dem. Helt feil tankegang selvfølgelig, men har sett dette hos andre. De har ofte opplevd vold, omsorgssvikt og rus i egen oppvekst, og tror de nå har noen som kan ta vare på dem.

Det er enkelt å se hvis man kjenner andre som har vært i tilsvarende miljø, de får et spesielt drag i ansiktet. 

 

CatFighter skrev (På 9.6.2021 den 23.26):

Bare nysgjerrig , jeg lurer på hvordan du kan se det på henne på bildene som er publisert at hun tilhørte et rusmiljø?

Jeg vet hvem denne damen og mannen er og ja man kan se det og ja det stemmer. Hvordan hendelsen skjedde var også helt brutalt. Avisen har ikke kommet med detaljer, men dette var nesten like ille som maxbo drapet bare på to forskjellige måter. Trist at mennesker kan være så onde, brutale og ekle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magic carpet skrev (På 4.2.2020 den 9.54):

Du må være passe idiot for å bli kjæreste med noen som er drapsdømt.

Det var jo ikke hvem som helst han drepte heller. Man skal være rimelig gal for å drepe lederen av en av pakistanergjengene som herjet i Oslo på slutten av nittitallet. Forøvrig kommer han også fra en familie av kriminelle og fornavnet er jo også ganske stereotypt for å si det mildt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...