Gå til innhold

Hva tenker du om folk som aldri leser bøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du om folk som aldri leser bøker?

Anonymkode: 4fb00...bcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Før leste jeg mye mer, minst en bok i uken. Nå mangler jeg tid og overskudd og er fornøyd om jeg får lest avisen på lørdager.

Anonymkode: e6e51...0a5

• Liker 7
Skrevet

At de går glipp av mye. Men de om det. Det påvirker ikke livet mitt om andre ikke leser. Jeg er glad jeg kan diskutere litteratur på nett. Jeg har omtrent ingen venner som leser for gøy, og min mor leser bare krim eller Lucinda Riley. :sukk: 

• Liker 6
Skrevet

At de går glipp av noe vidunderlig. 

• Liker 9
Gjest TheCatLady
Skrevet

Det er litt rart synes jeg, men det plager meg egentlig bare om folk maser om hvor kjedelig det er og hvor mye de hater bøker. 

Har vært borti noen slike og det er ganske tåpelig, men sånn generelt så er det ikke noe jeg bruker mye energi på å tenke på. 

Skrevet

Jeg er en slik som aldri leser bøker. Er ganske smart da, og gjør det bra på quiz og vet mye om hva som skjer i verden.

Jeg tror jeg er for faktaorientert til å ha glede av skjønnlitteratur. Har ingen interesse av å lese oppdiktede historier, selv om jeg liker filmer og serier.

Folk som er mer rasjonelle enn drømmende liker nok ofte ikke skjønnlitteratur. Både det å like og ikke like bøker er greit i min bok (😁)

Anonymkode: a1776...391

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en slik som aldri leser bøker. Er ganske smart da, og gjør det bra på quiz og vet mye om hva som skjer i verden.

Jeg tror jeg er for faktaorientert til å ha glede av skjønnlitteratur. Har ingen interesse av å lese oppdiktede historier, selv om jeg liker filmer og serier.

Folk som er mer rasjonelle enn drømmende liker nok ofte ikke skjønnlitteratur. Både det å like og ikke like bøker er greit i min bok (😁)

Bøker kan jo også være faglitteratur.. 

Anonymkode: d94fb...01f

• Liker 13
Skrevet

Tenker ingenting. Det at man leser bøker sier ingenting annet om en persons intelligens enn at de kan å lese.

Anonymkode: 8bd6a...6ff

• Liker 4
Skrevet

Har ikke lest én bok på over 10 år. Livet kom og tok meg, med jobb og tre barn 😳

Anonymkode: 369b8...348

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, Chiyo said:

At de går glipp av mye. Men de om det. Det påvirker ikke livet mitt om andre ikke leser. Jeg er glad jeg kan diskutere litteratur på nett. Jeg har omtrent ingen venner som leser for gøy, og min mor leser bare krim eller Lucinda Riley. :sukk: 

Men når du (tilsynelatende) ser ned på de som ikke leser «bra nok» bøker for deg blir det jo litt kjedelig da, jeg hadde aldri turt å diskutere bøker med deg. Jeg leste masse før (flere bøker i uka, alt fra Isfolket til Kafka), men mistet litt evnen til å konsentrere meg lenge om gangen etter at unger og Netflix/iphone/ipad +++ dukket opp. Nå prøver jeg å bli flinkere, og da går det i både krim og Lucinda Riley (som så vidt jeg har fått med meg får både terningkast 5 og 6, har lest ut tre bøker på en uke). Ler jeg litt inni meg av de som kun har lest 50 shades? Ja, fordi de bøkene er crap selv innenfor sin sjanger, men heia de som fortsatt leser bøker! Synes jeg LR er dypsindig litteratur? Kanskje ikke, men det er underholdende og perfekt for en overarbeidet alenemor.

Anonymkode: ba9f7...e96

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tenker de går glipp av mye.

Skrevet (endret)
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mange bøker som ikke tilhører kategorien skjønnlitteratur

Endret av Fiskegrateng
  • Liker 2
Skrevet

Er en del som skryter av at de aldri leser bøker. Slike går jeg ikke overens med. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke har rot i virkeligheten. Helt greit å ikke like skjønnlitteratur men å tro det er fordi man er rasjonell og faktaorientert er bare å rasjonalisere ovenfor seg selv hvorfor man ikke leser. 

Anonymkode: bc82b...207

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes veldig synd på dem, de går glipp av noe av det beste i livet. Jeg tenker de må ha et grått og trist liv. 

Tenker ikke noe om intelligensen deres, og heller ikke at de nødvendigvis er kjedelige - kjenner flere supersmarte mennesker som ikke bryr seg om bøker, musikk eller kultur, de har jo likevel høy IQ og mye kunnskap. Og jeg kjenner kule ekstremsportfolk som opplever masse, de er ikke kjedelige, og har mye spennende å fortelle og snakke om. Men for meg hadde et liv uten bøker knapt vært verdt å leve. 

Anonymkode: 0157a...490

• Liker 3
Skrevet

Jeg var en sånn. Hatet å lese, og hadde en trang til å dele min misnøye om bøker. 

Så begynte jeg å studere litt, lese om personlig utvikling og engasjere meg innenfor enkelte fagfelt. Fy f.. hvor jeg har utviklet meg. I alt fra kunnskap, forståelse, sammenhenger og ikke minst verbalt. Jeg finner også andre som leser mye mer interessant enn dem som ikke leser. 

Nå tenker jeg at dem som aldri leser mister enormt mye på veien. Og ikke minst gir dem et fattigere kommunikasjonsmønster. 

Anonymkode: 8e6a1...7e0

• Liker 4
Skrevet

Er da vel litt avhengig av hva folk leser. Mye interessant å finne av faglitteratur, men underholdningslitteratur er ikke akkurat mye å skryte av.

Anonymkode: aadf7...a2c

Skrevet

At de er unge.

Anonymkode: 63019...638

• Liker 2
Skrevet

Det tenker jeg ingenting om. De kan da ha et rikt liv på sin måte. Jeg, for eksempel kjeder meg med skjønnlitteratur, mens jeg leser noe faglitteratur. Det er likevel bare en liten del av livet mitt. Det er så mye annet jeg vokser mer av som menneske enn bøker. 

Anonymkode: 2b528...dbd

• Liker 5
Skrevet

At de er møkklei av alt for mye lesing på skolen, og jeg forstår dem godt :) 

Anonymkode: f28c5...991

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...