Sharp75! Skrevet 19. juli 2024 #701 Del Skrevet 19. juli 2024 Frk nysgjerrig skrev (13 timer siden): Ho satt å flira og «spøka»om Rønvika i dag …. Der mista ho all min tillit. Det va lavmål ! Sophie1988 skrev (10 timer siden): Enig!! Galgenhumor, vet dere ikke hva det er? Har dere vært på standup? Eller ble dere krenka? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie1988 Skrevet 19. juli 2024 #702 Del Skrevet 19. juli 2024 2 hours ago, Sharp75! said: Galgenhumor, vet dere ikke hva det er? Har dere vært på standup? Eller ble dere krenka? Kanskje ikke alle som har vært innlagt på Rønvika tar det som galgenhumor? Men er vel Ronja som har rett (som vanlig). Man kan jo ikke mene noe annet enn henne, da blir man vel hudflettet Forøvrig har jeg vært på standup og syntes DET var veldig gøy! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 19. juli 2024 #703 Del Skrevet 19. juli 2024 Sophie1988 skrev (31 minutter siden): Kanskje ikke alle som har vært innlagt på Rønvika tar det som galgenhumor? Men er vel Ronja som har rett (som vanlig). Man kan jo ikke mene noe annet enn henne, da blir man vel hudflettet Forøvrig har jeg vært på standup og syntes DET var veldig gøy! Her handler det vel ikke om hvem som har rett og feil, men alle har ikke samme humor. Noen blir krenka og andre blir ikke. Noen liker en sort standup f.eks andre ikke, de bør ikke synke i noens øyne for det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLerke Skrevet 19. juli 2024 #704 Del Skrevet 19. juli 2024 Dipsi skrev (4 timer siden): Hva er Rønvika? Psykiatrisk sykehus i Bodø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk nysgjerrig Skrevet 19. juli 2024 #705 Del Skrevet 19. juli 2024 Sophie1988 skrev (3 timer siden): Kanskje ikke alle som har vært innlagt på Rønvika tar det som galgenhumor? Men er vel Ronja som har rett (som vanlig). Man kan jo ikke mene noe annet enn henne, da blir man vel hudflettet Forøvrig har jeg vært på standup og syntes DET var veldig gøy! Trenger ikke å ha vært innlagt der for å ikke ta det som galgenhumor . Med LITT innsyn /forståelse for de som faktisk trenger det tilbudet så spøker man ikke med det. Det er mitt syn på det. Skulle tro Ronja hadde det samme ,men hva vet jeg? Har forresten også vært på Standup show,og digga det ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittkatt Skrevet 19. juli 2024 #706 Del Skrevet 19. juli 2024 Galgenhumor er en forsvarsmekanisme. Usmakelig til tider, men likefrem noe som blir gjort for å ufarliggjøre. Det var vel et forsøk som ikke traff helt bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidderdu Skrevet 26. juli 2024 #707 Del Skrevet 26. juli 2024 kittkatt skrev (På 19.7.2024 den 16.27): Galgenhumor er en forsvarsmekanisme. Usmakelig til tider, men likefrem noe som blir gjort for å ufarliggjøre. Det var vel et forsøk som ikke traff helt bra. Har selv vært innlagt (ikke på dette stedet) og litt humor må man tåle. Har man hørt uttrykket «høl i gjerdet på Gaustad ?» føler samfunnet er altfor mye woke og krenkes på høyt nivå. Skapes fler som ikke tåler ting da det skal tolkes i verst tenkelige retning. Ja noen ganger bommer man, men føler ikke dette var så fælt man skal se ned på henne fordet. Enkelte ganger kan man kjenne etter hvorfor man reagerer selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittkatt Skrevet 26. juli 2024 #708 Del Skrevet 26. juli 2024 Gidderdu skrev (1 time siden): Har selv vært innlagt (ikke på dette stedet) og litt humor må man tåle. Har man hørt uttrykket «høl i gjerdet på Gaustad ?» føler samfunnet er altfor mye woke og krenkes på høyt nivå. Skapes fler som ikke tåler ting da det skal tolkes i verst tenkelige retning. Ja noen ganger bommer man, men føler ikke dette var så fælt man skal se ned på henne fordet. Enkelte ganger kan man kjenne etter hvorfor man reagerer selv. Enig. Humor skader ingen. Det viser egentlig at man har en del selvinnsikt også, for mange av situasjonene og tingene som skjer kan være så absurde og det er lov å le av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidderdu Skrevet 26. juli 2024 #709 Del Skrevet 26. juli 2024 kittkatt skrev (46 minutter siden): Enig. Humor skader ingen. Det viser egentlig at man har en del selvinnsikt også, for mange av situasjonene og tingene som skjer kan være så absurde og det er lov å le av det. Nei humor har selvsagt grenser , men derimot så er det mye som blir mindre tabu og vanskelig om man kan fleipe litt. Stor forskjell på å latterliggjøre og fleipe. Tror endel blir støtt pga noe de har erfart og da kan man fort tro det er i verste mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittkatt Skrevet 26. juli 2024 #710 Del Skrevet 26. juli 2024 Gidderdu skrev (7 timer siden): Nei humor har selvsagt grenser , men derimot så er det mye som blir mindre tabu og vanskelig om man kan fleipe litt. Stor forskjell på å latterliggjøre og fleipe. Tror endel blir støtt pga noe de har erfart og da kan man fort tro det er i verste mening Ja, jeg tror også at enkelte blir støtt på andres vegne fordi de tror det er verre enn det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk nysgjerrig Skrevet 26. juli 2024 #711 Del Skrevet 26. juli 2024 kittkatt skrev (19 minutter siden): Ja, jeg tror også at enkelte blir støtt på andres vegne fordi de tror det er verre enn det er. Ja,mulig jeg blir støtt på andres vegne ,fordi jeg selv har kjente og kjære som har hatt behov for tilbudet der. Som nær pårørende synes jeg ikke det er noe å spøke om. De som trenger det nå ,kommer kanskje til å lese dette en dag (ikke usannsynlig ) ikke alle er der at de synes dette er en spøk . Dette trodde jeg Ronja skulle skjønne . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittkatt Skrevet 26. juli 2024 #712 Del Skrevet 26. juli 2024 Frk nysgjerrig skrev (15 minutter siden): Ja,mulig jeg blir støtt på andres vegne ,fordi jeg selv har kjente og kjære som har hatt behov for tilbudet der. Som nær pårørende synes jeg ikke det er noe å spøke om. De som trenger det nå ,kommer kanskje til å lese dette en dag (ikke usannsynlig ) ikke alle er der at de synes dette er en spøk . Dette trodde jeg Ronja skulle skjønne . Jeg mener ikke at det er en spøk, og jeg vil ikke at du kal misforstå dette. Jeg vet veldig godt hva som er på slike steder og hvordan det har virket på pårørende. Og jeg tror ikke at humor i dette er for alle. For meg har det vært, og er, ekstremt viktig for å håndtere det. Men det har vært med likesinnede som kjenner på det samme. Å lage humor av det på en stor plattform er jeg veldig skeptisk til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 27. juli 2024 #713 Del Skrevet 27. juli 2024 Nå er hun sur fordi noen følgere klager over at hun bare prater om sykdom. Hun syns de er idioter. For det må da være lov å NEVNE sykdom når hun er syk. Hun nevner ikke sykdom, hun prater om det konstant! Jada, hun har fått seg en forkjølelse eller noe virus, men verden går da ikke under pga det. De fleste overlever fint litt trang hals, hoste og hodepine. Og skjønner hun ikke at alle de "alternative" tablettene og drikkene bare er humbug? Så mye hun har tatt, burde hun vel være frisk forlengst om de hadde effekt. Tror Ronja trenger å lære seg å tenke på noe annet. Ikke 24/7 føle og tenke på hvordan formen er. For det blir man jo bare dårligere av. Hun er en studie i hypokonderi. Og barn blir påvirket av slike foreldre. De begynner fort å kjenne etter på formen hele tiden når foreldre gjør det. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie1988 Skrevet 27. juli 2024 #714 Del Skrevet 27. juli 2024 3 hours ago, Viki6 said: Nå er hun sur fordi noen følgere klager over at hun bare prater om sykdom. Hun syns de er idioter. For det må da være lov å NEVNE sykdom når hun er syk. Hun nevner ikke sykdom, hun prater om det konstant! Jada, hun har fått seg en forkjølelse eller noe virus, men verden går da ikke under pga det. De fleste overlever fint litt trang hals, hoste og hodepine. Og skjønner hun ikke at alle de "alternative" tablettene og drikkene bare er humbug? Så mye hun har tatt, burde hun vel være frisk forlengst om de hadde effekt. Tror Ronja trenger å lære seg å tenke på noe annet. Ikke 24/7 føle og tenke på hvordan formen er. For det blir man jo bare dårligere av. Hun er en studie i hypokonderi. Og barn blir påvirket av slike foreldre. De begynner fort å kjenne etter på formen hele tiden når foreldre gjør det. Ja! La merke til at når moren hennes sa at det var lenge siden hun hadde vært så syk, så var Ronja snar med å liksom poengtere at «jamen JEG er også syk!» JA RONJA, VI VET DET!!!!!!!! Er du noengang frisk?! Kan ikke andre folk engang få nevne at de er sjuke uten at du skal overgå dem? Jeg blir helt målløs av det mennesket der altså! Sykdom, vondter og diagnoser hver eneste bidige dag, merkelig at ingen i hennes nærmeste krets sier noe til henne. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikksnakker Skrevet 27. juli 2024 #715 Del Skrevet 27. juli 2024 Heier på henne.. men. Det er litt rart at hun alltid er i form til festival eller Tusenfryd. Men at formen ellers er så som så.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basil Skrevet 27. juli 2024 #716 Del Skrevet 27. juli 2024 Snikksnakker skrev (10 minutter siden): Heier på henne.. men. Det er litt rart at hun alltid er i form til festival eller Tusenfryd. Men at formen ellers er så som så.. Fra en som har kroniske smerter og ofte sliten og dårlig form. Jeg lar ikke være å bli med på ting fordi. Man tar seg sammen for barna sine, for seg selv og kunne oppleve noe annet enn innsiden av huset sitt. Men det koster. Blir gjerne ekstra smerter og dårlig form i flere dager etterpå, men man gjør det, for barna sine- og for sin egen mentale helse! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ohmylord Skrevet 28. juli 2024 #717 Del Skrevet 28. juli 2024 Nå har hun jammen begynt å legge skylden på følgere for sykdomsprat nå. Igår kveld syns hun det hadde vært nok sykdomsprat. Men kjøttkværna stør da på vidt gap om sykdom og elendighet idag, som alle andre dager. Hun har nok bare spolet tilbake stemmebåndet inatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 28. juli 2024 #718 Del Skrevet 28. juli 2024 ohmylord skrev (28 minutter siden): Nå har hun jammen begynt å legge skylden på følgere for sykdomsprat nå. Igår kveld syns hun det hadde vært nok sykdomsprat. Men kjøttkværna stør da på vidt gap om sykdom og elendighet idag, som alle andre dager. Hun har nok bare spolet tilbake stemmebåndet inatt. Tenkte det samme…ikke måte på syting om å måtte ta bedøvelsestablett for å klare å svelge smertestillende…hjelpes…så stakkarslig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie1988 Skrevet 28. juli 2024 #719 Del Skrevet 28. juli 2024 51 minutter siden, ohmylord said: Nå har hun jammen begynt å legge skylden på følgere for sykdomsprat nå. Igår kveld syns hun det hadde vært nok sykdomsprat. Men kjøttkværna stør da på vidt gap om sykdom og elendighet idag, som alle andre dager. Hun har nok bare spolet tilbake stemmebåndet inatt. Gud bedre! Men er egentlig ikke sjokkert… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 28. juli 2024 #720 Del Skrevet 28. juli 2024 Frk nysgjerrig skrev (På 26.7.2024 den 20.28): Ja,mulig jeg blir støtt på andres vegne ,fordi jeg selv har kjente og kjære som har hatt behov for tilbudet der. Som nær pårørende synes jeg ikke det er noe å spøke om. De som trenger det nå ,kommer kanskje til å lese dette en dag (ikke usannsynlig ) ikke alle er der at de synes dette er en spøk . Dette trodde jeg Ronja skulle skjønne . Selvsagt spøker man ikke om sånne ting , helt enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå