Gå til innhold

Ønsker å legge inn øvelser for rumpa i programmet, men tør ikke spørre pt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble litt lang trådtittel.... Jeg trener på et senter som er veldig opptatt av at målet med å trene der skal være helse, ikke kroppsbygging. Det vil si, om man trener av estetiske grunner og for å legge ut rumpebilder på instagram så er det ikke det riktige stedet. Dette syns jeg er veldig fint og jeg trives så god med å trene her. Nå har jeg gått fra å trene kun med apparater til å også trene med frivekter. Når det kommer til beina så har jeg blant annet knebøy og markløft i programmet. Greia er at jeg har utrolig lyst til å også ha hip thrusts i programmet, og eventuelt utfall.. Og jeg skal innrømme at det er for rumpa sin del. Jeg er fornøyd med rumpa mi men har lyst til å trene den litt mer også. Men syns det er litt skummelt å si at jeg vil ha inn en eller to øvelser for rumpa kun fordi jeg har lyst til å øke størrelsen på den... Er jeg bare teit og overtenker eller? 😕Jeg trener for bedre helse både mentalt og fysisk (jeg lider av tilbakevendende depresjon og ved å trene har jeg faktisk klart å holde depresjonen litt i sjakk). 

Anonymkode: c53ab...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må da gå an å snakke med PT'en slik som det du har skrevet her?

Anonymkode: 8883b...3c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du aldri alene?

Da kan du jo bare ta øvelsene.

Eller så sier du bare at du vil prøve hip thrusts, og spør om han kan vise deg.

Anonymkode: 3c3a5...09c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare trene hip-thrust og utfall selv om det ikke står i PT-programmet? Når det er sagt så er knebøy virkelig tingen for å trene rumpe, så her er det bare å trene tungt, ikke med sånn 20 kg som mange jenter gjør :)

Anonymkode: aed3c...b97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begrunne Ønsket om å ha med øvelsene ved å si at rumpen er vår største muskel og du ønsker å utvikle den, da den er viktig for hele kroppens bakside og kan forebygge og forhindre skader. Å trene rumpe er veldig viktig for kroppen og det estetiske er kun et pluss :) 

Anonymkode: f341b...116

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om pt ikke har sett for seg å trene setemuskelen er det rimelig merkelig spør du meg. Det er jo den største muskelen på kroppen og viktig for å støtte både rygg og ben. Si at du vil trene den, så må han ta hensyn til det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuuusen takk for svar dere :) Da spør jeg bare :) Vet at knebøy er bra for rumpa men har også hørt at hip thrust er desidert best :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare spørre rett ut, men du kan også begrunne med at du gjerne vil variere litt. Jeg blir sprø av å gjøre de samme øvelsene alltid, og er avhengig av variasjon selv :)

Anonymkode: 70436...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt, du betaler sikkert mye penger for dette. Det er helt unødvendig å måtte juge. Synes det er rart at folk her kommer med tips om hvordan du skal pakke det inn. Du sier det som det er. Jobben hans/hennes er å tilrettelegge treningen din etter dine mål. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si du vil begynne med hip thrust👍🏻 Min favorittøvelse. Søk på YouTube og lær deg der.

Anonymkode: 4c85a...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er og en forskjell på å ville legge inn noen øvelser for en kroppsdel man vil gi ett lite løft, og å trene for bikinikonkuranse. Pt ser nok forskjell, det er jo tross alt og din største muskel. 

Anonymkode: 6d9fc...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tuuusen takk for svar dere :) Da spør jeg bare :) Vet at knebøy er bra for rumpa men har også hørt at hip thrust er desidert best :) 

Den er ikke best, men det er en god støtteøvelse til knebøy. Å gå mye fjellturer er veldig bra for rumpa, som et tips til sommerhalvåret :)

Anonymkode: aed3c...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En pt skal være fleksibel for spørsmål

områder man ønsker og fokusere på mer på

Øvelser som er bra for rumpe kan være eks:

Knebøy

Utfall

Hip-trust

One-legged cable kickback

Strakmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad jeg har funnet en PT som jeg kan være dønn ærlig med. Jeg har sagt at jeg vil se bra ut naken og da lager hun program etter det 🤣 det betyr å trene hele kroppen så ganske normalt. Si det som det er! 

Anonymkode: 1c38b...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...