Gå til innhold

Søster og bror parret seg...

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Thyra skrev:

Før fikk man ikke kastrert katter uten særskilt grunn. Nå anbefales det av dyrleger. Hvorfor er dette annerledes på hunder, egentlig? 

Har jeg ofte lurt på også. Katter, hester, kaniner, griser og alt blir kastrert, men hunder er liksom så spesielle at de ikke kan kastreres? 

Anonymkode: 3563b...398

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Flamme skrev:

Du kan få kastert hannhunden din om du lyver og sier at han blir EKSTREMT stresset av løpetid i nabolaget, mister matlyst og ikke klarer å tenke på noe annet. Du kan også sette inn en chip på hannhunden medisinsk grunn. Den varer i ca 7-8 mnd pr gang og er veldig lett å sette inn. Alle dyrleger kan gjøre det.

Takk for svaret ditt! Kanskje jeg må lyve litt for at han skal bli kastrert, må jeg så må jeg! Slik chip skal jeg sette inn om full kastrering er umulig:-) 

Anonymkode: 3a2e1...977

Skrevet

Vet ikke helt hvordan man stenger av kommentarfelt osvosv da dette er nytt for meg. Men nå er det ikke nødvendig å komme med mer respons ettersom abortsprøyte blir nå tatt førstkommende onsdag og torsdag. 

Kastrering som vanlig eller kjemisk kommer til å bli utført:-)

Takk for alles svar:-)

Mvh ts

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Thyra skrev:

Før fikk man ikke kastrert katter uten særskilt grunn. Nå anbefales det av dyrleger. Hvorfor er dette annerledes på hunder, egentlig? 

Fordi hunder klarer man å ha kontroll på under løpetid, så det burde ikke være nødvendig å fjerne friske kroppsdeler fra dyret. Aldri at jeg kastrerer dyret mitt frivillig og utsetter dem for alle de konsekvensene som kan følge av det.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3572183/

Anonymkode: 8ab72...148

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvordan man stenger av kommentarfelt osvosv da dette er nytt for meg. Men nå er det ikke nødvendig å komme med mer respons ettersom abortsprøyte blir nå tatt førstkommende onsdag og torsdag. 

Mvh ts

Du kan rapportere innlegget ditt og be om at det stenges, men tror ikke de gjør det så lenge det ikke er grunnlag for det😊

Anonymkode: 3c7c4...51a

Skrevet
På 4.2.2020 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Mvh ts

Supert. Masse lykke til!

Skrevet
On 2/4/2020 at 4:51 PM, Thyra said:

Fåglarna vet, ellers i verden blir jo hunder kastrert på lik linje som katter.

• Liker 1
Skrevet
På 4.2.2020 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Mvh ts

I stedet for å tukle med friske organer til hunden din fordi at han virker og gjør det som er helt naturlig. Vil anbefale deg å kjøpe et bur, som er mye billigere.

Tispen står ca 4-7 dager 2 ganger i året - du klarer fint å holde de adskilt disse dagene. 

Snakker av erfaring - 
Lykke til. 

Skrevet
50 minutter siden, xinnia skrev:

I stedet for å tukle med friske organer til hunden din fordi at han virker og gjør det som er helt naturlig. Vil anbefale deg å kjøpe et bur, som er mye billigere.

Tispen står ca 4-7 dager 2 ganger i året - du klarer fint å holde de adskilt disse dagene. 

Snakker av erfaring - 
Lykke til. 

Tull, kjemisk kastrering kan være veldig fint det, så lenge hunden ikke har store psykiske problemer fra før. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull, kjemisk kastrering kan være veldig fint det, så lenge hunden ikke har store psykiske problemer fra før. 

Så du mener at det er bedre å tilføre hunden kjemiske stoffer hele året livet igjennom fremfor å la den være i bur disse få dagene ? 

Skrevet
40 minutter siden, xinnia skrev:

Så du mener at det er bedre å tilføre hunden kjemiske stoffer hele året livet igjennom fremfor å la den være i bur disse få dagene ? 

Ja. Fordi kjemisk kastrering kan virke positivt på andre ting i livet også, stress når andre tisper har løpetid blant annet. 

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Fordi kjemisk kastrering kan virke positivt på andre ting i livet også, stress når andre tisper har løpetid blant annet. 

Det kan en fint trene bort- det er svært svært få tilfeller at det er nødvendig.

Hatt Hannhunder i 30 år, aldri opplevd stress annet enn når husets tisper er i stådagene. 

Skrevet

Ts her igjen! Siden det er en del her som er imot kastrering så bare lurer jeg på hvordan det er å sette en av hundene bort til et familiemedlem i den værste perioden? Er det bare stress for hunden eller kan det være en god tanke? Det har seg nemlig sånn at jeg tror det kan være godt for hannhunden å få seg en pause fordi han begynner å puste og pese så mye en uke inn i løpetiden og han tisser overalt konstant. Da er det altså ikke snakk om å dumpe han av et sted i tre uker og hente han når det er ferdig. Da er det mer snakk om at han er hos noen han kjenner og liker godt i de værste dagene, også kommer jeg innom og besøker han hver dag og er der litt. Eller om det er tispa som er et annet sted det spiller egenlig ingen rolle. Jeg bare prøver å lufte noen tanker og høre deres meninger:-)

Skrevet
3 timer siden, xinnia skrev:

Det kan en fint trene bort- det er svært svært få tilfeller at det er nødvendig.

Hatt Hannhunder i 30 år, aldri opplevd stress annet enn når husets tisper er i stådagene. 

ikke nødvendigvis 

Så fint for deg da 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her igjen! Siden det er en del her som er imot kastrering så bare lurer jeg på hvordan det er å sette en av hundene bort til et familiemedlem i den værste perioden? Er det bare stress for hunden eller kan det være en god tanke? Det har seg nemlig sånn at jeg tror det kan være godt for hannhunden å få seg en pause fordi han begynner å puste og pese så mye en uke inn i løpetiden og han tisser overalt konstant. Da er det altså ikke snakk om å dumpe han av et sted i tre uker og hente han når det er ferdig. Da er det mer snakk om at han er hos noen han kjenner og liker godt i de værste dagene, også kommer jeg innom og besøker han hver dag og er der litt. Eller om det er tispa som er et annet sted det spiller egenlig ingen rolle. Jeg bare prøver å lufte noen tanker og høre deres meninger:-)

Veldig god ide! 

Skrevet
På 31.1.2020 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tispe og en hannhund som er søsken, ingen kastrert/sterilisert da jeg har ringt rundt til ulike lokale veterinærer og ingen ga meg lov ettersom det ikke var en medisinsk grunn. Tispa har brukt bleie men klart å få dem av seg og dem parret seg... Det ble da full krise i heimen og nå lurer jeg på følgende:

Skal man reise til dyrlegen med en gang og ta abortsprøyte?

Skal man vente og se om tispa i det hele tatt blir drektig mtp å spare penger hvis hun ikke blir drektig i det hele tatt?

Hva skal man gjøre??

Hilsen desperat hundemamma:o

Da blir det vel en haug mongo valper da?

Anonymkode: bff4f...4ba

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det vel en haug mongo valper da?

Anonymkode: bff4f...4ba

For et fantastisk konstruktivt svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...