Gå til innhold

Hvorfor spiser kinesere så mye rart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i resten av verden så er det jo sånn at vi spiser bare ikke kjæledyr (eneste landet jeg kommer på utenom Kina, er vel Peru, der de spiser marsvin). Katt og hund er liksom familiemedlemmer. Så hvorfor spiser de det i Kina? Har de ikke kjæledyr? Hater de dyr? Er vel forresten ikke bare i Kina, men der det er mest utbredt. har også hørt de gjør det i Vietnam og Philippines. 

Anonymkode: 49c0a...cfc

Spiser du ku, eller hater du ku

Anonymkode: f0011...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke så mange i Kina som spiser hund da.

Det er tross alt et land med 1,4 milliarder innbyggere. Og at en million eller to av de spsier hund i et lite hjørnet av landet betyr ikke at alle kinesere spiser hund.

Ikke glem Ozzy Osbourne bet av hodet på en flaggermus. Det betyr ikke at vesten elsker å spise flaggermus. Det betyr bare at Ozzy Osbourne er gal.

Nordmenn spiser også hval. Som gjør de fleste utlendinger kvalme. Å drepe hval er forbudt stort sett i hele verden bortsett fra Norge og et par andre land.

Anonymkode: 9ffc5...9ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dyr bør spises synes jeg. Problemet deres er at de behandler ikke kjøttet. De spiser levende rå blekksprut og mus. Det er ikke bare kinesere, men Asia generelt. Og Europeere betaler for å dra dit å herme etter dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg kommer til å sulte i hjel :( Vil ikke spise pus, flagremus eller voff. Må dsv dit og jobbe en periode, så får ta med meg knekkebrød. Kommer til å bli tynn om ikke annet. 

Anonymkode: 49c0a...cfc

Spiser du ikke sjømat? Eller du bare så kunnskapsløs at du ikke vet at dette er vanlig i mange asiatiske land?

Anonymkode: 98762...5fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiser suppe av foster også. Angivelig skal det være bra for magen.

Anonymkode: f07e4...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke rasistisk å slå ned på dyreplageri. Det finnes mange kinesere som ikke spiser hund, eller synes det er greit å drikke et pumpende kobra hjerte som har blitt skjært ut av dyret, for å øke potensen. På samme måte som sikkert noen i Norge er imot hvalfangst.

Anonymkode: c4026...ea6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smalahove, lutefisk, gravlaks, blodmat, lungemos, rødsei.

 

Joda, de spiser så mye rart i Kina, og bare normal mat her til lands 🤦

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Norsk pepperbiff på kina resturant er alt jeg spiser :P

Men aldri vært fan av for mye gul mat. Nudler telles ikke, de er gode. Men tenker sånn mat som ikke ser helt rett ut. Norsk mat kan også være litt merkelig. Spiser ikke fårrikål eller grønnkål. Ser bare sært ut. Epler er godt osv. Men ja, noen mat lurer jeg på hvorfor vi promoterer i det hele tatt. Er det for å være sunn.. eller tradisjon?. Noen mat må man bare lure på hvorfor noen spiser. Kjøttkaker og poteter er godt for eksempel, Taco med salat er godt "noen ganger selv om det er sykt usunt. Men er farlig god mat :P " Pizza... noen ganger. Men variert god mat hjelper.

Men det som er nummer 1 mat er epler :)

Anonymkode: 3065f...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry jeg menter "biffsnadder"

Pepperbiff er forferdelig. Forveksler de ordene noen ganger X)

Anonymkode: 3065f...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller.. ah ok nå husker jeg ikke. Den som hadde kjøtt og chips. Og ikke mye av den grønne tingen.

Anonymkode: 3065f...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er generelt, kjøtt, chips og salat ved siden av. Det er sykt godt!

Anonymkode: 3065f...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Hadley said:

Hva som kan spises varierer fra kultur til kultur.

Men i bunn og grunn: Kineserene som ikke hadde noe annet valg, de spise ting andre så på som tabu. Hunder, katter, rotter, osv.

Det er det samme i Europa. 

I Russand ble barn solgt og drept til kjøtt på 1920-tallet. 

Hæ?😨 Det var sikkert pga ekstremt sult, ikke fordi Russland hadde kultur for å spise barn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Hæ?😨 Det var sikkert pga ekstremt sult, ikke fordi Russland hadde kultur for å spise barn

Altså kultur er en ting. Men noen mat bare er objektivt dårlig. I vårt land eller andre land. Noen mat er bra, noen er dårlig.

Eksempel jeg har lyst å spise Egyptiske nasjonal retten kalt Koshari  fordi den ser syk god ut.

Men noen mat er bare rent forferdelig bare. Jeg liker ikke blomkål suppe for eksempel. Epler er best. Men kjøttkaker med potet er god osv.

Bare sier noen mat er bare rimelig dårlig.

Anonymkode: 3065f...106

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså kultur er en ting. Men noen mat bare er objektivt dårlig. I vårt land eller andre land. Noen mat er bra, noen er dårlig.

Eksempel jeg har lyst å spise Egyptiske nasjonal retten kalt Koshari  fordi den ser syk god ut.

Men noen mat er bare rent forferdelig bare. Jeg liker ikke blomkål suppe for eksempel. Epler er best. Men kjøttkaker med potet er god osv.

Bare sier noen mat er bare rimelig dårlig.

Anonymkode: 3065f...106

Det er ikke engang det det handler om! Altså at noe man ikke liker, men at visse ting burde ikke spises da det ER HELSEFARLIG. Og flaggermus spesielt: https://www.sciencemag.org/news/2017/06/bats-really-do-harbor-more-dangerous-viruses-other-species

 

Ikke for å nevne rabies, som flaggermus kan ha

Anonymkode: 348b7...f5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, de som insisterer på å spise mat som ikke bare gjør seg selv syk, men risikerer verdensomfattende epidemier er ekstremt egoistiske, om ikke helt idiotiske.

Anonymkode: d8693...5af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 31.1.2020 den 22.40, AnonymBruker skrev:

Æsj det gjør ikke jeg. Får sprutsjuttu av melk. Men hvorfor spiser ikke kinesere normal mat? 

Anonymkode: 49c0a...cfc

Siden det er mange flere kinesere enn nordmenn er det heller vi som er unormale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke synd i de jævla kineserne når de holder på som de gjør. De spiser alt, til og med dyr som er utrydningstruet :(

Anonymkode: f5dee...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 22.29, AnonymBruker skrev:

De syns vi er rare som drikker så mye melk. Drikke morsmelken til andre dyr liksom. 

Anonymkode: eb747...dea

Syrnet melk er vanlig i mange ikke-vestlige land, forresten.

Anonymkode: 348b7...f5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat på restaurant må du ikke finne på. Alt som du spiser ute bør være godt oppvarmet, og det gjelder til og med i Norge. Man kan få alle slags virus og bakterier i maten fra de som jobber der, kokker skjærer seg ofte på fingrene, og kan slurve med å beskytte maten mot blodet, svette kan dryppe ned i maten osv. Og man kan bruke kniver som man har brukt til å skjære i rått kjøtt til å kutte salat. Ikke det at det nødvendigvis er "farlig", men bare kjipt å bli syk når man kan unngå det.

Anonymkode: 09b28...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...