Gå til innhold

Søster og bror parret seg...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en tispe og en hannhund som er søsken, ingen kastrert/sterilisert da jeg har ringt rundt til ulike lokale veterinærer og ingen ga meg lov ettersom det ikke var en medisinsk grunn. Tispa har brukt bleie men klart å få dem av seg og dem parret seg... Det ble da full krise i heimen og nå lurer jeg på følgende:

Skal man reise til dyrlegen med en gang og ta abortsprøyte?

Skal man vente og se om tispa i det hele tatt blir drektig mtp å spare penger hvis hun ikke blir drektig i det hele tatt?

Hva skal man gjøre??

Hilsen desperat hundemamma:o

Anonymkode: 3a2e1...977

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyrelege med en gang :) 

Anonymkode: 042c9...c2c

• Liker 17
Skrevet

Man tenker ikke på pengene hvertfall. Ta kontakt med dyrlegen fortest mulig du for å høre ang abortsprøyta. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Få dem sterilisert og ta abortsprøyta.

Skrevet

Herregud, du har brukt bleie og tenkt at det var nok?! Hvor gammel er du egentlig? Ta abortsprøyte og omplasser en av dem. Evnt sett inn chip på hannhunden, veterinærer pleier å være greiere med det. Ellers hadde min veterinær ansett din dumskap som "sykdom" nok for å sterilisere for å si det sånn!

Anonymkode: 78225...954

• Liker 10
Skrevet

Har hørt at 1.generasjons innavl ikke er farlig. Men blir det innavl på 2.generasjon så starter det skje ting.

Anonymkode: c3f2e...607

• Liker 1
Skrevet

Dra til vetten rett over helgen å få tatt abortsprøye med en gang

Anonymkode: f57e5...5f9

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, du har brukt bleie og tenkt at det var nok?! Hvor gammel er du egentlig? Ta abortsprøyte og omplasser en av dem. Evnt sett inn chip på hannhunden, veterinærer pleier å være greiere med det. Ellers hadde min veterinær ansett din dumskap som "sykdom" nok for å sterilisere for å si det sånn!

Herregud, slapp nå av. Ts prøver i hvert fall å gjøre det riktige nå.

Ts, ring veterinær asap :) De gir bedre svar enn oss.

Anonymkode: 6f81f...d48

• Liker 16
Skrevet

Dyrlege med en gang! 

Når de parer seg naturlig uten tvang fra mennesker så er sjansen ekstrem stor for at det blir valper. 

Anonymkode: 89fc3...094

• Liker 3
Skrevet

Ring dyrlegen du :) bedre det enn å spørre her ofte.

Anonymkode: 3563b...398

• Liker 1
Skrevet

Med mindre poenget er å få valper, så bør to hunder av begge kjønn som bor sammen være kastrert/sterilisert. 

Anonymkode: 9047f...cb1

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville forsøkt kjemisk kastrering (chip) på hannhunden. Det fungerer bra for mange, og så slipper du å bekymre deg. Har ikke hørt om noen veterinærer som nekter å sette det. 

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tispe og en hannhund som er søsken, ingen kastrert/sterilisert da jeg har ringt rundt til ulike lokale veterinærer og ingen ga meg lov ettersom det ikke var en medisinsk grunn. Tispa har brukt bleie men klart å få dem av seg og dem parret seg... Det ble da full krise i heimen og nå lurer jeg på følgende:

Skal man reise til dyrlegen med en gang og ta abortsprøyte?

Skal man vente og se om tispa i det hele tatt blir drektig mtp å spare penger hvis hun ikke blir drektig i det hele tatt?

Hva skal man gjøre??

Hilsen desperat hundemamma:o

Anonymkode: 3a2e1...977

Fått time til abortsprøyte nå over helga og skal prøve å få diskutert mer med dyrlegen ang. kastrering/sterlisering slik at det forhåpentligvis kan bli en mulighet. Takk for deres tips:-)

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hva feiler det deg? Jeg blir helt sjokkert over hvordan mange velger å svare på spørsmål her inne. 

Jeg vil tro det er best å få tatt abortsprøyte med en gang hi, men ta en telefon til en veterinær og hør. De vet nok best. 

Anonymkode: aa7b9...795

• Liker 4
Skrevet

God bedring. :hug:

Anonymkode: e2646...aac

• Liker 2
Skrevet

Logg av internett takk, du har vært her for lenge, sånn at du nå har sluttet å tenke som et normalt menneske når det kommer til å snakke til andre. 

Anonymkode: 3563b...398

• Liker 8
Skrevet

Bleier er for å unngå søl, det er ikke prevensjon.

Anonymkode: c2179...b3e

• Liker 3
Skrevet

Hundene må fysisk skilles.. Bleie er ikke prevensjon!! Det er lov å ta litt forhåndsregler. 

Skrevet

Du kan få kastert hannhunden din om du lyver og sier at han blir EKSTREMT stresset av løpetid i nabolaget, mister matlyst og ikke klarer å tenke på noe annet. Du kan også sette inn en chip på hannhunden medisinsk grunn. Den varer i ca 7-8 mnd pr gang og er veldig lett å sette inn. Alle dyrleger kan gjøre det.

• Liker 1
Skrevet

Før fikk man ikke kastrert katter uten særskilt grunn. Nå anbefales det av dyrleger. Hvorfor er dette annerledes på hunder, egentlig? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...