AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Sånn som dette Corona-viruset. Hva er greia med å spise flagremus-suppe, katter, hunder og alt med puls? Det er jo ikke rart at de blir syke når de putter alt i munnen. Når jeg reiser til Asia skal jeg bare spise salat og frukt, tar ikke sjansen på å spise rottekjøtt eller hva det nå er man risikerer å få der borte. Anonymkode: 49c0a...cfc 14
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 De syns vi er rare som drikker så mye melk. Drikke morsmelken til andre dyr liksom. Anonymkode: eb747...dea 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: De syns vi er rare som drikker så mye melk. Drikke morsmelken til andre dyr liksom. Anonymkode: eb747...dea Æsj det gjør ikke jeg. Får sprutsjuttu av melk. Men hvorfor spiser ikke kinesere normal mat? Anonymkode: 49c0a...cfc 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 2 milliarder muslimer synes vi ekle som spiser svin. 1 milliard hinduer synes vi er ekle som spiser biff. Hva som er ekkel mat er kuturelt. Anonymkode: 12ca2...2ca 16
The Kitten Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Æsj det gjør ikke jeg. Får sprutsjuttu av melk. Men hvorfor spiser ikke kinesere normal mat? Anonymkode: 49c0a...cfc For dem er det jo normalt.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 2 minutter siden, The Kitten skrev: For dem er det jo normalt. Men i resten av verden så er det jo sånn at vi spiser bare ikke kjæledyr (eneste landet jeg kommer på utenom Kina, er vel Peru, der de spiser marsvin). Katt og hund er liksom familiemedlemmer. Så hvorfor spiser de det i Kina? Har de ikke kjæledyr? Hater de dyr? Er vel forresten ikke bare i Kina, men der det er mest utbredt. har også hørt de gjør det i Vietnam og Philippines. Anonymkode: 49c0a...cfc 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn som dette Corona-viruset. Hva er greia med å spise flagremus-suppe, katter, hunder og alt med puls? Det er jo ikke rart at de blir syke når de putter alt i munnen. Når jeg reiser til Asia skal jeg bare spise salat og frukt, tar ikke sjansen på å spise rottekjøtt eller hva det nå er man risikerer å få der borte. Anonymkode: 49c0a...cfc Ja, Ts deg en tur til Asia. Du vil få utfordret deg, dine fordommer og få servert mye nydelig mat. Anonymkode: a1ebe...571
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æsj det gjør ikke jeg. Får sprutsjuttu av melk. Men hvorfor spiser ikke kinesere normal mat? Anonymkode: 49c0a...cfc Tror du norsk mat er normalt mat for mesteparten av verden? Anonymkode: a1ebe...571
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 milliarder muslimer synes vi ekle som spiser svin. 1 milliard hinduer synes vi er ekle som spiser biff. Hva som er ekkel mat er kuturelt. Anonymkode: 12ca2...2ca Dette!!! Tusen ganger dette! Anonymkode: a1ebe...571
abc123detvardet Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 milliard hinduer synes vi er ekle som spiser biff. De synes vel ikke at ku er ekkelt å spise? De bare ser på den som hellig. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men i resten av verden så er det jo sånn at vi spiser bare ikke kjæledyr (eneste landet jeg kommer på utenom Kina, er vel Peru, der de spiser marsvin). Katt og hund er liksom familiemedlemmer. Så hvorfor spiser de det i Kina? Har de ikke kjæledyr? Hater de dyr? Er vel forresten ikke bare i Kina, men der det er mest utbredt. har også hørt de gjør det i Vietnam og Philippines. Anonymkode: 49c0a...cfc Hund er ikke kjæledyr for kinesere. Derfor spiser de dem. Alle kulturer har sine mattabuer. Seriøst: PELL DEG UT I VERDEN OG FÅ ORDEN PÅ DE FORDOMMENE DINE!!!!! Anonymkode: a1ebe...571 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #12 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, Ts deg en tur til Asia. Du vil få utfordret deg, dine fordommer og få servert mye nydelig mat. Anonymkode: a1ebe...571 Nei jeg kommer til å sulte i hjel Vil ikke spise pus, flagremus eller voff. Må dsv dit og jobbe en periode, så får ta med meg knekkebrød. Kommer til å bli tynn om ikke annet. Anonymkode: 49c0a...cfc 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #13 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hund er ikke kjæledyr for kinesere. Derfor spiser de dem. Alle kulturer har sine mattabuer. Seriøst: PELL DEG UT I VERDEN OG FÅ ORDEN PÅ DE FORDOMMENE DINE!!!!! Anonymkode: a1ebe...571 OG DU BURDE ROE DEG NED, PASS PÅ BLODTRYKKET! DU VET INGENTING OM HVOR JEG HAR VÆRT OG IKKE, SÅ SE TIL H....E Å RO DEG NED DU! Hvis du ikke har noe å bidra med i tråden kan du jo pelle deg ut av den Anonymkode: 49c0a...cfc 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #14 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei jeg kommer til å sulte i hjel Vil ikke spise pus, flagremus eller voff. Må dsv dit og jobbe en periode, så får ta med meg knekkebrød. Kommer til å bli tynn om ikke annet. Anonymkode: 49c0a...cfc Ok, sult ihjel da. God tur. Anonymkode: a1ebe...571
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #15 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: OG DU BURDE ROE DEG NED, PASS PÅ BLODTRYKKET! DU VET INGENTING OM HVOR JEG HAR VÆRT OG IKKE, SÅ SE TIL H....E Å RO DEG NED DU! Hvis du ikke har noe å bidra med i tråden kan du jo pelle deg ut av den Anonymkode: 49c0a...cfc Oooooooh!! Spooky! 😮 Anonymkode: a1ebe...571
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #16 Skrevet 31. januar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: De syns vi er rare som drikker så mye melk. Drikke morsmelken til andre dyr liksom. Anonymkode: eb747...dea Og vi lukter sur melk. Sikkert digg det. 😷 Anonymkode: a1ebe...571
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #17 Skrevet 31. januar 2020 Syns det er rart at så mange her ikke ser forskjell på å spise flaggermus og okse 😂 Kan til en vis grad forstå at det er kulturen dems å spise hund å katt. Men noen så pestbefengt som flaggermus??? Det er ikke så rart at pandemier starter i Kina. Anonymkode: 2b654...a48 10
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #18 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, sult ihjel da. God tur. Anonymkode: a1ebe...571 Hvis du ikke har noe mer vettig å bidra med, så finnes det masse andre tråder her på forumet. Bare sånn i tilfellet du ikke visste det. Anonymkode: 49c0a...cfc 3
Hadley Skrevet 31. januar 2020 #19 Skrevet 31. januar 2020 Hva som kan spises varierer fra kultur til kultur. Men i bunn og grunn: Kineserene som ikke hadde noe annet valg, de spise ting andre så på som tabu. Hunder, katter, rotter, osv. Det er det samme i Europa. I Russand ble barn solgt og drept til kjøtt på 1920-tallet.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #20 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Syns det er rart at så mange her ikke ser forskjell på å spise flaggermus og okse 😂 Kan til en vis grad forstå at det er kulturen dems å spise hund å katt. Men noen så pestbefengt som flaggermus??? Det er ikke så rart at pandemier starter i Kina. Anonymkode: 2b654...a48 Men hvor kommer kulturen med å spise hund og katt fra? Hvem fant på det og hvorfor? Var det pga fattigdom eller noe annet? Også lurer jeg på om det ikke er kultur for å ha kjæledyr i Kina. Prøvde å spørre noen da jeg var der sist, men de snakket ikke noe særlig engelsk der jeg var. Anonymkode: 49c0a...cfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå