Gå til innhold

Corona-viruset. Jeg er veldig redd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest alt så jeg gjentar antageligvis ting som har blitt sagt.

Bortsett fra hygienebiten kan du gjøre følgende for å ikke svekke kroppen; få nok søvn, ikke drikk alkohol og spis sunt.

Og gå til legen for kvalifiserte råd :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trur du ikkje viruset kan komme til Norge? Det var eigentlig spekulasjonen. Fordi plutselig lå 9 personar i senga, litt rart!

Eg er og litt redd, men for ein eg kjenner som har lymfekteft..

Anonymkode: edcab...a6c

Det da jeg ikke. Jeg sier bare at tråden ikke varent som et diskusjonssted om hvor farlig det er eller om oppdateringer fra wuhan osv. Mange andre tråder om det.

Ts

Anonymkode: c822b...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det da jeg ikke. Jeg sier bare at tråden ikke varent som et diskusjonssted om hvor farlig det er eller om oppdateringer fra wuhan osv. Mange andre tråder om det.

Ts

Du har jo fått masse gode svar på spørsmålet ditt. Å diskutere hvor vidt viruset er farlig, oppdateringer osv har jo også noe med innlegget ditt å gjøre, om hvor vidt redselen er reell eller ikke. 

Anonymkode: 21997...500

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Hvorfor plager det deg at tråden brukes til det også? Det skader ikke og det er relevant til det tråden opprinnelig handlet om. 

Anonymkode: 17392...41d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor plager det deg at tråden brukes til det også? Det skader ikke og det er relevant til det tråden opprinnelig handlet om. 

Anonymkode: 17392...41d

Har aldri sagt at det plager meg. Jeg sa bare at det ikke var det tråden var ment til opprinnelig, da det var noen som nevnte det.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.1.2020 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Samme tiltak som vanlig influensa. Bruk munnbind og unngå folk helt. Mer kan du ikke gjøre😂

Anonymkode: 105e8...721

Viruset kommer seg gjennom munnbind.

Anonymkode: 70287...c5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Trur du ikkje viruset kan komme til Norge? Det var eigentlig spekulasjonen. Fordi plutselig lå 9 personar i senga, litt rart!

Eg er og litt redd, men for ein eg kjenner som har lymfekteft..

Anonymkode: edcab...a6c

Det er vel ikke spesielt rart? Det samme skjedde på min lille arbeidsplass (også "langt ute i hælvete"), både før jul, i jula og etter jul. Lå selv sengeliggende i 14 dager etter å ha blitt smitta av et familiemedlem. Dro aldri til legen, men vil tro det var influensa. Noen fra jobb fikk påvist lungebetennelse. 

Anonymkode: 3acc8...526

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Von Erich
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omfanget aner ingen enda, så man kan hverken si det ene eller det andre. Jeg tror ikke det er for å skremme, men forsøk på å opplyse. Det er rimelig tydelig at det er mye info som blir tilbakeholdt for den vanlig mann i gata og vil tro det er for å forhindre panikk. 

Anonymkode: 21997...500

Det er også mye falsk informasjon på nett. Skal ikke alltid tro på alt som står på Internett. Der står alltid det verste uansett om det er farlig eller ikke. Sånn som om noen f.eks har vondt i magen i flere uker og de aner ikke hva det er. Går på nett og googler symptom. Skal love deg kreft og det verste dukker opp og da blir personen redd og er sikker på han eller hun har kreft. Det beste er å gå til lege og stole på de som kan om sykdommer. Samme med dette viruset. Vi bør stole på de som kan om det og får rett informasjon om viruset. Sånn som FHI. Ikke alt mulig utenlandske nettsider. Det er falske videoer om viruset som VG har advart mot. 

Hvis dette er så livsfarlig og kommer til å utrydde oss alle. De holder tilbake informasjon for å ikke skape panikk. Hva hjelper det at noen legger ut hvor farlig det er og at vi kommer til å dø? Det skaper panikk og hjelper det å få panikk tror du? Nei. Er det så dødelig så hjelper ikke panikk og all den informasjonen om hvor dødelig det er. Det redder ikke livet ditt. Eneste det gjør er å gjøre alle livredd og vi må gå rundt med panikk til vi dør. Litt unødvendig. 

Så synes jeg de som har tatt over tråden til TS skal lage sin egen tråd å spre alt dette hvor dødelig det er, vi kommer alle til å dø osv der. Ikke i tråden til noen som var redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Påvist på Kanariøyene nå

Anonymkode: 50789...819

Håper det holder seg unna Madagascar ihvertfall

Anonymkode: a52f0...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 15.19, AnonymBruker skrev:

Hvordan i alle dager kan hun påstå noe sånt?

Kanskje fordi hun er legen og jobber med dette? Hun sitter nok ikke på YouTube og deler fake konspiranoia-videoer. 

Anonymkode: 741bb...17e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jammen vært interessant om Ebola kom til Norge med alle hysteriske her😜😜. Jeesus! 
Uføretrygd folkens! Flytt til fjells.

Anonymkode: a0d6f...18b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2020 at 4:32 AM, AnonymBruker said:

Lurer på hvorfor interessen for dette emnet er relativt liten i Norge; er det fordi man føler at det er noe som foregår langt, langt borte, og ikke angår oss ...?

Til sammenligning har tråden om viruset på Flashback over 6700 innlegg; VG Debatt har 166, og de to trådene her i forumet rundt 100 innlegg hver - samtidig som man er veldig glad i å diskutere banale ting i resten av forumet.

For min del forstår jeg alvoret i situasjonen selv om det - som "likestilling" påpeker - ser ut som om viruset er hissigere i Kina enn i resten av verden, der man enda ikke har hatt dødsfall. Og på bagrunn av den høye gjennomsnittsalderen (55,5 år) i studien av de 99 pasientene, er det i mine øyne for tidlig å komme med en konklusjon for hvordan dette vil utvikle seg. Det som derimot er tankevekkende, er Kinas reaksjon når man vet hvilke konsekvenser dette vil ha for økonomien og børsen når nyttårsfeiringen deres er over; de hadde ikke kommet med slike drastiske tiltak dersom det ikke var høyst nødvendig. Kan verdensøkonomien oppleve et solid krakk når dette er over ...?

Så jeg forstår godt at dette kan virke skremmende for noen, men verken livet eller døden er noe å frykte; dette er to sider av samme sak, og i samme øyeblikk som man blir født, begynner også nedtellingen mot øyeblikket da livet vil ta slutt - den tilsynelatende endeløse tiden man har til rådighet, er en gave det gjelder å bruke mens man fortsatt kan. En dag er dette livet over uansett hvor mye man enn vil sikre seg; er det ikke virus, så kan det være en murstein i hodet, en bilulykke eller en kreftsykdom - en dag må jeg ta farvel med vennene mine og alt livet mitt består av, og det er 100% sikkert at den dagen kommer. Trist, men slik er det bare.

Anonymkode: 04cd3...556

Det ser dessverre ut som om jeg var inne på noe med tanke hva som skjer nå:

Børsene i Kina stuper som følge av virusfrykt

Anonymkode: 04cd3...556

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har overlevd SARS, fugleinfluensa og svineinfluensa. Jeg gidder ikke å bekymre meg over dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, poli10 skrev:

Jeg har overlevd SARS, fugleinfluensa og svineinfluensa. Jeg gidder ikke å bekymre meg over dette.

Massehysteri er aldri bra.

Anonymkode: d4e6c...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere ubekymrede kan ta en liten håndvask ekstra for oss som er i risikogruppe og som dette er veldig farlig for? På forhånd tusen takk. ❤️

Anonymkode: 194f1...770

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...