Gå til innhold

Jeg må ned 40 kg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ned 35kg på egenhånd. Det er fullt mulig! 🙂 For meg var det trening som var avgjørende for at jeg fikk det til. Man kan si hva man vil om at kostholdet er viktigst for vektnedgang, men treningen fikk psyken min på plass. Jeg hadde ALDRI klart å holde kostholdsplanen om det ikke var for treningen. 

Lykke til ts, du kan klare det!

Anonymkode: d3add...779

Og hvor lenge har du holdt den vekta? Det er flott med solskinnshistorier, men tall lyver dessverre ikke. Etter både fem og ti år er det som gikk ned med operasjon slankere enn de som gjorde det på egenhånd, fordi kiloene sniker seg på igjen. 

Anonymkode: 4f40b...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De sykelig overvektige er ikke overvektige på grunn av ekstrem sultfølelse,  men på grunn av trøstespising.

 

Anonymkode: 6a9d3...6b9

Og dette vet du med sikkerhet fordi?

Jeg er feit, BMI på 47. Beveger meg masse, går på fjellet 3 x i uken, har en jobb som ikke er stillesittende. Er konstant sulten, og jeg trøstespiser ikke, legene mener det er en hormonell greie som styrer sultfølelsen. Ikke vær så bastant!!!!

Anonymkode: 97eff...033

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lenge har du holdt den vekta? Det er flott med solskinnshistorier, men tall lyver dessverre ikke. Etter både fem og ti år er det som gikk ned med operasjon slankere enn de som gjorde det på egenhånd, fordi kiloene sniker seg på igjen. 

Anonymkode: 4f40b...286

Mye mulig operasjon er gode greier for veldig mange (åpenbart er det jo det) - men av de jeg kjenner som har operert seg er to av dem oppe i samme vektklasse som før operasjonen, og en tredje har ekstremt mange plager. For min del var operasjon ikke et alternativ, nettopp pga alle problemene man kan få i ettertid. 

Vekten min har vært stabil i 6 år nå. 

Anonymkode: d3add...779

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

Prøv periodisk faste , lag deg et spisevindu på  6-8 timer. Spis normale mengder mat, typ et  brødskiver til lunsj og en proteinrik middag ( ta kun 1 pasjon) Ta en yoghurt eller noe som kos før spisevindu er over, så fast i 16timer🤓 drikk masse vann!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 90 kg i februar 19. I dag er jeg 62kg. 

Lavkarbo er fantastisk! Jeg har spist SÅ mye god mat! Aldri behøvd å gå sulten. Nådde forresten målet mitt i juli, 70 kg. 

Anonymkode: fd095...5d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 90 kg i februar 19. I dag er jeg 62kg. 

Lavkarbo er fantastisk! Jeg har spist SÅ mye god mat! Aldri behøvd å gå sulten. Nådde forresten målet mitt i juli, 70 kg. 

Anonymkode: fd095...5d3

Kan man trene på lavkarbo? Ikke nødvendigvis trene for å gå ned i vekt, men trene for overskudd og god form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pås skrev:

Kan man trene på lavkarbo? Ikke nødvendigvis trene for å gå ned i vekt, men trene for overskudd og god form!

Jada.

Jeg spiser tilnærmet keto, for det er det blodsukkeret mitt trives best med, og jeg trener, uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å holde vekten over tid helt uten operasjon. Det er mange år siden jeg gikk ned 50 kg, helt på egenhånd. Og jeg er fremdeles en normalvektig person! Men i dag virker det som om slankeoperasjon er den eneste saliggjørende løsningen for alle med sterk overvekt. Dette er en skremmende utviklingg, synes jeg. Folk mister jo troen på at det går an å lykkes over tid uten operasjon. Men så lenge man fortsetter med sin nye livsstil, så er det fullt mulig å holde vekten. Kjenner forresten til mange opererte som har gått opp igjen, så hva er da poenget?. Klarer ikke med min beste vilje å forstå at noen velger å ta en så omfattende operasjon, med alt det som følger med av bivirkninger og annet tull.

Anonymkode: 22faf...095

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Det er mengden du spiser som er avgjørende om du mister vekt eller ikke. Ligger du i cal. overskudd går du opp i vekt og det motsatte hvis du ligger i underskudd. Et skakkjørt kosthold over lang tid bør du ikke justere med en gang sammen med at du starter med trening. Du er nødt til å ta en ting om gangen. Rørelse og trening først og så justere kostholdet etterpå. 

Det er faktisk det motsatte av hva de med mye overvekt ofte blir anbefalt. Man bør begynne med kosten først og når man har klart å gå ned litt i vekt kan man begynne med lett aktivitet som gradvis økes. Aktivitet er selvsagt veldig gunstig for helsa generelt, men er ikke det som gir mest vektøkning på sikt. Det er matinntaket. 
 

Personer med mye overvekt er ofte genetisk disponert for for å bli svært overvektige, og mange responderer dårligere på samme fysiske aktivitet enn andre. Så har vi kroppen som er programmert til å ville holde på overvekten. Alt dette gjør det utfordrende å gå ned i vekt, men slett ikke umulig! 😊

Anonymkode: 1d8f8...c07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...