AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Del Skrevet 1. februar 2020 Har kjøpt meg min første el-bil en VW eUp med rekkevidde på 250km. Leser og hører stadig vekk om at det er SÅÅ dyrt å lade på ladestasjoner og da spesielt huritglading? Men det jeg lurer på er HVOR dyrt er det? Og hvor lang tid tar det? Det sier meg absolutt ingenting om pris pr kwh osv. Må kjøre fra Trondheim til Gardermoen i april og lurer da på hvor lang tid må man legge til til ladestopp(og hvor mange?) og hvor mye vil det koste?🤔 Anonymkode: 227ff...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. februar 2020 #2 Del Skrevet 1. februar 2020 Ta en titt på denne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #3 Del Skrevet 2. februar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Har kjøpt meg min første el-bil en VW eUp med rekkevidde på 250km. Leser og hører stadig vekk om at det er SÅÅ dyrt å lade på ladestasjoner og da spesielt huritglading? Men det jeg lurer på er HVOR dyrt er det? Og hvor lang tid tar det? Det sier meg absolutt ingenting om pris pr kwh osv. Må kjøre fra Trondheim til Gardermoen i april og lurer da på hvor lang tid må man legge til til ladestopp(og hvor mange?) og hvor mye vil det koste?🤔 Anonymkode: 227ff...df1 Hurtiglading er selvfølgelig dyrere enn hjemmelading, men vanligvis mye billigere enn bensin. Gjetter at du må lade to ganger mellom Trondheim og Gardermoen. Du lader vanligvis bare opp til 80% på hurtigladere, pleier å ta en halvtime. Mener å huske det koster 2.50,- per minutt på de fleste hurtigladere. Samlet 1 time til lading og 150 kroner til strøm? Anonymkode: e95c8...fee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #4 Del Skrevet 2. februar 2020 Kompis hadde e-up og han kom seg ikke fra Bergen til Haugesund en gang. Det er ti mil....Det ble redningsbil på siste stykket begge veier. Anonymkode: 1185b...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poli10 Skrevet 3. februar 2020 #5 Del Skrevet 3. februar 2020 På 1.2.2020 den 14.40, AnonymBruker skrev: Har kjøpt meg min første el-bil en VW eUp med rekkevidde på 250km. Leser og hører stadig vekk om at det er SÅÅ dyrt å lade på ladestasjoner og da spesielt huritglading? Men det jeg lurer på er HVOR dyrt er det? Og hvor lang tid tar det? Det sier meg absolutt ingenting om pris pr kwh osv. Må kjøre fra Trondheim til Gardermoen i april og lurer da på hvor lang tid må man legge til til ladestopp(og hvor mange?) og hvor mye vil det koste?🤔 Anonymkode: 227ff...df1 Hvorfor har du ikke gjort disse undersøkelsene FØR du har kjøpt deg en elbil? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Del Skrevet 3. februar 2020 3 minutter siden, poli10 skrev: Hvorfor har du ikke gjort disse undersøkelsene FØR du har kjøpt deg en elbil? Spontankjøp. Anonymkode: d2d19...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poli10 Skrevet 3. februar 2020 #7 Del Skrevet 3. februar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spontankjøp. Anonymkode: d2d19...fe2 Om du har råd til å spontankjøpe en bil er vel ikke ladeutgifter noe problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #8 Del Skrevet 3. februar 2020 8 timer siden, poli10 skrev: Hvorfor har du ikke gjort disse undersøkelsene FØR du har kjøpt deg en elbil? Fordi jeg lader gratis ellers vel. Så det er jo kun snakk om denne ene turen til Gardermoen jeg hadde spørsmål rundt. Har aldri brukt slike ladestasjoner før derfor jeg lurer. Anonymkode: 227ff...df1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Del Skrevet 3. februar 2020 På 2.2.2020 den 10.50, AnonymBruker skrev: Hurtiglading er selvfølgelig dyrere enn hjemmelading, men vanligvis mye billigere enn bensin. Gjetter at du må lade to ganger mellom Trondheim og Gardermoen. Du lader vanligvis bare opp til 80% på hurtigladere, pleier å ta en halvtime. Mener å huske det koster 2.50,- per minutt på de fleste hurtigladere. Samlet 1 time til lading og 150 kroner til strøm? Anonymkode: e95c8...fee Takk for svar🙏🏼 Anonymkode: 227ff...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #10 Del Skrevet 3. februar 2020 Det varierer veldig egentlig.. noen tar pris per minutt og noen tar per kw/h. Har og ladet på en hurtiglader som kostet 80kr per lading uannsett mengde. Sist jeg ladet fra 25% til 70% på en tesla på en grønn kontakt-lader kostet det ca. 160kr. De sakte-laderene til oslo kommune koster 5kr timen om natten, 10kr timen om dagen. Hos Circle K mener jeg prisen har gått opp til over 4kr per kw/h på de raskeste laderene. For å sammenlikne så betaler du vel 30-80 øre per kw/h for strøm hjemme. Anonymkode: 8bff3...8ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpringYard Skrevet 3. februar 2020 #11 Del Skrevet 3. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det varierer veldig egentlig.. noen tar pris per minutt og noen tar per kw/h. Har og ladet på en hurtiglader som kostet 80kr per lading uannsett mengde. Sist jeg ladet fra 25% til 70% på en tesla på en grønn kontakt-lader kostet det ca. 160kr. De sakte-laderene til oslo kommune koster 5kr timen om natten, 10kr timen om dagen. Hos Circle K mener jeg prisen har gått opp til over 4kr per kw/h på de raskeste laderene. For å sammenlikne så betaler du vel 30-80 øre per kw/h for strøm hjemme. Anonymkode: 8bff3...8ec Jeg var nettopp på en langtur og jeg ladet ved circle K sin 150 kW, kostet 1,50 per kW. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #12 Del Skrevet 3. februar 2020 For de fleste så spiller det egentlig ganske liten rolle hva det koster å hurtiglade. 95% av ladingen gjør man jo hjemme. Men hvis du ikke har tesla (som gjør dette automatisk) er det lurt å laste ned en app så du vet hvor ladestasjonene er, og prøv å legg opp ladingen sånn at du lader mest mulig effektivt. Sjelden noe poeng å hurtiglade fra 80-100% f.eks. Anonymkode: e95c8...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #13 Del Skrevet 8. februar 2020 På 2.2.2020 den 20.43, AnonymBruker skrev: Kompis hadde e-up og han kom seg ikke fra Bergen til Haugesund en gang. Det er ti mil....Det ble redningsbil på siste stykket begge veier. Anonymkode: 1185b...1df Da er det enten veldig lenge siden, eller så lader han som en idiot. Det er dessuten endel lengre enn 10 mil. Anonymkode: 885f7...410 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #14 Del Skrevet 8. februar 2020 Takk for svar🙏🏼 Var ikke så dyrt som det høres ut på enkelte da! Får se om jeg tør gamble på å kjøre el-bil nedover eller om jeg låner meg en dieselbil. Anonymkode: 227ff...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2020 #15 Del Skrevet 8. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar🙏🏼 Var ikke så dyrt som det høres ut på enkelte da! Får se om jeg tør gamble på å kjøre el-bil nedover eller om jeg låner meg en dieselbil. Anonymkode: 227ff...df1 https://abetterrouteplanner.com/ Anonymkode: 885f7...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå