AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #181 Skrevet 8. februar 2020 16 timer siden, Thyra skrev: Du kan ikke med loven i hånd si opp leieboeren fordi hn har fått samboer eller giftet seg. Men du kan selvsagt finne en utvei for å bli kvitt leieboeren. Men det sier jo litt om deg som person. Hva er egentlig så forferdelig med at en leieboer får seg samboer? Det klarer jeg bare ikke å skjønne. Nei, men jeg kan helt lovlig kaste han/hun ut, så resultatet ville vært det samme. nå leier jeg ut mindre hybler og de er ikke egnet for mer enn en, så situasjonen min er litt annerledes. Uansett så er jeg nøye på hvem jeg leier ut til. Det at en leietaker kan ta inn hvem som helst i kraft av å ha fått seg samboer syntes jeg er helt hortibelt. Det kan være hva som helst, rusmisbrukere, folk uten boevne etc. Etc. Kort sagt, fokk jeg aldri ville leid ut til kan bli tvunget inn i leiligheten. Jeg bor med barna mine rett over utleieenhetene, jeg vil ikke ha hvem som helst inn på min eiendom. I tillegg er det den ekstra slitasjen som jo hos meg er ganske vesentlig da hyblene er ganske små. husker jeg var på en visning i en leilighet som var bygge for 2 år siden. Den var på 44 kvm. og der hadde mor far og 3 barn bodd. Den var så slitt at fugene på badet var helt borte, det var gangstier i parketten på grunn av slitasjen. Det var helt utrolig å tenke på at den kun var 2 år gammel. Når boliger blir overbefolket sliter det sykt på leiligheten. Anonymkode: 8a144...6b3 1
Thyra Skrevet 8. februar 2020 #182 Skrevet 8. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, men jeg kan helt lovlig kaste han/hun ut, så resultatet ville vært det samme. nå leier jeg ut mindre hybler og de er ikke egnet for mer enn en, så situasjonen min er litt annerledes. Uansett så er jeg nøye på hvem jeg leier ut til. Det at en leietaker kan ta inn hvem som helst i kraft av å ha fått seg samboer syntes jeg er helt hortibelt. Det kan være hva som helst, rusmisbrukere, folk uten boevne etc. Etc. Kort sagt, fokk jeg aldri ville leid ut til kan bli tvunget inn i leiligheten. Jeg bor med barna mine rett over utleieenhetene, jeg vil ikke ha hvem som helst inn på min eiendom. I tillegg er det den ekstra slitasjen som jo hos meg er ganske vesentlig da hyblene er ganske små. husker jeg var på en visning i en leilighet som var bygge for 2 år siden. Den var på 44 kvm. og der hadde mor far og 3 barn bodd. Den var så slitt at fugene på badet var helt borte, det var gangstier i parketten på grunn av slitasjen. Det var helt utrolig å tenke på at den kun var 2 år gammel. Når boliger blir overbefolket sliter det sykt på leiligheten. Anonymkode: 8a144...6b3 Men leiligheten som ts leier blir jo ikke overbefolket pga samboeren! 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #183 Skrevet 8. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis kjæresten bare har flyttet inn og du ikke har sagt et pip til utleier er det ikke rart han reagerer. Skal flere flytte inn må du opplyse om det, og få godkjennelse. H*n skal vite hvem som bor i boligen og hvor mange som oppholder seg der. Anonymkode: 85b75...f7e Det er ikke nødvendig å spørre om godkjennelse hvis kjæresten skal flytte inn siden huseieren ikke har lov til å nekte, hvis du har lest hele tråden så vet du at det er sitert og linket til husleieloven flere ganger. Det holder å opplyse huseieren om at kjæresten flytter inn. Anonymkode: 1c8c2...748 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #184 Skrevet 8. februar 2020 14 minutter siden, Thyra skrev: Men leiligheten som ts leier blir jo ikke overbefolket pga samboeren! Overbefolkning var, som du så, kun én av grunnene. Anonymkode: 8a144...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #185 Skrevet 8. februar 2020 Jeg skjønner ikke hvorfor utleier lager kvalm her. Jeg regner med han har satt seg godt inn i lovverket før han begynte med utleie, så da vet han godt at leietakere har lov til å ta inn en samboer eller ektefelle. Dette skal han ha tatt høyde for når han satt leien. Denne utleieren høres bare ut som en grådig småkonge som ønsker å herske og herse. Anonymkode: 9a5a8...5ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå