Gå til innhold

Fyllmasse - vatt - hekla/strikka bamse, hvor mye?


Ariana807

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri laget noen bamse ol, som trenger noen masse. Jeg skal nå snart starte på et prosjekt å lage denne her:

D861AD31-ADA8-43C3-9BD5-260183496648.thumb.jpeg.9c11be16f77472f1fbebaf007e6a4f1c.jpeg

Er det noen her som har god erfaring med fyllmasse/vatt som vet hvor mye som er nok å ha liggende? Jeg vet jo at størrelsen vil ha noe å si, men disse her ser ikke kjempe store ut, men kan jo aldri vite.

Men hvor mye vatt er 300g, er det mye, får man mye «bamse» ut av det, eller er det lite? Ritohobby har 300g poser på tilbud, hobbii har og tilbud på 1kg pose (samme merke), men føler jo 1kg høres veldig mye ut. Tenker at en uro som denne ikke bør veie så mye 😅

Men ja, jeg har veldig lite peiling på hvor mye vektmessig det rekker til.

Noen med erfaring som har tanker og kan hjelpe?

Setter stor pris på hjelp! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et billigere alternativ er de billige putene på ikea 😎 

Anonymkode: 182f9...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300g holder i massevis til den uroen der. Vatt veier veldig lite, så du får stort volum av lite vekt. Men signerer vedkommende over meg - det billigste er å kjøpe en innerpute fra ikea e.l. Det er samme fyll inni dem 😉

Anonymkode: bfa3e...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et billigere alternativ er de billige putene på ikea 😎 

Anonymkode: 182f9...5f9

Koster rundt 60kr for en pose med 300g akkurat nå, føler ikke det er kjempe dyrt, spørsmålet er jo bare om jeg trenger mer enn bare den ene posen 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

300g holder i massevis til den uroen der. Vatt veier veldig lite, så du får stort volum av lite vekt. Men signerer vedkommende over meg - det billigste er å kjøpe en innerpute fra ikea e.l. Det er samme fyll inni dem 😉

Anonymkode: bfa3e...074

Ok, takk, ser den blir rundt halvparten av prisen. Kanskje bare stikke innom ikea en dag da, har jo ikke oppskriften i dag uansett 😄

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...