Gå til innhold

Ronja uperfekt eller sminkeronja?

Mowepe

Anbefalte innlegg

DownWithTheTrolls skrev (3 timer siden):

Ja, man må gå ut ifra det. Særlig nå som Ronja har gjort det å være traumepasient til hele sin identitet, og fronter denne identiteten offentlig i alle tenkelige og utenkelige situasjoner. Jeg vil tro at de ikke er ukjente med hennes sosiale medier der hun bor, og på et så lite sted oppdateres man også fort via jungeltelegrafen. Og som en forkjemper for "åpenhet om psykisk helse" har Ronja nok selv også orientert folk grundig om hennes pågående "traumeterapi-journey". Så voksenpersonene rundt gutten er nok ganske bevisste på situasjonen. Og som du sier, K er jo en kjemperessurs.

Med mindre folk IKKE tør å si noe nettopp fordi det er en liten plass! Elefanten i rommet. Kjenner til den...

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorbitz skrev (15 timer siden):

Med mindre folk IKKE tør å si noe nettopp fordi det er en liten plass! Elefanten i rommet. Kjenner til den...

Hin må jo til Mo i Rana med han 1 gang i uka pga et eller annet. Hun har nevnt det flere ganger, også i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gærne har det godt, livet i  Tjongsfjorden oppsummert i en slags dans 😛 :D Jeg ble flau på sønnen og øvriges fam vegne :D Hu ække helt go hu Ronja 😮 

Endret av Full kontroll
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full kontroll skrev (9 timer siden):

De gærne har det godt, livet i  Tjongsfjorden oppsummert i en slags dans 😛 :D Jeg ble flau på sønnen og øvriges fam vegne :D Hu ække helt go hu Ronja 😮 

Jeg tæppet et par ganger og forlot åstedet når hun enda holdt på 🙈 Det eeer så flaut å se på. En ting er selve dansinga, en annen ting ansiktet... sorry to say, men hun ser åndssvak ut når hun holder på. 

Jeg liker ikke den dansinga hos andre folk heller. Kan ikke forstå at noen har behov for å stå og filme seg selv sånn mens de rydder på kjøkkenet... men de færreste har sånne ansiktsuttrykk som Ronja 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hun var ille nok som personifikasjonen av traumeoffer, men med den orientering hun har tatt nå, går hun seg selv en høy gang. Det begynte forsåvidt "mildt", men øyerullende alternativt nok igår, da hun foretok en god gammeldags cold reading for sine følgere, med traumer som en subtil undertråd, som etterhvert skulle bli mer tydelig, gjennom det hele. Det å skulle fremstille tarotlesing som noe semivitenskapelig, er i seg selv forsåvidt kritikkverdig nok, men ikke noe å ta seg bryet med å bli ekstremt opprørt over. Men når man så tar sikte på å appellere direkte til følgere med traumer -selve definisjonen på sårbare mennesker- samt at man kjører *cold readings myntet på nettopp denne målgruppen, så fremstår det plutselig bare rett og slett kynisk. Særlig når det følges opp med lansering av ny nettside... Jeg tenkte i mitt stille sinn at hun kunne da ikke være så sleip at hun hadde tenkt å utnytte så sårbare mennesker som traumeoffer er, ved å fremstille seg som noen slags coach, og kommersialisere traumebehandling?! For det ville jo være direkte uetisk mtp at hun selv vet hvor ekstremt vanskelig, til tiders livstruende, det å ha PTSD kan være. Hun har jo angivelig kjent det på kroppen selv. Og hun vet jo hvor presset det offentlige helsevesenet er, og dermed hvor mange desperate mennesker som fins der ute, som antagelig vil gå veldig langt på jakt etter lindring. Og selv om tilbudet de lanserte hadde vært gratis, ville det å ta på seg ansvaret for et traumatisert menneske uten å inneha den nødvendige kompetansen...være som å leke russisk rullett med folk sine liv. Så blottet for etikk og moral kunne hun ikke være, tenkte jeg. Og så feil kunne jeg ta. For idag lanserte hun et eller annet opplegg/kurs med sitt store idol, Stine Rein, hvor "de ti første bla bla bla"...som sagt, kommersialisering av traumeterapi. Det går knapt an å synke lavere.

*Cold readings er tarotlesinger som er så generiske at alle kan finne noe gjenkjennelig i dem, og samtidig spesifikke nok til at det er lett for den enkelte som ikke innehar de aller mest kritiske/analytiske evner, evt noen som til vanlig har det, men som er sårbar pga f.eks traumer(!), til å tenke "oi, dette handler jo om MEG".

Endret av DownWithTheTrolls
Skrivefeil, presisering av utydelig formulering, rydde i rotete tekst som kunne virke forvirrende slik den opprinnelige var skrevet.
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DownWithTheTrolls skrev (2 timer siden):

Jeg syntes hun var ille nok som personifikasjonen av traumeoffer, men med den orientering hun har tatt nå, går hun seg selv en høy gang. Det begynte forsåvidt "mildt", men øyerullende alternativt nok igår, da hun foretok en god gammeldags cold reading for sine følgere, med traumer som en subtil rød undertråd gjennom det hele. Bare det å skulle fremstille tarotlesing som noe semivitenskapelig, er i seg selv kritikkverdig nok. Når man i tillegg tar sikte på å appellere til følgere med traumer -selve definisjonen på sårbare mennesker- samt at man kjører cold readings, (tarotlesinger som er så generiske at alle kan finne noe gjenkjennelig i dem, og samtidig spesifikke nok til at det er lett for den enkelte som ikke innehar de aller mest kritiske/analytiske evner, evt noen som til vanlig har det, men som er sårbar pga f.eks traumer(!), til å tenke "oi, dette handler jo om MEG", så fremstår det egentlig bare rett og slett kynisk. Særlig når det følges opp med lansering av ny nettside. Jeg tenkte i mitt stille sinn at hun kunne da ikke være så sleip at hun hadde tenkt å utnytte så sårbare mennesker som traumeoffer er, ved å fremstille seg som noen slags coach, og kommersialisere traumebehandling?! For det ville jo være direkte uetisk mtp at hun selv vet hvor ekstremt vanskelig, til tiders livstruende, det å ha PTSD kan være. Hun har jo angivelig kjent det på kroppen selv. Og hun vet jo hvor presset det offentlige helsevesenet er, og dermed hvor mange desperate mennesker som fins der ute, som antagelig vil gå veldig langt på jakt etter lindring. Og selv om tilbudet de lanserte hadde vært gratis, ville det å ta på seg ansvaret for et traumatisert menneske uten å inneha den nødvendige kompetansen...være å leke russisk rullett med folk sine liv. Så blottet for etikk og moral kunne hun ikke være, tenkte jeg. Og så feil kunne jeg ta. For idag lanserte hun et eller annet opplegg/kurs med sitt store idol, Stine Rein, hvor "de ti første bla bla bla"...som sagt, kommersialisering av traumeterapi. Det går knapt an å synke lavere.

Hva i alle dager?! 😳 Det er jo helt insane!!

Jeg tæpper meg rett gjennom alt det der tarotbablet, så dette fikk jeg ikke med meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...