Gå til innhold

Ronja uperfekt eller sminkeronja?


Mowepe

Anbefalte innlegg

Isola2 skrev (1 time siden):

Hun gikk tur og måtte ha pulsklokke…

Tror hun påvirkes veldig av andre influensere med tanke på det meste, men i klassisk Ronja-stil faller det meste i staver etter en dag eller to og hun er tilbake der hun trives best: i senga. Hva skjedde med boka f.eks.? Er mer spent på hva neste prosjekt blir nå som ADHD-diagnosen er i boks. 

Ja hun påvirkes virkelig av alle «venninnene sine « og de andre  influenserne som gjør det litt større enn henne. Bare synd at hun ikke ser forskjellen . Belag deg på et prosjekt med mye syting og klaging iallafall . Kanskje som en annen nevnte her ufør . Hun er det mest spesielle og Harry vesen på snap ever . 🫣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JojoMoyes skrev (5 timer siden):

Det tviler jeg på at hun kommer til å innse . Da hadde hun stoppet for lengst.. Er vist bare vi som blir flau og ser galskapen dessverre 😳😫🙈men at ikke han i husholdet eller andre i fam har vett til å realitetsorientere henne og fortelle hvor hun driter seg ut er jo veldig kjipt for henne ….. Pulsklokke eller ring til 7000 kr det trenger hun virkelig . Jeg ler høyt altså . Hva skal måles ? Søvn ? I følge henne sover hun jo aldri 🙈Puls ? Bevegelsen er stort sett mellom sengen og badet 🙈Skritt ? Fortsatt går hun mellom seng og bad 🙈 Virkelighetsfjern må man kalle dette …..

Hun sa her om dagen når hun gikk tur at man burde legge pulsklokka hjemme, og nå skal hun ha ei klokke te 7k..

Når det kommer ADHD så er hun blitt diagnosen 110% siden i går..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Despicable Me skrev (5 minutter siden):

Hun sa her om dagen når hun gikk tur at man burde legge pulsklokka hjemme, og nå skal hun ha ei klokke te 7k..

Når det kommer ADHD så er hun blitt diagnosen 110% siden i går..

Ja fikk med meg det ! Dessuten er hun ute på tur 3 ganger i året så hva skal hun med pulsklokke etter ? Ja det tenkte jeg også 😫

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Despicable Me skrev (1 time siden):

Hun sa her om dagen når hun gikk tur at man burde legge pulsklokka hjemme, og nå skal hun ha ei klokke te 7k..

Når det kommer ADHD så er hun blitt diagnosen 110% siden i går..

Hun blir nok å «tilpasse» seg diagnosen fremover ja.Synes jeg hører det»på grunn av min ADHD …» hører aldri noe om fibromyalgien lenger,er vel gått av moten den nå!   Munchausens!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dipsi skrev (37 minutter siden):

Hun blir nok å «tilpasse» seg diagnosen fremover ja.Synes jeg hører det»på grunn av min ADHD …» hører aldri noe om fibromyalgien lenger,er vel gått av moten den nå!   Munchausens!

Viktig å bruke de "unnskyldningene" man kan. Fagdagen bestod av så mye informasjon at hun må ha ofte pause, men hørte ingenting om pauser når hun var på kurs med Tina. Eller når hun ordnet bryn/vipper på venninner hjemme i egen stue, eller når hun skulle søke videreutdanning. 

Det handler om interesse kjære Ronja, ikke automatisk ADHD

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Despicable Me skrev (14 minutter siden):

Viktig å bruke de "unnskyldningene" man kan. Fagdagen bestod av så mye informasjon at hun må ha ofte pause, men hørte ingenting om pauser når hun var på kurs med Tina. Eller når hun ordnet bryn/vipper på venninner hjemme i egen stue, eller når hun skulle søke videreutdanning. 

Det handler om interesse kjære Ronja, ikke automatisk ADHD

Det blir bare mer og mer pinlig å se på henne ! Den IBS diagnosen tror jeg ikke noe som helst på ! Ingen med ibs tåler løk , løk i taco og purreløk i salat og løk meg her og der . Da hadde hun lagt i fosterstilling hver gang hun spiste det . . Og hun kan spise vanlige boller osv ehh nei ! Men nå er jo ikke den så intr da kanskje når hun har fått en ny diagnose . Og tracke mensen ! Ja det gjør Anna Rabben og . Alt hun gjør tar hun fra andre , og vingler fra den ene tingen til den andre og fjaser med alt . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JojoMoyes skrev (1 time siden):

Det blir bare mer og mer pinlig å se på henne ! Den IBS diagnosen tror jeg ikke noe som helst på ! Ingen med ibs tåler løk , løk i taco og purreløk i salat og løk meg her og der . Da hadde hun lagt i fosterstilling hver gang hun spiste det . . Og hun kan spise vanlige boller osv ehh nei ! Men nå er jo ikke den så intr da kanskje når hun har fått en ny diagnose . Og tracke mensen ! Ja det gjør Anna Rabben og . Alt hun gjør tar hun fra andre , og vingler fra den ene tingen til den andre og fjaser med alt . 

Gjelder ikke alle. Samme gjelder boller. Man reagerer ikke likt med samme diagnose.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (1 time siden):

Det blir bare mer og mer pinlig å se på henne ! Den IBS diagnosen tror jeg ikke noe som helst på ! Ingen med ibs tåler løk , løk i taco og purreløk i salat og løk meg her og der . Da hadde hun lagt i fosterstilling hver gang hun spiste det . . Og hun kan spise vanlige boller osv ehh nei ! Men nå er jo ikke den så intr da kanskje når hun har fått en ny diagnose . Og tracke mensen ! Ja det gjør Anna Rabben og . Alt hun gjør tar hun fra andre , og vingler fra den ene tingen til den andre og fjaser med alt . 

Tror du må lese deg opp på IBS…

Endret av Isola2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (9 timer siden):

Tror du må lese deg opp på IBS…

Jeg har ibs selv , og flere rundt meg ! Ingen av oss tåler løk , løk er hovedfienden til de jeg jeg kjenner med ibs. Og jeg er medlem av mage tarm forbundet og har aldri hørt noen der tåler løk . Boller var et eksempel ! Hun spiser ikke som en med ibs mente jeg , hun spiser up mat eks frossen pizza , is, har sett henne spise mye forskjellig som ikke jeg ville ha nærmet meg hvertfall . Hun spiser som en som ikke har problemer med mage tarm utifra det hun viser .og drikker (all slags drikker som energidrikke eks ) Jeg trenger overhode ikke lese meg meg opp du for det har jeg gjort etter jeg fikk dette for 2 år siden ! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (14 timer siden):

Jeg har ibs selv , og flere rundt meg ! Ingen av oss tåler løk , løk er hovedfienden til de jeg jeg kjenner med ibs. Og jeg er medlem av mage tarm forbundet og har aldri hørt noen der tåler løk . Boller var et eksempel ! Hun spiser ikke som en med ibs mente jeg , hun spiser up mat eks frossen pizza , is, har sett henne spise mye forskjellig som ikke jeg ville ha nærmet meg hvertfall . Hun spiser som en som ikke har problemer med mage tarm utifra det hun viser .og drikker (all slags drikker som energidrikke eks ) Jeg trenger overhode ikke lese meg meg opp du for det har jeg gjort etter jeg fikk dette for 2 år siden ! 

Har også ibs og har en annen opplevelse enn deg. IBS er forskjellig fra person til person. Med det sagt,så tror jeg like mye på IBS’en til Ronja som at hun blir en bestselgende forfatter..😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (På 31.5.2024 den 7.52):

Jeg har ibs selv , og flere rundt meg ! Ingen av oss tåler løk , løk er hovedfienden til de jeg jeg kjenner med ibs. Og jeg er medlem av mage tarm forbundet og har aldri hørt noen der tåler løk . Boller var et eksempel ! Hun spiser ikke som en med ibs mente jeg , hun spiser up mat eks frossen pizza , is, har sett henne spise mye forskjellig som ikke jeg ville ha nærmet meg hvertfall . Hun spiser som en som ikke har problemer med mage tarm utifra det hun viser .og drikker (all slags drikker som energidrikke eks ) Jeg trenger overhode ikke lese meg meg opp du for det har jeg gjort etter jeg fikk dette for 2 år siden ! 

Jeg har IBS, men tåler løk veldig godt. Tror man skal være litt forsiktige med å dømme folk ut ifra «jeg og alle jeg kjenner». 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zhandi skrev (11 timer siden):

Jeg har IBS, men tåler løk veldig godt. Tror man skal være litt forsiktige med å dømme folk ut ifra «jeg og alle jeg kjenner». 

Nå er vel ikke akkurat hennes «IBS» spesifikk hva som diskuteres,men heller det at hun slenger rundt seg diagnoser som om det skulle vært belønninger,og om man har fulgt henne lenge nok så ser man mønsteret,hun tilpasser seg diagnosene,helt til hun er på på vei å få en ny diagnose,da hører vi ikke snakk om de «gamle diagnosene» lenger. Det er som å gjøre narr av alle de som FAKTISK lider av noenting at såkalte « influensere» bruker  dette for å tiltrekke seg seere! Latskap burde i mange tilfeller også være en diagnose,for akkurat den er jeg sikker på at Ronja hadde fått uten utredning! 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å få tankene ut i handling ja. ADHD-folk er vel stikk motsatte; handler nesten før de er ferdigtenkt.. Må nok lese deg opp på ditt nyervervede hjertebarn, frøken!😜

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorbitz skrev (21 timer siden):

Sliter med å få tankene ut i handling ja. ADHD-folk er vel stikk motsatte; handler nesten før de er ferdigtenkt.. Må nok lese deg opp på ditt nyervervede hjertebarn, frøken!😜

Hun blir nok å «tilpasse» seg mer mot diagnosen skal du se,trenger nok som du sier å lese seg opp litt og se litt på hvordan de andre «influenserne» gjør det😅 Tar litt tid å «gå inn skoa» vettu😂Øvelse gjør mester Ronja😂

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorbitz skrev (På 2.6.2024 den 22.51):

Sliter med å få tankene ut i handling ja. ADHD-folk er vel stikk motsatte; handler nesten før de er ferdigtenkt.. Må nok lese deg opp på ditt nyervervede hjertebarn, frøken!😜

Ikke nødvendigvis, vi «adhd-folk» kan fint tenke oss i hjel før vi klarer å komme i gang. Som en slags paralyse. Det er faktisk veldig slitsomt. Men at Ronja nå prøver å bruke alt som en unnskyldning er jo litt morsomt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodaneida skrev (På 5.6.2024 den 10.19):

Ikke nødvendigvis, vi «adhd-folk» kan fint tenke oss i hjel før vi klarer å komme i gang. Som en slags paralyse. Det er faktisk veldig slitsomt. Men at Ronja nå prøver å bruke alt som en unnskyldning er jo litt morsomt. 

Damen som aldri går lei av å snakke om egne diagnoser /sykdommer og dårlig form er i gang igjen 😳😫

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JojoMoyes skrev (4 timer siden):

Damen som aldri går lei av å snakke om egne diagnoser /sykdommer og dårlig form er i gang igjen 😳😫

Dårlig form i dag også😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dipsi skrev (2 minutter siden):

Dårlig form i dag også😂

Er det en dag den ikke er dårlig ? Jaja fikk no klint seg inn med masse brunfarge i fleisen men beholdt den lekre joggedrakten på ! I dag og 😫🤣Så akkurat nå et klipp med det hun kaller dans , så kanskje grei form en time nå da før litt klaging om at man er sliten igjen vil jeg tro 🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (22 minutter siden):

Er det en dag den ikke er dårlig ? Jaja fikk no klint seg inn med masse brunfarge i fleisen men beholdt den lekre joggedrakten på ! I dag og 😫🤣Så akkurat nå et klipp med det hun kaller dans , så kanskje grei form en time nå da før litt klaging om at man er sliten igjen vil jeg tro 🥳

Den dansinga er sååå cringe🙈 Er nok strax tilbake i senga igjen skal du se😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dipsi skrev (2 timer siden):

Den dansinga er sååå cringe🙈 Er nok strax tilbake i senga igjen skal du se😂 

Det er ikke dans ! Damen eier jo ikke rytme . Ser ut som epilepsianfall eller noe i den dur 🙈Ja slitsomt å være ute av sengen et øyeblikk 🫣

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...