Gå til innhold

Frankrike på vei mot stupet, 150 områder kontrollert av islamister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stiller meg litt kritisk til denne artikkelen du henviser til. Storhaug viser til en artikkel skrevet av Le Journal du Dimanche, og jeg kjenner ikke igjen hennes retorikk i den artikkelen. Storhaug skriver om voldtekt av kvinner som ikke har på seg slør, hvor får hun dette fra? Språket hun bruker gjør artikkelen til alarmisme. Jeg benekter ikke alt innholdet, men jeg vil gjerne lese en annen artikkel som ikke er skrevet for å skremme leseren. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

For ente gang, nyhetene kommer fra en fransk avis og er basert på en lekket hemmeligstemplet rapport fra den franske sikkerhetstjenesten.

Og å kalle den tidligere SV'eren Storhaug for høyreekstrem blir bare for dumt.

Har hatt tiende  klassinger til å gå opp sånne nettsider i sømmene og finne ut av opphavet,  ofte har Storhaug tuklet litt med infoen .

Så  Human rights  service  er ikke en pålitelig kilde å bruke i plenum uansett på en ungdomsskole  , uansett om flere voksne skulle ønsket det 👍🤔

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Rogadame skrev:

Har hatt tiende  klassinger til å gå opp sånne nettsider i sømmene og finne ut av opphavet,  ofte har Storhaug tuklet litt med infoen .

Så  Human rights  service  er ikke en pålitelig kilde å bruke i plenum uansett på en ungdomsskole  , uansett om flere voksne skulle ønsket det 👍🤔

Jeg syns hun virker ekstrem. Retorikken hennes viker mer for å skremme enn informere. 

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, Dævendøtte said:

Jeg skrev kun om min oppfattelse av landet, har vært i Frankrike flere år på rad og besøkt omtrent alle byer i landet. Og har ALDRI opplevd noe tull, verken nå eller tidligere år. 

Du kan sannsynligvis besøke store deler av Saudi-Arabia og andre fundamentalistiske land også uten å oppleve "tull". Det betyr ikke at de har et styresett jeg synes er akseptabelt.

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
7 minutter siden, Anonymbruker3 skrev:

Du kan sannsynligvis besøke store deler av Saudi-Arabia og andre fundamentalistiske land også uten å oppleve "tull". Det betyr ikke at de har et styresett jeg synes er akseptabelt.

Jeg opplevde litt tull på en togstasjon i Malaysia en gang, da ble jeg spyttet etter. Men jeg burde visst bedre og ikke gått kledd i liten topp og kort skjørt. 

Men opplevde noe enda verre en gang jeg var i Gjøvik, da kom det en nordmann bort til meg og prøvde å voldta meg. 

Men er det Saudi-Arabia vi snakker om i denne tråden? 

Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte said:

Men er det Saudi-Arabia vi snakker om i denne tråden? 

Nei, det er visst dine ferieturer rundt om i verden. Beklager at jeg sporet av.

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, Anonymbruker3 skrev:

Nei, det er visst dine ferieturer rundt om i verden. Beklager at jeg sporet av.

Du vet kanskje ikke at i hver tråd her inne, så er det et førsteinnlegg. Og da svarer man gjerne på det innlegget.

Å plukke ut et innlegg lengre ned i tråden, for så å vri og vrenge på det, fører ikke til gode diskusjoner. Jeg godtar din beklagelse om avsporing og anbefaler deg å lese tråden fra start. 

Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte said:

Du vet kanskje ikke at i hver tråd her inne, så er det et førsteinnlegg. Og da svarer man gjerne på det innlegget.

Å plukke ut et innlegg lengre ned i tråden, for så å vri og vrenge på det, fører ikke til gode diskusjoner. Jeg godtar din beklagelse om avsporing og anbefaler deg å lese tråden fra start. 

Sammenlikninger med hva resultatet er i andre land som styres av islamske lover er i hvert fall ikke mindre relevant for tråden enn dine ferieerfaringer.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, Anonymbruker3 skrev:

Sammenlikninger med hva resultatet er i andre land som styres av islamske lover er i hvert fall ikke mindre relevant for tråden enn dine ferieerfaringer.

Ok.

Gjest Paramount
Skrevet
2 timer siden, Rogadame skrev:

Tar IKKE sånne  kilder seriøst  fra rights. , document. nu  eller alle andre sider skrevet  av  høyreekstreme  og Hege  Storhaug- fans  sine fakta  .

Takk men ellers takk du 

Venter du på at NRK skal varsle om faren bør du ikke holde pusten. Du er uansett muslim lenge før det skjer.

Skrevet
1 minutt siden, Paramount skrev:

Venter du på at NRK skal varsle om faren bør du ikke holde pusten. Du er uansett muslim lenge før det skjer.

Oh no... Im so scared right now ;) 

Ja det er det nok mest sannsynlig.

Et land med økende antall ateisme , skal ta helomvending inni middelalderen , forkaste en abramistisk religion i fordel for en annen  like ille en.

Best å snu helt om å starte et  høyrepopulistisk parti , verre enn FRP  og spamme sosiale medier om hvordan islam skal ta over Norge . Absolutt ! KG har helomvent meg -takk ska du ha 😄 

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, Rogadame skrev:

Skal du nevne elevene dine i hver eneste kommentar? Jeg forstår ikke hva elever på en ungdomsskole har av relevans i forhold til denne diskusjonen. At Storhaug til tider tråkker dypt i salaten i er ingen hemmelighet, men det gjelder svært mange i samfunnsdebatten. Derfor vil ethvert oppegående individ med et snev av høyere utdannelse eller kildekritisk forståelse ettergå referanser. Det gjelder enten det er Storhaug som ytrer seg, eller hennes rake motpol, Herbjørnsrud (- eller andre med ideologiske/politiske narrativ). 

I dette konkrete tilfelle har Storhaug referert direkte til aviseartikkelen, og så sant du ikke kan arrestere henne på noe mer håndgripelig enn hva elevene dine har gravd frem tidligere, så er innleggene dine totalt ikke-relevante. Enten gjør du en analyse av Storhaug og kilden hun refererer til, og peker på feilaktige gjengivelser som faktisk har relevans for meningsinnholdet, ellers angriper du kilden til Storhaug og kritiserer den for feilaktigheter. Det hadde vært konstruktivt, og slik hadde du fått frem poenget ditt på en bedre måte. 

• Liker 3
Gjest Paramount
Skrevet
7 minutter siden, Rogadame skrev:

Oh no... Im so scared right now ;) 

Ja det er det nok mest sannsynlig.

Et land med økende antall ateisme , skal ta helomvending inni middelalderen , forkaste en abramistisk religion i fordel for en annen  like ille en.

Best å snu helt om å starte et  høyrepopulistisk parti , verre enn FRP  og spamme sosiale medier om hvordan islam skal ta over Norge . Absolutt ! KG har helomvent meg -takk ska du ha 😄 

Overreagerer litt kanskje... :) 

Skrevet
1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Skal du nevne elevene dine i hver eneste kommentar? Jeg forstår ikke hva elever på en ungdomsskole har av relevans i forhold til denne diskusjonen. At Storhaug til tider tråkker dypt i salaten i er ingen hemmelighet, men det gjelder svært mange i samfunnsdebatten. Derfor vil ethvert oppegående individ med et snev av høyere utdannelse eller kildekritisk forståelse ettergå referanser. Det gjelder enten det er Storhaug som ytrer seg, eller hennes rake motpol, Herbjørnsrud (- eller andre med ideologiske/politiske narrativ). 

I dette konkrete tilfelle har Storhaug referert direkte til aviseartikkelen, og så sant du ikke kan arrestere henne på noe mer håndgripelig enn hva elevene dine har gravd frem tidligere, så er innleggene dine totalt ikke-relevante. Enten gjør du en analyse av Storhaug og kilden hun refererer til, og peker på feilaktige gjengivelser som faktisk har relevans for meningsinnholdet, ellers angriper du kilden til Storhaug og kritiserer den for feilaktigheter. Det hadde vært konstruktivt, og slik hadde du fått frem poenget ditt på en bedre måte. 

Jeg forholder meg til  det først jeg skrev : HRS er ikke en pålitelig kilde for meg ;)

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Paramount skrev:

Overreagerer litt kanskje... :) 

Er ny på KG jeg, trodde det man drev med her-å overdrive .

Men da forsto du ikke at jeg tullet da ;)

Endret av Rogadame
Skrevet
Akkurat nå, Rogadame skrev:

Jeg forholder meg til  det først jeg skrev : HRS er ikke en pålitelig kilde for meg ;)

Det er HRS ikke for meg heller, derfor tar jeg heller aldri Storhaug på ordet, men ettergår det hun skriver etter beste evne. Av ren nysgjerrighet, hvilke kilder anser du som pålitelige? Hvilke samfunnsdebatanter ser du på som pålitelige? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Rogadame skrev:

Ah, den klassiske løsningen enkelte tyr til da virkeligheten ikke stemmer overens med personlige meninger.. 😉

• Liker 4
Gjest Paramount
Skrevet
16 minutter siden, Rogadame skrev:

Tror du muslimene vil holde opp bibelen og koranen i hver sin hånd og gi deg et valg? Fint å tro på religionsfrihet men..

Skrevet
9 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det er HRS ikke for meg heller, derfor tar jeg heller aldri Storhaug på ordet, men ettergår det hun skriver etter beste evne. Av ren nysgjerrighet, hvilke kilder anser du som pålitelige? Hvilke samfunnsdebatanter ser du på som pålitelige? 

Skal jeg nevne en jeg liker (likte) må det være Hans Rosling ;)

Skrevet
5 minutter siden, Paramount skrev:

Tror du muslimene vil holde opp bibelen og koranen i hver sin hånd og gi deg et valg? Fint å tro på religionsfrihet men..

Vi får bare vente å se da vettu ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...