AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #21 Skrevet 2. februar 2020 Det må vedvare over lenger tid for at man skal kunne snakke om depresjon. Man kan ha en helt jævlig dag, og reagere sterkere enn man normalt gjør - men det er ikke depresjon av den grunn. Det er normalt å ha dager hvor man har det slik du beskriver, selv om man ikke er deprimert. Dette kan naturligvis være starten på en depresjon, men det vil tiden vise. Anonymkode: 72ac8...10d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #22 Skrevet 2. februar 2020 Jeg har selv vært svært deprimert. Det er jo aldri slik at man plutselig bare poff blir deprimert. For noen kommer det snikende. For noen kan det oppleves slik TS beskriver det. Gode, dager, dårlige dager. Perioder der alt er normalt, perioder der alt er dårlig igjen. Slik går det og før eller siden så blir det flere av de dårlige dagene og mindre av de gode. Du er nok ikke deprimert TS, men det høres ut som om du har ting du burde ta tak i. Hvis du selv føler at du er i ferd med å bli deprimert, så er dette et fint tidspunkt å begynne å ta tak i ting og snu det til det bedre. Alle vet at livet ikke er en dans på roser. Det kommer perioder der alt er kjempekjipt. Man har det vanskelig, problemer overalt. Man mestrer ikke ting, har ikke energi, man er nedfor. Det er helt normalt. Det viktige er hvordan man velger å takle det! Hva kan du selv gjøre for å få det bedre? Hva omgis du med i livet ditt som gjør deg nedfor og hva gjør deg sterkere eller i bedre humør? PMDD er heller ikke så dumt forslag. Det har jeg også erfaring med. Det er skikkelig skikkelig kjipt. Anonymkode: 913db...266
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #23 Skrevet 2. februar 2020 Jeg hadde det slik i ca 10 dager i januar. Vet ikke helt hvorfor, var glad før det. Men det gikk over av seg selv og nå er jeg glad og fornøyd igjen. Tror de fleste opplever kortere perioder med tristhet og nedstemthet iblant uten at det bør sykeliggjøres. Anonymkode: 1c531...5a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå