LeneXCII Skrevet 31. januar 2020 #181 Del Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, likestilling skrev: Av de som ble oppdaget i Tyskland er det i alle fall én (kvinne i 30-årene) som ligger i alvorlig tilstand med oksygentilførsel, noe som tyder på at det har nådd dobbelsidig lungebetennelse. Dette er med den beste hjelp og oppfølging Tyskland kan gi etter at det ble oppdaget og helsepersonell som gjør alt de kan døgnet rundt. Hva var hennes helsetilstand? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #182 Del Skrevet 31. januar 2020 Anonymkode: 53c2f...5bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 31. januar 2020 #183 Del Skrevet 31. januar 2020 Viruset har nå kommet til Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #184 Del Skrevet 31. januar 2020 45 minutter siden, likestilling skrev: Av de som ble oppdaget i Tyskland er det i alle fall én (kvinne i 30-årene) som ligger i alvorlig tilstand med oksygentilførsel, noe som tyder på at det har nådd dobbelsidig lungebetennelse. Dette er med den beste hjelp og oppfølging Tyskland kan gi etter at det ble oppdaget og helsepersonell som gjør alt de kan døgnet rundt. Er dette noe du selv antar eller har du lest det noe sted? Anonymkode: e45c4...d90 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 31. januar 2020 #185 Del Skrevet 31. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette noe du selv antar eller har du lest det noe sted? Anonymkode: e45c4...d90 Det er vel å regne som "allmennkunnskap" eller "sunn fornuft" på mange måter, men du kan også lese deg til det. Hva er din forklaring på hvorfor hun ligger i intensivbehandling med oksygentilførsel? At det er dobbelsidig er en antagelse jeg tar ut fra forskningen på de i Kina, men det kan også være bare på den ene siden, som det selvfølgelig starter med. https://www.cochrane.org/CD006607/ARI_the-effectiveness-of-oxygen-for-adult-patients-with-pneumonia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskremm Skrevet 31. januar 2020 #186 Del Skrevet 31. januar 2020 Kommet til Sverige ja. Vil de klare å kunne finne noen kur mot viruset? Vaksine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 31. januar 2020 #187 Del Skrevet 31. januar 2020 6 minutter siden, iskremm skrev: Kommet til Sverige ja. Vil de klare å kunne finne noen kur mot viruset? Vaksine? Sitat Expressen skriver at kvinnen som er smittet har besøkt Wuhan-området i Kina. Virusutbruddet antas å ha startet der. Hun begynte å få symptomer som hosting etter hun returnerte til Sverige 24. januar. Jajamen. Hun har hatt det i Sverige i en uke og er svensk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #188 Del Skrevet 31. januar 2020 3 minutter siden, likestilling skrev: Jajamen. Hun har hatt det i Sverige i en uke og er svensk? Jepp, så får vi se om en uke hvor mange hun har klart å spre det til... Anonymkode: cb128...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskremm Skrevet 31. januar 2020 #189 Del Skrevet 31. januar 2020 Men kommer det vaksine mot dette viruset da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #190 Del Skrevet 31. januar 2020 17 minutter siden, likestilling skrev: Det er vel å regne som "allmennkunnskap" eller "sunn fornuft" på mange måter, men du kan også lese deg til det. Hva er din forklaring på hvorfor hun ligger i intensivbehandling med oksygentilførsel? At det er dobbelsidig er en antagelse jeg tar ut fra forskningen på de i Kina, men det kan også være bare på den ene siden, som det selvfølgelig starter med. https://www.cochrane.org/CD006607/ARI_the-effectiveness-of-oxygen-for-adult-patients-with-pneumonia Lav oksgyenmetning/resp.svikt som følge av virusinfeksjon. Det at det er lungebetennelse fremstår vel som spekulasjon hvis du ikke har lest det noe sted. Anonymkode: e45c4...d90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 31. januar 2020 #191 Del Skrevet 31. januar 2020 På 29.1.2020 den 19.29, AnonymBruker skrev: eg er kjemperedd for å bli smittet. Jeg vet ikke om jeg tør å dra og handle en gang. Vet at det er mange som tenker at det ikke er noe stress med det viruset, men jeg er så redd og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg så vær så snill og ikke latterliggjør meg. Hva kan jeg gjøre selv for å beskytte meg bedre? Viruset har ikke kommet til Norge en gang! Ro ned bekymringene rundt dette til dette faktisk skjer i stort omfang. Du kan ikke bli smittet av noe som ikke eksisterer i Norge en gang nå. Det må være mange tusen smittede i Norge for at du skal kunne bli akkurat dette, og det må skje der du bor. Inntil da kan du roe kraftig ned, og om det skjer tar du bare forholdsregler som å unngå offentlig transport, grundig håndvask, og kanskje bare blir hjemme når viruset herjer som verst. Dette viruset er langt ifra det farligste som har dukket opp, og for friske er det ikke noen grunn til redsel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 31. januar 2020 #192 Del Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, iskremm skrev: Men kommer det vaksine mot dette viruset da? Det er jo ikke noen som vet dette, og om det kommer kan viruset lett bli motstandsdyktig mot dette, eller gå over i nye varianter.Det er over 200 ulike virus som kan gi sykdom, jo eldre man blir jo større motstandsdyktighet om man er frisk fordi man danner antistoffer mot slike virus som man er smittet av og det fungerer om man ellers er frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #193 Del Skrevet 31. januar 2020 Det handler jo ikke om å være redd eller ikke! Det handler om å ta ting på alvor, slik at det går bra. Bruk antibac og vask hender. Anonymkode: d4065...495 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 31. januar 2020 #194 Del Skrevet 31. januar 2020 37 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Viruset har nå kommet til Sverige. Ja, jeg har lest dette. Jeg håper at de har en gode protokollen👐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #195 Del Skrevet 31. januar 2020 3 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Viruset har ikke kommet til Norge en gang! Ro ned bekymringene rundt dette til dette faktisk skjer i stort omfang. Du kan ikke bli smittet av noe som ikke eksisterer i Norge en gang nå. Det må være mange tusen smittede i Norge for at du skal kunne bli akkurat dette, og det må skje der du bor. Inntil da kan du roe kraftig ned, og om det skjer tar du bare forholdsregler som å unngå offentlig transport, grundig håndvask, og kanskje bare blir hjemme når viruset herjer som verst. Dette viruset er langt ifra det farligste som har dukket opp, og for friske er det ikke noen grunn til redsel. Slapp av selv, om du hadde lest lenger inn i tråden så hadde du kanskje sett at jeg ikke er spesielt redd lengre. Men jeg skjønner at du ikke har giddi det, tråden er jo fullstendig kuppa av statestikk og sitat-folka som tråder alltid blir til slutt, så nå har ikke tråden sin originale funksjon lengre. Poenget mitt er iallfall at det ikke er vits i å prøve å styre tråden i retning av det den opprinnelig var, for det løpet er kjørt for flere sider siden. Ts Anonymkode: c822b...187 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #196 Del Skrevet 31. januar 2020 6 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Viruset har ikke kommet til Norge en gang! Ro ned bekymringene rundt dette til dette faktisk skjer i stort omfang. Du kan ikke bli smittet av noe som ikke eksisterer i Norge en gang nå. Det må være mange tusen smittede i Norge for at du skal kunne bli akkurat dette, og det må skje der du bor. Inntil da kan du roe kraftig ned, og om det skjer tar du bare forholdsregler som å unngå offentlig transport, grundig håndvask, og kanskje bare blir hjemme når viruset herjer som verst. Dette viruset er langt ifra det farligste som har dukket opp, og for friske er det ikke noen grunn til redsel. Selvsagt har det det, å tro noe annet er jo naivt. Det har ikke blitt påvist i Norge enda, men det er bare et tidsspørsmål. Anonymkode: cb128...3b4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 31. januar 2020 #197 Del Skrevet 31. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp av selv, om du hadde lest lenger inn i tråden så hadde du kanskje sett at jeg ikke er spesielt redd lengre. Men jeg skjønner at du ikke har giddi det, tråden er jo fullstendig kuppa av statestikk og sitat-folka som tråder alltid blir til slutt, så nå har ikke tråden sin originale funksjon lengre. Poenget mitt er iallfall at det ikke er vits i å prøve å styre tråden i retning av det den opprinnelig var, for det løpet er kjørt for flere sider siden. Ts Anonymkode: c822b...187 Det samme sa sikkert noen i Sverige for noen timer siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #198 Del Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, likestilling skrev: Det samme sa sikkert noen i Sverige for noen timer siden... Haha, hva??😂 Ts Anonymkode: c822b...187 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 31. januar 2020 #199 Del Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha, hva??😂 Ts Anonymkode: c822b...187 Wops, siterte feil person... 13 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Viruset har ikke kommet til Norge en gang! Ro ned bekymringene rundt dette til dette faktisk skjer i stort omfang. Du kan ikke bli smittet av noe som ikke eksisterer i Norge en gang nå. Det må være mange tusen smittede i Norge for at du skal kunne bli akkurat dette, og det må skje der du bor. Inntil da kan du roe kraftig ned, og om det skjer tar du bare forholdsregler som å unngå offentlig transport, grundig håndvask, og kanskje bare blir hjemme når viruset herjer som verst. Dette viruset er langt ifra det farligste som har dukket opp, og for friske er det ikke noen grunn til redsel. Jeg skulle sitere dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 31. januar 2020 #200 Del Skrevet 31. januar 2020 5 minutter siden, likestilling skrev: Det samme sa sikkert noen i Sverige for noen timer siden... Hva så? For at du skal bli smittet må mange være det før deg! Mange tusen i et helt land, de som er smittet nå i de forskjellige landene utenfor Kina har blitt det på reiser til Kina helt garantert. Eller land hvor mange er smittet. Vi har godt smittevern i hele vesten, så her kan det fort bli isolert ut. Om ikke? Ja så tar jeg den bekymringen når det skjer, og for friske er det faktisk ikke farlig en gang. Hysteri hjelper ikke noen! Dette er et influensa virus, ja det må tas på alvor for de som har svekket immunforsvar, men i Norden nå? Det er hysteri å være redd for dette idag. Sprer det seg raskt kommer det også raskt til Norge, men den tid den sorg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå