AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #21 Skrevet 4. februar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Kylling spiser alle, bortsett fra de som er veggiser da, men du nevner ikke noe om at de kan være av det slaget. Lag en gryterett med kylling og grønnsaker i. Finn noe på nettet. Let litt rundt her for eksempel? Anonymkode: f4fa0...f1a Tja... Ikke alle som spiser kylling hvis den ikke er halal. Anonymkode: 027ae...7bf
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #22 Skrevet 4. februar 2020 Hahaha umulig å lage mat til folk nå for tida. Lavkarbere, halalkylling og veganere. Ville laget en lasagne eller pizza med salat til. Anonymkode: 8eb0f...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #23 Skrevet 4. februar 2020 Server vann og isbiter, da er du sikret alle veier Anonymkode: 38df4...343 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #24 Skrevet 6. februar 2020 Noe vegansk, for da eliminerer du kjøtt, fisk, egg og melk. Veldig mange er blitt veggiser, veldig mange er allergisk mot melk og noen er også allergisk mot egg. Unngå også nøtter, da det kan være dødelig giftig. Noe pasta uten egg? Eller en wok? Suppe? Anonymkode: 404e3...0ae
Hjerte Skrevet 6. februar 2020 #25 Skrevet 6. februar 2020 Uten allergier og mattabuer er vel alt gangbart? Lag det du selv har lyst på. 1
Maleficenta Skrevet 6. februar 2020 #26 Skrevet 6. februar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe vegansk, for da eliminerer du kjøtt, fisk, egg og melk. Veldig mange er blitt veggiser, veldig mange er allergisk mot melk og noen er også allergisk mot egg. Unngå også nøtter, da det kan være dødelig giftig. Noe pasta uten egg? Eller en wok? Suppe? Anonymkode: 404e3...0ae Ts sier jo at ingen av de har allergier. Veganere hadde ikke jeg giddet å ta hensyn til med mindre de gir beskjed om dette selv. Deres ansvar å si fra om spesielle dietter. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #27 Skrevet 6. februar 2020 Pasta, kjøttboller (eventuelt av kyllingkjøttdeig) og tomatsaus, og en god salat ved siden av. Server kjøttboller og saus hver for seg. Da er det enkelt både med lavkarbo og veggis. Anonymkode: 96fb8...96f 1
OnFire Skrevet 6. februar 2020 #28 Skrevet 6. februar 2020 På 4.2.2020 den 2.55, sølvdryss skrev: Jeg ville gått for en gryte eller suppe med grønnsaker og linser/bønner/Kikerter. Også ville jeg hatt kylling eller annet kjøtt ved siden av til å ta i for de som ønsker. Bruk vegansk "fløte" (feks soya eller kokosmelk) om du vil ha kremete konsistens. Ha rundstykker til. Gjerne glutenfri i tilfelle, eller ha i frysen så du kan ta frem. Noen av oss kan ikke spise erter/bønner pga allergi, og så er det nok også mange som ikke er så gira dette uansett. Kokosmelk funker også dårlig for mange, meg inkludert.
Ullvott Skrevet 6. februar 2020 #29 Skrevet 6. februar 2020 Merkelig problemstilling: TS vet ikke hvem som kommer, men vet likevel bestemt at de som kanskje kommer verken har allergier, er vegetarianere, veganere eller går på noen form for diett. 7
Guidet Kvinne Skrevet 6. februar 2020 #30 Skrevet 6. februar 2020 Det hadde vært lettere å hjelpe hvis Ts skrev noe om hva hun selv liker å lage, hva hun pleier å lage og ikke minst, hva hun best får til å lage. Og også hvor mye tid hun har til rådighet. Hvis det er lite tid, er det lurt å lage noe dagen før som bare kan varmes opp.
Guidet Kvinne Skrevet 6. februar 2020 #31 Skrevet 6. februar 2020 3 minutter siden, Ullvott skrev: Merkelig problemstilling: TS vet ikke hvem som kommer, men vet likevel bestemt at de som kanskje kommer verken har allergier, er vegetarianere, veganere eller går på noen form for diett. Og de er heller ikke hipstere. 6
Ullvott Skrevet 6. februar 2020 #32 Skrevet 6. februar 2020 Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev: Og de er heller ikke hipstere. Nei for alle veganere er hipstere. Eller var det omvendt?? 4
Guidet Kvinne Skrevet 6. februar 2020 #33 Skrevet 6. februar 2020 Akkurat nå, Ullvott skrev: Nei for alle veganere er hipstere. Eller var det omvendt?? Hehe. Ts har sin egen definisjon av hipstere. Spøk til side, jeg vil gjerne hjelpe, men det er litt lite å spille på her. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #34 Skrevet 7. februar 2020 TS her! Det stod mellom 5 stykk, jeg kjenner dem knapt men har ikke hørt om noen allergier eller lignende. Fikk beskjed om hvem som kommer når jeg allerede har handlet inn. Jeg laget ikke biff, ei heller suppe. Ikke passet jeg på at det var soyamelk og tofu til, da veggiser og veganere kan godt gi beskjed. Så, de fikk lasagne, salat og baguetter. Falt i smak det. Sier kun takk til vedkommende som foreslo lasagne(og pastaretter), de andre forslagene var ræva🥰 Anonymkode: 8f275...bf0 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #35 Skrevet 7. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her! Det stod mellom 5 stykk, jeg kjenner dem knapt men har ikke hørt om noen allergier eller lignende. Fikk beskjed om hvem som kommer når jeg allerede har handlet inn. Jeg laget ikke biff, ei heller suppe. Ikke passet jeg på at det var soyamelk og tofu til, da veggiser og veganere kan godt gi beskjed. Så, de fikk lasagne, salat og baguetter. Falt i smak det. Sier kun takk til vedkommende som foreslo lasagne(og pastaretter), de andre forslagene var ræva🥰 Anonymkode: 8f275...bf0 Når startinnlegget var såpass ræva var det jo ikke annet å vente. Anonymkode: aee17...7e6 12
Maleficenta Skrevet 7. februar 2020 #36 Skrevet 7. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her! Det stod mellom 5 stykk, jeg kjenner dem knapt men har ikke hørt om noen allergier eller lignende. Fikk beskjed om hvem som kommer når jeg allerede har handlet inn. Jeg laget ikke biff, ei heller suppe. Ikke passet jeg på at det var soyamelk og tofu til, da veggiser og veganere kan godt gi beskjed. Så, de fikk lasagne, salat og baguetter. Falt i smak det. Sier kun takk til vedkommende som foreslo lasagne(og pastaretter), de andre forslagene var ræva🥰 Anonymkode: 8f275...bf0 Vær så god 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #37 Skrevet 7. februar 2020 21 timer siden, Ullvott skrev: Merkelig problemstilling: TS vet ikke hvem som kommer, men vet likevel bestemt at de som kanskje kommer verken har allergier, er vegetarianere, veganere eller går på noen form for diett. Ja, høres merkelig ut. Ts; Men om det ikke er noe utfordringer med kostholdet til de som eventuelt kommer, kan du jo lage hva du vil. Anonymkode: c7e2e...331
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #38 Skrevet 7. februar 2020 På 4.2.2020 den 8.53, AnonymBruker skrev: TS her, jeg vet ikke hvem som kommer før ganske rett før, må derfor handle og planlegge på forhånd. Hipstere er veganere. Anonymkode: 8f275...bf0 Akkurat som det finnes de muslimer som ikke knivstikker folk, finnes det også hipstere som ikke er veganer eller praktiserer annet mathysteri, men det er ikke de vi hører mest om. Anonymkode: 95982...0c4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2020 #39 Skrevet 7. februar 2020 På 6.2.2020 den 16.38, Maleficenta skrev: Ts sier jo at ingen av de har allergier. Veganere hadde ikke jeg giddet å ta hensyn til med mindre de gir beskjed om dette selv. Deres ansvar å si fra om spesielle dietter. Veganisme er ikke en diett. Har man vegansk mat eliminerer man også religiøse matvaner, som muslimene og jødene har. Anonymkode: 404e3...0ae
Maleficenta Skrevet 8. februar 2020 #40 Skrevet 8. februar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Veganisme er ikke en diett. Har man vegansk mat eliminerer man også religiøse matvaner, som muslimene og jødene har. Anonymkode: 404e3...0ae Samme det. De må informere om det. Folk kan ikke lukte at andre spiser vegansk mat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå