AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Del Skrevet 1. februar 2020 Hei. Er det noen som vet hvor lang ventetid det er på ivf ved st. Olavs? Begynner nå på 6. og siste runde med letrozol, neste steg blir ivf. Så tenker jeg trenger å forberede med på hvor lang ventetid det blir før eventuelt oppstart. Blir utredet med lokal gynekolog, men må til st. Olavs for ivf. på forhånd takk for svar! Anonymkode: 2f3a6...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. februar 2020 #2 Del Skrevet 1. februar 2020 Kort ventetid, under 12 uker tror jeg. Du sjekker det på helsenorge.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Del Skrevet 1. februar 2020 6 minutter siden, Neutral90 skrev: Kort ventetid, under 12 uker tror jeg. Du sjekker det på helsenorge.no Takk for svar 😊 12 uker er ikke så gale 😊 klarer ikke å finne st. Olavs på helsenorge.no får bare opp seks andre... Anonymkode: 2f3a6...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. februar 2020 #4 Del Skrevet 1. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 😊 12 uker er ikke så gale 😊 klarer ikke å finne st. Olavs på helsenorge.no får bare opp seks andre... Anonymkode: 2f3a6...313 Hmm ikke jeg heller, det må være en glipp 🤔 husker ikke spesisifikt, men de har rimelig korte ventetider, spesielt sammenlignet med hvordan det var før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Del Skrevet 1. februar 2020 4 minutter siden, Neutral90 skrev: Hmm ikke jeg heller, det må være en glipp 🤔 husker ikke spesisifikt, men de har rimelig korte ventetider, spesielt sammenlignet med hvordan det var før Takk igjen for raskt svar 😊 har du vært der? Har du erfaringer å dele? 😊 Anonymkode: 2f3a6...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. februar 2020 #6 Del Skrevet 1. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk igjen for raskt svar 😊 har du vært der? Har du erfaringer å dele? 😊 Anonymkode: 2f3a6...313 Vi har akkurat hatt vårt tredje uttak der, totalfrys pga overstimulering 😕 De er greie der,men de har ikke tid til å se oss, så du får lett en "samlebåndsfølelse". Det er heller ikke før siste forsøk jeg føler det var aktuelt å vurdere å gjøre noe annerledes. Men de er faglig dyktige, har god statestikk, og mange lykkes der Er det kjent årsak for at dere trenger ivf? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. februar 2020 #7 Del Skrevet 1. februar 2020 En annen ting er at flere av sykepleierne på call back kan være litt sur 😛 når jeg etter neg forsøk i november sa at "da rekker vi ikke nytt forsøk før jul" så var svarer at hun kan da vel å telle selv 🙄 flere sånne episoder. Har vært så mye i kontakt med de at jeg kjenner igjen de fleste sykepleierne, og det er flere som er god som gull også, altså 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #8 Del Skrevet 1. februar 2020 Fikk barn etter ICSI på St.Olavs. De gidder ikke bruke tid på småprat, for å si det sånn. Og jeg har hørt at de gir beng i om du har hørt at den og den medisinen og sånn og slik og at tantes venninnes svigersøster mener at osv. Men de er utrolig nater på opplegget og har veldig god statistikk. Lite ventetid var det også. Jeg valgte å stole på deres opplegg uten å legge meg borti, de kan dette og det gjør ikke jeg. Og vi lyktes på første forsøk. Lykke til ❤ Anonymkode: 6d693...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #9 Del Skrevet 1. februar 2020 17 minutter siden, Neutral90 skrev: Vi har akkurat hatt vårt tredje uttak der, totalfrys pga overstimulering 😕 De er greie der,men de har ikke tid til å se oss, så du får lett en "samlebåndsfølelse". Det er heller ikke før siste forsøk jeg føler det var aktuelt å vurdere å gjøre noe annerledes. Men de er faglig dyktige, har god statestikk, og mange lykkes der Er det kjent årsak for at dere trenger ivf? Dumt at de ikke ser pasienten, men bra at de er faglig dyktige 😊 Jeg har pcos. 17 minutter siden, Neutral90 skrev: En annen ting er at flere av sykepleierne på call back kan være litt sur 😛 når jeg etter neg forsøk i november sa at "da rekker vi ikke nytt forsøk før jul" så var svarer at hun kan da vel å telle selv 🙄 flere sånne episoder. Har vært så mye i kontakt med de at jeg kjenner igjen de fleste sykepleierne, og det er flere som er god som gull også, altså Off, lite greit med helsepersonell som svarer slik 😳🙄. bra ikke alle er slik😊 Anonymkode: 2f3a6...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #10 Del Skrevet 1. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk barn etter ICSI på St.Olavs. De gidder ikke bruke tid på småprat, for å si det sånn. Og jeg har hørt at de gir beng i om du har hørt at den og den medisinen og sånn og slik og at tantes venninnes svigersøster mener at osv. Men de er utrolig nater på opplegget og har veldig god statistikk. Lite ventetid var det også. Jeg valgte å stole på deres opplegg uten å legge meg borti, de kan dette og det gjør ikke jeg. Og vi lyktes på første forsøk. Lykke til ❤ Anonymkode: 6d693...a54 Takk for svar! Så bra det er lite ventetid og god statistikk! 