Gjest Jente20 Skrevet 8. september 2002 #1 Del Skrevet 8. september 2002 Hva skal DU velge til ditt barn? Når barna fyller 6 skal de sendes til skolen, men hva slags skole skal man velge? Jeg gikk mine ungdoms- og vidregående år på privat skoler. Og jeg hadde det toppers! Det er sikkert mange av dere som tenker at privat skoler er for prippene, fisefine rikinger, men det er IKKE sant! Moren min var alenemor til 3, hadde barnehage jobb, satt med gjeldsanering og hadde ikke mer en at vi klarte oss ganske bra. Jeg gikk barneskolen og første ungdomskoleåret på offentlig skole, der trivdes jeg godt bortsett fra at det var ikke så strengt og jeg lærte ikke nok. Der var det ofte slosskamper og elevene hadde liten respekt for lærere og medelever, derfor hadde jeg lyst å bytte skole. Valget falt på en liten, kristen privat skole med bare 162 elever fra 1.-10. klasse. Da jeg begynte skled jeg rett inn i miljøet og følte meg endelig på plass, jeg lærte masse og gikk ut fra 10. klasse med 5 i gjennomsnitts karakter. Deretter gikk jeg vidregående årene på kg. og der gikk jeg allmen og gikk ut med 5,2 i gjennomsnitt! JEG ER GLAD AT MAMMA VALGTE PRIVAT SKOLE, DET REDDET UTDANNELSEN MIN! :D Hilsen fra Jannicke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #2 Del Skrevet 9. september 2002 hei, ja det er et ganske klysete spørsmål ja. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg faktisk valgt privatskole. Men sitter du med to barn alene i leid bolig så går dette faktisk ikke an (med mindre du skal jobbe deg ihjel, og jeg ønsker tid til barna mine istedenfor). Det er det ene asepktet - det andre er at du fratar barna dine muligheten til å bli kjent med andre barn i nærmiljøet. Vi har to barn i vårt nærmiljø som går på privatskole og de har fremdeles ikke blitt venner med noen av de adnre barna her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #3 Del Skrevet 9. september 2002 Alle mine barn (3 stk.) går i den offentlige skole, mest pga. det sosiale miljøet. Alle i nærmiljøet går på den samme skolen, og barna har derfor mange venner rett i nærheten. Må også reise et stykke for å komme til nærmeste private skole og derfor noe upraktisk. Men jeg synes allikevel det er bra at det etterhvert kommer flere private skoler (ønsker da helst ikke-kristne skoler). Det betyr jo at det er mulig å velge et alternativ. Er ikke alltid like imponert over det de lærer på skolen, og ser at hvilken lærer de har betyr veldig mye. Har et inntrykk av at tilfeldigheten rår mht. om barna får en god skole/lærer eller ikke. Om dette er likt i den private skole vet jeg ikke. Dersom det dukker opp problemer som gjør at et eller flere av mine barn ikke lærer eller ikke trives der de nå er, vil jeg vurdere privat løsning veldig sterkt. Valgfrihet for foreldre og konkurranse blant skoler tror jeg er med på å gjøre alle skoler litt bedre. Så jeg støtter flere private skoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 9. september 2002 #4 Del Skrevet 9. september 2002 Kan godt tenke meg å ha barna mine på privatskole, men da må det komme flere av dem. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 10. september 2002 #5 Del Skrevet 10. september 2002 Dette er ikke et reelt valg for alle! Her jeg bor er nærmeste private skole flere timers bilkjøring unna, så det er helt uaktuelt. Dessuten er jeg godt fornøyd med lærerne på mine barns skole, og det er det viktigste. P.S. Jannicke: Flott at privatskolen reddet deg og skolegangen din, men synd at de ikke lærte deg å skrive "privatskole" i ett ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå