Gå til innhold

Ronja uperfekt eller sminkeronja?


Mowepe

Anbefalte innlegg

June89 skrev (1 time siden):

Hun har jo diagnostisert seg selv med diagnosen før utredning. Dama VIL jo ha den. Lever og ånder for psykdom. Jo fler jo bedre.
 

hun dømmer, hun shamer andre profiler offentlig, andre personer offentlig. Men tar på seg offerkappe i alle mulige settinger.  Hvis det ikke er en sannhet i kritikken en får, hvorfor sikker den så hardt da? Hvorfor tar du deg nær av det da. 
 

Ronja er et prakteksempel på å være ustabil og usikker, men er den største bedreviteren uten skikkelig info og kunnskap, som går på to ben. 

Der sa du det!Akkurat sånn er det faktisk.Og igjen så lurer jeg på,influenser??Hun må gjerne pudle med sminke og sykdom,men hun er ingen influenser som hun omtaler seg selv som,»vi influensere» 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Debatten før påske, var tema influencere og psykisk helse. Der var klart råd fra fagfolk å ikke prate masse om helsa si (psykisk) på SoMe. Det skulle man prate med fagfolk, familie og nære venner om.

Man skulle huske at følgere er folk man ikke kjenner. Åpenhet om psykisk helse er bra, men ikke til tusenvis av fremmede hver dag.

Skulle ønske at disse influencerne hadde sett denne Debatten. Ronja, og veldig mange andre. Hva hun ligger i senga dag etter dag og mener om sin egen helse er ikke vår sak. Det er fort gjort å mene at man er en ekspert på diverse diagnoser man har eller tror man har, og det er man ikke.

Ukritiske følgere kan fort høre på alt dette, og begynne å lette etter symptomer hos seg selv. Da ender vi opp med masse folk som går rundt og tror de er psyke uten grunn.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (1 time siden):

I Debatten før påske, var tema influencere og psykisk helse. Der var klart råd fra fagfolk å ikke prate masse om helsa si (psykisk) på SoMe. Det skulle man prate med fagfolk, familie og nære venner om.

Man skulle huske at følgere er folk man ikke kjenner. Åpenhet om psykisk helse er bra, men ikke til tusenvis av fremmede hver dag.

Skulle ønske at disse influencerne hadde sett denne Debatten. Ronja, og veldig mange andre. Hva hun ligger i senga dag etter dag og mener om sin egen helse er ikke vår sak. Det er fort gjort å mene at man er en ekspert på diverse diagnoser man har eller tror man har, og det er man ikke.

Ukritiske følgere kan fort høre på alt dette, og begynne å lette etter symptomer hos seg selv. Da ender vi opp med masse folk som går rundt og tror de er psyke uten grunn.

Det jeg ikke fatter er at noen gidder å se andre sminke seg eller sitte i en seng og syte over sykdom , dårlig søvn diagnoser osv . Jeg har nok diagnoser og søvnproblemer selv så orker da ikke bry meg om vilt fremmede sine ! Og ikke synes jeg den sminken er så spesiell heller … lite positivt eller matnyttig dra sen kanten . 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (44 minutter siden):

Det jeg ikke fatter er at noen gidder å se andre sminke seg eller sitte i en seng og syte over sykdom , dårlig søvn diagnoser osv . Jeg har nok diagnoser og søvnproblemer selv så orker da ikke bry meg om vilt fremmede sine ! Og ikke synes jeg den sminken er så spesiell heller … lite positivt eller matnyttig dra sen kanten . 

Sminken er litt spesiell. Alt for mørke farger, og lite blending sånn at skarpe kanter under kinnene vises. Og mye og mørk hudsminke uten øyesminke ser litt rart ut. Jeg liker å se proffe sminke seg, men helt greit at hun har det morsomt med sminke. Hun lærer nok etterhvert 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro om CA siktet til blandt annet Ronja i Adhdtalen sin.. det slenges jo rundt med diagnoser på snap alle veier for tiden.. Hva skjer med at det om å gjøre å være sykest, ha flest diagnoser, mest utbrent og sliten… Når influensere først dukka opp var det å vise hvor forbanna perfekt alt alltid var, ingen feil eller mangler ved noen.. nå er det jo helt motsatt.. hvorfor ikke være seg selv..? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosetosta skrev (5 timer siden):

Tro om CA siktet til blandt annet Ronja i Adhdtalen sin.. det slenges jo rundt med diagnoser på snap alle veier for tiden.. Hva skjer med at det om å gjøre å være sykest, ha flest diagnoser, mest utbrent og sliten… Når influensere først dukka opp var det å vise hvor forbanna perfekt alt alltid var, ingen feil eller mangler ved noen.. nå er det jo helt motsatt.. hvorfor ikke være seg selv..? 

Som jeg skulle sagt det selv 🙌🏻  skjønner heller ikke at der  er vondt å lese eller høre om det som blir skrevet her ! Da må det jo mangle selvinnsikt spør du meg . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner å bli litt lei de ADHD diagnosene til alle disse "influenserene". Ser Anna Rabben og Tina Svestad også babler i vei. Å drar fram alle symptomene de har på adhd. Vel, hvis de symptomene disse damene drar fram tror jeg muligens jeg også har adhd, for der er det mye vanlige ting mange kan kjenne seg igjen i 😄 Tina Svestad viste i går typisk adhd oppførsel - dra av sengeklæra og så slenge de på baderomsgulvet foran vaskemaskinen, og et litt rotete bad. Vel, er ikke slikt ganske typisk? 

Jeg synes også Ronja var hyggelig å følge før, et menneske som er som alle andre vanlige mennesker. Som ikke skulle vise fram et strøkent luksushjem og at absolutt alt var på stell. Men i det siste har det vært mye fra senga og evindige maset om hudpleie og sminke. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Bibbi_ skrev (På 5.4.2024 den 9.50):

Jeg begynner å bli litt lei de ADHD diagnosene til alle disse "influenserene". Ser Anna Rabben og Tina Svestad også babler i vei. Å drar fram alle symptomene de har på adhd. Vel, hvis de symptomene disse damene drar fram tror jeg muligens jeg også har adhd, for der er det mye vanlige ting mange kan kjenne seg igjen i 😄 Tina Svestad viste i går typisk adhd oppførsel - dra av sengeklæra og så slenge de på baderomsgulvet foran vaskemaskinen, og et litt rotete bad. Vel, er ikke slikt ganske typisk? 

Jeg synes også Ronja var hyggelig å følge før, et menneske som er som alle andre vanlige mennesker. Som ikke skulle vise fram et strøkent luksushjem og at absolutt alt var på stell. Men i det siste har det vært mye fra senga og evindige maset om hudpleie og sminke. 

ADHD , psykisk sykdom , ellers klein følelse,lite søvn eller hår og sminke !! Trodde frisører anbefalte å klippe håret i hvertfall tuppene når man først er der for farging/striping . Rimelig tørt og slitt nede det håret og fett oppå . Mye dill og dall med hud og hår uten veldig bra resultat . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (1 minutt siden):

ADHD , psykisk sykdom , ellers klein følelse,lite søvn eller hår og sminke !! Trodde frisører anbefalte å klippe håret i hvertfall tuppene når man først er der for farging/striping . Rimelig tørt og slitt nede det håret og fett oppå . Mye dill og dall med hud og hår uten veldig bra resultat . 

Legg til veldig PMS, IBS/magetrøbbel, fibro..... Tror det er livsfarlig å bli så opptatt av seg selv og symptomer 24/7. Men bra at hun kommer seg litt opp av sengen nå. Sikkert bra for sønnen også. Forøvrig enig om håret. Trenger en god klipp. Og lære seg å ikke bruke for mørk sminke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (12 minutter siden):

Legg til veldig PMS, IBS/magetrøbbel, fibro..... Tror det er livsfarlig å bli så opptatt av seg selv og symptomer 24/7. Men bra at hun kommer seg litt opp av sengen nå. Sikkert bra for sønnen også. Forøvrig enig om håret. Trenger en god klipp. Og lære seg å ikke bruke for mørk sminke.

Ja og ikke skjønner jeg at hun  faktisk har ibs med alt det hun dytter i seg ! Spes løk . Ja den sminken er ikke veldig naturlig , og personlig blir det litt vel mye hud sminke og null øyensminken ofte etter min smak . Det er ikke så mange lyspunkt eller mye positivt innimellom diagnoser/sykdom og hudpleie/sminke ser jeg når jeg gidder innom for å sjekke .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun har nye «favoritter» hver gang hun dukker opp på snap og jeg klikker meg inn. Veldig lite troverdig og ikke så rart hun får en forstyrret og kvisete hud. Dama har blitt en digert snork.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke mange tar i mot hudpleierådene hennes ukritisk, for når hun sier koreansk hudpleie er det beste fordi de er så flinke med sånt så stemmer jo ikke det nødvendigvis for europeisk hud. Dette er jo noe fagfolk har advart mot fordi det er en trend og "alle" skal ha koreansk hudpleie men det passer jo (selvfølgelig) ikke for alle for man har ulik hud og ulike problemområder med huden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (21 timer siden):

Synes hun har nye «favoritter» hver gang hun dukker opp på snap og jeg klikker meg inn. Veldig lite troverdig og ikke så rart hun får en forstyrret og kvisete hud. Dama har blitt en digert snork.

Nei, nei, det er jo hormonell akne må vite! Har visst ikke noe med at hun bruker en hel haug med forskjellige produkter... :ironi:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K@tt skrev (1 time siden):

Nei, nei, det er jo hormonell akne må vite! Har visst ikke noe med at hun bruker en hel haug med forskjellige produkter... :ironi:

hun påstår det ja 🙈uansett mye unødvenige penger til mye unødvendige produkter der i gården . Man ser jo at den huden ikke er noe bedre enn andre sin hud . Jeg har bedre hud enn det der , bruker fuktighetskrem /solkrem . Bruker hormoner for jeg er noe eldre enn henne men huden min er renere likevel . Men hun får kaste vekk tid og penger på så mye produkter hun vil for meg . Tar ikke råd fra henne angående hverken hud eller hår når man ser resultatene der . 

Endret av JojoMoyes
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så desperat hun har blitt etter å lage diskusjoner og provosere folk på tiktok. Jeg er faktisk helt sjokkert! Ronja var likandes før, men nå begynner oppførselen hennes å bli ganske så ufordragelig. Kanskje sånn man ender opp når man bare sitter hjemme og ser seg selv i speilet og mobilkameraet hele dagen? 🤷🏼‍♀️

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie1988 skrev (3 timer siden):

Så desperat hun har blitt etter å lage diskusjoner og provosere folk på tiktok. Jeg er faktisk helt sjokkert! Ronja var likandes før, men nå begynner oppførselen hennes å bli ganske så ufordragelig. Kanskje sånn man ender opp når man bare sitter hjemme og ser seg selv i speilet og mobilkameraet hele dagen? 🤷🏼‍♀️

Litt vel høy på seg selv og vil fremstå litt mer hipp /kul og tøff enn det vi oppfatter henne som ja . 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, JojoMoyes said:

Litt vel høy på seg selv og vil fremstå litt mer hipp /kul og tøff enn det vi oppfatter henne som ja . 

Ja. Viktig å holde seg relevant, si! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie1988 skrev (41 minutter siden):

Ja. Viktig å holde seg relevant, si! 

Opplever ikke henne som relevant 🙈En som prøver febrilsk å fremstå som en helt annen enn det hun er og dessverre mislykkes med det ..

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronja var så mye mer koselig før... nå er det bare sminke og produkter og symptomer på alt mulig rart..... veldig rart egentlig. 

Hun må jo være veldig usikker på seg selv som må etterligne andre å ikke tørre å være seg selv lengre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mowepe skrev (5 minutter siden):

Ronja var så mye mer koselig før... nå er det bare sminke og produkter og symptomer på alt mulig rart..... veldig rart egentlig. 

Hun må jo være veldig usikker på seg selv som må etterligne andre å ikke tørre å være seg selv lengre

Og råd om sminke vil hun absolutt ikke ha, sa hun her om dagen. For der er hun proff. Må vel være 15 år siden det var populært med alt for mørk hudsminke. Jeg følger henne ikke lenger, men hender jeg kikker innom. Syns egentlig synd på henne. Mye rart. Har hun ingen venner der hun bor? Og treffer hun bare moren og broren en gang i året? Virker veldig ensom.

Endret av Viki6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...