😊 Fantastisk at du lyktes på første forsøk 🤩❤️ Anonymkode: 2f3a6...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #11 Del Skrevet 1. februar 2020 Vi valgte St.Olavs på grunn av kort ventetid (tilhører egentlig et annet sykehus i annen landsdel med betydelig lengre ventetid) Ingen ventetid i 2016, ca 3 mnd i 2018. Vi var veldig fornøyd, selv om det nok kan oppleves som et samlebånd. Syns det var greit, viktigste for oss var å komme til raskt. Anonymkode: 357b6...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #12 Del Skrevet 1. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi valgte St.Olavs på grunn av kort ventetid (tilhører egentlig et annet sykehus i annen landsdel med betydelig lengre ventetid) Ingen ventetid i 2016, ca 3 mnd i 2018. Vi var veldig fornøyd, selv om det nok kan oppleves som et samlebånd. Syns det var greit, viktigste for oss var å komme til raskt. Anonymkode: 357b6...148 Supert med kort ventetid! Måtte du ha mange forsøk? Kan jeg spør hvordan dere gjorde det når dere tilhørte et annet sykehus? Tok du alt av kontroller osv der du bor? For så å reise til st. Olavs for uttak og hjem igjen før man må tilbake for innsett? 😊 Anonymkode: 2f3a6...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyr1 Skrevet 1. februar 2020 #13 Del Skrevet 1. februar 2020 4 og 5 uker ventetid sto det på helsenorge når jeg sjekket før jul, og dette stemte nok ganske bra for vår del. Vi ble henvist september/oktober (husker ikke helt i farta) og hadde forsamtale i november. Startet opp nå i Januar 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #14 Del Skrevet 1. februar 2020 10 minutter siden, Dovendyr1 skrev: 4 og 5 uker ventetid sto det på helsenorge når jeg sjekket før jul, og dette stemte nok ganske bra for vår del. Vi ble henvist september/oktober (husker ikke helt i farta) og hadde forsamtale i november. Startet opp nå i Januar 😊 Oi, såpass kort ventetid! Takk for svar 😊 Anonymkode: 2f3a6...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #15 Del Skrevet 2. februar 2020 Vi har hatt mange runder på St.Olavs. Det var ikke noe ventetid å snakke om, vi kom inn så snart syklusen min var der den skulle være. Opplevelsen derimot... vel vel. Etter 5 runder husket de oss fortsatt ikke fra gang til gang, samme folka håndhilste like fremmed hver gang. Samlebånd, definitivt. Ikke mottakelige for å variere på medisinen, de har en oppskrift som de bruker på alle, uansett. Etter 5 runder fikk jeg beskjed med overlegen det om at jeg ikke kunne bli gravid. «Var ikke for alle» fikk jeg beskjed om. Jeg var knust. Gikk over på privatklinikk etter det. Ble møtt på en helt annen måte. Makan til sympatiske og fine folk! De tok tak i både det ene og det andre. Stoffskiftemedisin, ny type hormonbehandling mer tilpasset meg. Ble gravid på første forsøk. Kom tilbake til samme klinikk for søskenforsøk nå nettopp, og ble gravide på første søskenforsøk også. En totalt annen opplevelse! Sikkert mange som blir gravide på St.Olavs, men ikke forvent deg noe dikkedering og sympati. Bare det å gi en dame beskjed om at «du kan nok ikke bli gravid du» og så blir du medisinert og gravid på 2 av 2 forsøk på privat klinikk etterpå.. sier ikke mer.. Anonymkode: c0a89...fc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #16 Del Skrevet 4. februar 2020 På 2.2.2020 den 16.51, AnonymBruker skrev: Vi har hatt mange runder på St.Olavs. Det var ikke noe ventetid å snakke om, vi kom inn så snart syklusen min var der den skulle være. Opplevelsen derimot... vel vel. Etter 5 runder husket de oss fortsatt ikke fra gang til gang, samme folka håndhilste like fremmed hver gang. Samlebånd, definitivt. Ikke mottakelige for å variere på medisinen, de har en oppskrift som de bruker på alle, uansett. Etter 5 runder fikk jeg beskjed med overlegen det om at jeg ikke kunne bli gravid. «Var ikke for alle» fikk jeg beskjed om. Jeg var knust. Gikk over på privatklinikk etter det. Ble møtt på en helt annen måte. Makan til sympatiske og fine folk! De tok tak i både det ene og det andre. Stoffskiftemedisin, ny type hormonbehandling mer tilpasset meg. Ble gravid på første forsøk. Kom tilbake til samme klinikk for søskenforsøk nå nettopp, og ble gravide på første søskenforsøk også. En totalt annen opplevelse! Sikkert mange som blir gravide på St.Olavs, men ikke forvent deg noe dikkedering og sympati. Bare det å gi en dame beskjed om at «du kan nok ikke bli gravid du» og så blir du medisinert og gravid på 2 av 2 forsøk på privat klinikk etterpå.. sier ikke mer.. Anonymkode: c0a89...fc8 Var du hos Spiren? Anonymkode: 2dba8...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #17 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg har vært hos spiren og ble gravid på første forsøk, veldig fornøyd med både behandlingen og menneskene der Anonymkode: 9655f...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #18 Del Skrevet 3. august 2021 Noen som vet hvordan ståa er nå ? Anonymkode: d8d30...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå