Gå til innhold

Et bevis på at Norsk er et dårlig språk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøv å oversette denne sangen til Norsk uten at det høres teit ut?

Eller denne ifra Japan

Jeg sier ikke at Norske sanger "hvis den er bra laget er stygge" jeg bare sier. Islandsk er bedre :)

 

Anonymkode: a3b46...461

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal bare bruke stor bokstav i egennavn og etter punktum. Navn på språk og nasjonaliteter er ikke egennavn. 

Anonymkode: c5a2d...0cc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
På 31.1.2020 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Prøv å oversette denne sangen til Norsk uten at det høres teit ut?

Eller denne ifra Japan

Jeg sier ikke at Norske sanger "hvis den er bra laget er stygge" jeg bare sier. Islandsk er bedre :)

 

Anonymkode: a3b46...461

Norsk er ikke et fattig språk, det du ikke skjønner er at alle språk har forskjellig syntaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Sanger på eget språk føles ofte mye "nærmere" enn sanger på engelsk og andre språk, og derfor er det lettere å være kritiske, siden vi forstår det mye bedre.

I tillegg er nordmenn flest langt mindre pompøse og sentimentale i språket enn engelskspråklige, så derfor vil diverse kjærlighetserklæringer på norsk fort høres mer pinlige ut enn på engelsk. Tror det er det du føler på med "høres teit ut", TS. Det er ikke naturlig for nordmenn flest å si "Det river opp hjertet mitt å være adskilt fra deg" eller "Jeg føler smerte både med og uten deg" (fritt oversatt fra teksten som vises i stillbildet). Norske kjærlighetserklæringer er som regel langt enklere og mer jordnære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner om at Ibsens forfatterskap hadde et mye større ordforråd enn Shakespeares. Norsk er et rikere språk enn engelsk og mye mer fleksibelt.

Anonymkode: 30148...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Islandsk er bedre

Norskur er likur braur som islandskur. Ellur bedrur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...