Gå til innhold

"Du ser ut som en pulegutt"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde togafest her i helga, og så var det ei jente som sa at jeg så ut som en romersk pulegutt. Trodde hun mente at jeg så ut som en gladiator eller noe. Nei, hun mente at jeg så ut som en slavehomo.

Gikk litt utover selvtilitten min.

Har alltid fått høre "er du homofil", "du er mer pen/vakker enn kjekk", "oi, jeg var sikker på at du var homofil".
Jeg er en helt normal hetrofil, men jeg har vel et utseende som kanskje ikke er det mest macho.

Uansett, var ikke det en ganske frekk ting å si???

Anonymkode: e0b3f...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke hengt meg for mye opp i en random kommentar på fest selv..  Du velger jo selv, men i mine øyne ligger det et kompliment gjemt der inne :)

Anonymkode: 7e4bc...8ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje. Ble veldig flau da. Det er jo en slags forventning om at heterofile gutter skal være kjekke, kar, macho. Føler at det blir litt som at jeg skulle ha sagt til henne at hun ser ut som Maximus i Gladiatoren? 

Anonymkode: e0b3f...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis noen hadde sagt noe lignende til ei jente - "du ser ut som ei puledukke".....?

Anonymkode: e0b3f...552

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa du så ut som en "slavehomo"? Har aldri hørt det ordet før og ser i alle fall ikke sammenhengen mellom pulegutt og det å være slave og homofil. 

Anonymkode: 68009...6a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romerne hadde slavegutter som de hadde sex med, og det var sosialt akseptert og ganske utbredt visstnok. Skikkelig trivelig å bli assosiert med det. 

Anonymkode: e0b3f...552

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Romerne hadde slavegutter som de hadde sex med, og det var sosialt akseptert og ganske utbredt visstnok. Skikkelig trivelig å bli assosiert med det. 

Anonymkode: e0b3f...552

Og de kaltes for "slavehomser"? Eller? Er folk virkelig så dum at de tror at fordi man blir voldtatt av menn som mannlig slave så er man homofil? Jeg ville heller gitt henne en leksjon om holdninger ved å bruke så ufattelige stigmatiserende ord og hvor sykt uintelligent det er. 

Anonymkode: 68009...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk tror du er homofil og du ikke er det så ville jeg kjørt en litt røffere klesstil. Er du typen der ikke ett hårstrå kan ligge feil så blir du oppfattet som veldig feminin. Samme med klesstil.. åletrange skjorter og pynt i form av klokker og belter og pensko til hverdags... Gay alert!

Anonymkode: 3201d...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis noen hadde sagt noe lignende til ei jente - "du ser ut som ei puledukke".....?

Anonymkode: e0b3f...552

Når vi får høre det så blir vi fortalt at det er et kompliment og slutte å være så sur og lettkrenka. 

Anonymkode: 58bfc...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Når vi får høre det så blir vi fortalt at det er et kompliment og slutte å være så sur og lettkrenka. 

Anonymkode: 58bfc...42e

Blir fortalt av hvem, anonyme troller på KG?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og de kaltes for "slavehomser"? Eller? Er folk virkelig så dum at de tror at fordi man blir voldtatt av menn som mannlig slave så er man homofil? Jeg ville heller gitt henne en leksjon om holdninger ved å bruke så ufattelige stigmatiserende ord og hvor sykt uintelligent det er. 

Anonymkode: 68009...6a5

Vet ikke om det faktisk ble kalt det. Det var hun som fortalte meg hele regla der. Hun syntes det var deilig, hun.... Husker ikke om hun sa homoslave eller slavehomo, men jeg er uansett enig med deg; hun hadde trengt en leksjon om holdninger og hvordan man ordlegger seg til andre mennesker. 

Anonymkode: e0b3f...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om folk tror du er homofil og du ikke er det så ville jeg kjørt en litt røffere klesstil. Er du typen der ikke ett hårstrå kan ligge feil så blir du oppfattet som veldig feminin. Samme med klesstil.. åletrange skjorter og pynt i form av klokker og belter og pensko til hverdags... Gay alert!

Anonymkode: 3201d...a16

Jeg bryr meg veldig om hvordan jeg ser ut ja. Du kan si at jeg er en litt sånn "modelltype", men synes ikke at jeg burde endre stil for det. Det er jo heller noen som burde tenke seg om et par ganger før de sier noe. Tror de fleste gutter ikke liker å bli kalt søt/pen/vakker. Ser du større på det, så er det kanskje samfunnet det er noe galt med som innprenter på oss fra tidlig av at gutter skal lege med traktor og jenter med dukker, gutter er kjekke og jenter er søte. 

Homofili/heterofili har jo ingenting med utseende å gjøre. 

Anonymkode: e0b3f...552

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Blir fortalt av hvem, anonyme troller på KG?

Har aldri blitt fortalt det av et anonymt troll. Har alltid vært i person av idiotmenn av typen som også mener digge sugelepper og pulbar ræv er komplimenter det motsatte kjønn skal være takknemlig for å få. 

Ts: du må bare ignorere. Noen folk er ute og kjøre. 

Anonymkode: 58bfc...42e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har aldri blitt fortalt det av et anonymt troll. Har alltid vært i person av idiotmenn av typen som også mener digge sugelepper og pulbar ræv er komplimenter det motsatte kjønn skal være takknemlig for å få. 

Ts: du må bare ignorere. Noen folk er ute og kjøre. 

Anonymkode: 58bfc...42e

Da må du nok være litt mer kritisk når du velger hvem du vil omgås med

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg veldig om hvordan jeg ser ut ja. Du kan si at jeg er en litt sånn "modelltype", men synes ikke at jeg burde endre stil for det. Det er jo heller noen som burde tenke seg om et par ganger før de sier noe. Tror de fleste gutter ikke liker å bli kalt søt/pen/vakker. Ser du større på det, så er det kanskje samfunnet det er noe galt med som innprenter på oss fra tidlig av at gutter skal lege med traktor og jenter med dukker, gutter er kjekke og jenter er søte. 

Homofili/heterofili har jo ingenting med utseende å gjøre. 

Anonymkode: e0b3f...552

Så sant som det er sagt. Og du trenger ikke å endre på deg selv. ☺️

Anonymkode: 48256...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa nok det hun sa for å knuse selvtilliten din. Så si til henne at hun knuste selvtilliten din og du ikke tørte og si det med engang fordi du var så satt ut. Hun kommer antageligvis til å fornærme deg nok en gang, men her kommer trumfkortet ditt inn, du sier nemlig at hun ikke klarer å knekke selvtilitten din igjen for du har ikke mer selvtillit igjen også ler du høyt og går videre. 

Anonymkode: 1e443...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Familytree

Folk har fordommer. Ikke bli overrasket over disse kommentarene.
Folk tror jeg er homofil fordi "de har aldri sett meg med en jente". Dette er normalt, jeg bor ikke med noen og jeg er singel, men selv når jeg fortalte dem at jeg hadde en kjæreste, ville folk si "Du kan være bifil"
Er du bekymret for at du blir sett på som "the queen" i forholdet?

 

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun sa nok det hun sa for å knuse selvtilliten din. Så si til henne at hun knuste selvtilliten din og du ikke tørte og si det med engang fordi du var så satt ut. Hun kommer antageligvis til å fornærme deg nok en gang, men her kommer trumfkortet ditt inn, du sier nemlig at hun ikke klarer å knekke selvtilitten din igjen for du har ikke mer selvtillit igjen også ler du høyt og går videre. 

Anonymkode: 1e443...56a

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en dårlig måte å gi et kompliment på. Men tror ikke hun mente noe vondt. Du er fin å se på og folk tolker deg litt femi så de tror du er homofil. Det er helt ok! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...