Gå til innhold

"Du ser ut som en pulegutt"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel den kommentaren er jeg enig med at den var litt drøy. Du kan spørre henne neste gang hva hun egentlig mente og si ifra at det var virkelig ikke en grei kommentar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Du ser ut som en pulegutt" har jeg tatt med latter og som et kompliment, iallefall i et togaparty😋

Forresten er ikke togaparty litt 90-tallet?

Endret av Bamseklemmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

"Du ser ut som en pulegutt" har jeg tatt med latter og som et kompliment, iallefall i et togaparty😋

Forresten er ikke togaparty litt 90-tallet?

Hindrer ikke studenter fra å ha det ved semesterstart hvert eneste år.

Hvorfor tenker du at det er 90-talls? Betyr det at feks å bruke bukser og drikke kaffe er 90-talls?

Anonymkode: ab53c...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tenker du at det er 90-talls? Betyr det at feks å bruke bukser og drikke kaffe er 90-talls?

Neida, det var sist gangen jeg var på togaparty😀Bruker fremdeles bukser og drikker kaffe, sjøh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr jo ikke at du ser homo ut 😂hun mente sikkert at du ser ut som en vakker romersk playboy yeah.. 

Anonymkode: 506ca...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde togafest her i helga, og så var det ei jente som sa at jeg så ut som en romersk pulegutt. Trodde hun mente at jeg så ut som en gladiator eller noe. Nei, hun mente at jeg så ut som en slavehomo.

Gikk litt utover selvtilitten min.

Har alltid fått høre "er du homofil", "du er mer pen/vakker enn kjekk", "oi, jeg var sikker på at du var homofil".
Jeg er en helt normal hetrofil, men jeg har vel et utseende som kanskje ikke er det mest macho.

Uansett, var ikke det en ganske frekk ting å si???

Anonymkode: e0b3f...552

Helt klart frekke ting å si.

Som oftest handler det jo om hersketeknikk /mobbing, så man må vel prøve å ikke ta seg nær av det - på samme måte som andre kommentarer man kan få slengt etter seg. 

Husker det var en full jente som skulle ha fyr en gang på byen som lurte på om jeg var homofil på grunn av hårsveisen 🤣 Det syns jeg egentlig var mest humor selv om jeg ble litt :snurt:, men jeg blir automatisk forbannet om det er en kar som sier det.

 

Endret av Jr.Garcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke et kompliment for en mann å høre at han ser søt / pen / ung ut. Kan ha vært hersketeknikk, eller at fylla gjorde at hun var litt for ærlig.

Anonymkode: 64f28...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Bamseklemmer skrev:

"Du ser ut som en pulegutt" har jeg tatt med latter og som et kompliment, iallefall i et togaparty😋

Forresten er ikke togaparty litt 90-tallet?

Og hvis noen kalte deg en slavehomo? Det var jo ikke pulegutt som i "pulbar gutt". Det var pulegutt som i "du ser ut som sånn gutt som romerne likte å misbruke". Hadde du fremdeles tenkt at pulegutt er et kompliment????

Godt mulig det er 90-talls....

Anonymkode: e0b3f...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du reagerte på det, jeg... men ikke værst å bli assosiert med han under her da? 

rome.thumb.jpg.3c9300c17efaaad206f5421084866db5.jpg

Anonymkode: b9539...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde togafest her i helga, og så var det ei jente som sa at jeg så ut som en romersk pulegutt. Trodde hun mente at jeg så ut som en gladiator eller noe. Nei, hun mente at jeg så ut som en slavehomo.

Gikk litt utover selvtilitten min.

Har alltid fått høre "er du homofil", "du er mer pen/vakker enn kjekk", "oi, jeg var sikker på at du var homofil".
Jeg er en helt normal hetrofil, men jeg har vel et utseende som kanskje ikke er det mest macho.

Uansett, var ikke det en ganske frekk ting å si???

Anonymkode: e0b3f...552

Hun var kanskje mye borte i historietimene på grunnskolen.

Anonymkode: 7fe9d...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun var kanskje mye borte i historietimene på grunnskolen.

Anonymkode: 7fe9d...cd4

Det er faktisk fakta da. Homofili var normalt og greit så lenge man hadde samleie med en av lavere rang, og så lenge du var han på toppen og ikke han som tok i mot. Det var med andre ord helt normalt og helt ok å voldta slavegutter. 

Anonymkode: b9539...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et kompliment for en mann å høre at han ser søt / pen / ung ut

Det er et kompliment for meg:klo: Hvorfor tror du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ignorer det. Jeg har møtt en ganske feminin gutt før og jeg synes det er tiltrekkende. Jeg vet ikke hvordan du ser ut, men hvis du ser renslig ut eller har en feminin look så er det ikke negativt. Tror ikke de kommentarene var ment som frekt, hvis de var det så skjønner jeg ikke hvorfor de skal bruke ordet homofil som et negativt ord....? Det er også jævlig idiotisk at folk ikke klarer å legge fra seg stereotypene om at gutter skal være macho og jenter skal være feminine. Du har lovt til å kle deg som du vil, og gjøre hva du vil uansett om det ikke blir sett som "guttete" eller "jentete". Håper folk med disse tankene utvikler seg snart, fordi alle disse reglene her er laget av samfunnet. Det er ingenting som tilhører en spesifikk kjønn og det har det aldri gjort, det er bare menn som har bestemt seg for hva som er "mannlig" og ikke.

Anonymkode: 69a52...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk fakta da. Homofili var normalt og greit så lenge man hadde samleie med en av lavere rang, og så lenge du var han på toppen og ikke han som tok i mot. Det var med andre ord helt normalt og helt ok å voldta slavegutter. 

Anonymkode: b9539...469

Det amerikanske pop-begrepet «fuckboy» er fullstendig anakronistisk og ahistorisk når det brukes om mannlig prostituerte i antikkens Roma. Herregud, hvor blir det av dannelsen ....

Anonymkode: 7fe9d...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det amerikanske pop-begrepet «fuckboy» er fullstendig anakronistisk og ahistorisk når det brukes om mannlig prostituerte i antikkens Roma. Herregud, hvor blir det av dannelsen ....

Anonymkode: 7fe9d...cd4

Det er vel ikke snakk om pulegutt som i amerikanske fuckboy da, slik jeg forstår det. Det er snakk om en gutt som kun er til for puling. 

Anonymkode: 1eb3e...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke snakk om pulegutt som i amerikanske fuckboy da, slik jeg forstår det. Det er snakk om en gutt som kun er til for puling. 

Anonymkode: 1eb3e...565

Selvfølgelig er det det, hvor tror du eller hun har ordet fra? Totalt ukjent på norsk for noen få ord siden.

Anonymkode: 7fe9d...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det det, hvor tror du eller hun har ordet fra? Totalt ukjent på norsk for noen få ord siden.

Anonymkode: 7fe9d...cd4

*få år siden

Anonymkode: 7fe9d...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er pulegutt som i fuckboy, nei. Jeg trodde jo hun mente noe sånt. Spurte hva hun mente med det og da sa hun en sånn romersk slavehomo. Det er ikke det samme som en amerikansk fuckboy. 

Anonymkode: e0b3f...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det dumme folk kan få seg til å si. La det gå inn det ene øret, og ut det andre.

Anonymkode: 12e22...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...