AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #21 Del Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Og hva tenker du at disse tiltakene skulle ha vært? Stenge landet før noen har fått påvist smitte? Nei, jeg er ingen fagmann på området, så jeg vet vel ikke. Jeg vet bare at de ikke har tenkt å gjøre noe spesielt fordi det krever mye ressurser og at de er usikre på virkninga. Jeg ville gjort mer for å være på den sikre siden. ts Anonymkode: c822b...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #22 Del Skrevet 29. januar 2020 Spis sunt og næringsrikt, ha god håndhygiene, bruk Antibac med måte og ikke opphold deg på steder der det er folkemengder eller der du vet folk er forkjølet. Vær ute i frisk luft. Anonymkode: c62dc...244 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #23 Del Skrevet 29. januar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg hører dere sier det, men jeg spør om konkrete tiltak. ts Anonymkode: c822b...187 God hygiene når du er ute er vel det viktigste. Ha håndsprit som du bruker etter å ha vært på butikken, på buss osv. Ikke ta deg i munnen før du har vasket deg. Hold deg unna svært folkerike plasser, om konsert osv. Anonymkode: 87d8f...e0e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #24 Del Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har heldigvis mange butikker fått selvbetjente kasser ! Anonymkode: ef621...933 Det tenkte jeg ikke på! Det er jo faktisk litt beroligende. ts Anonymkode: c822b...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 29. januar 2020 #25 Del Skrevet 29. januar 2020 Sjansen for smitte er mikroskopisk om du ikke oppholder deg sammen med noen som har vært i det sykdomsrammede område i Kina. Spis sunn mat, opphold deg ute i frisk luft men unngå store folkemengder. Det går fint å få mat levert på døra fra en del matbutikker, så slipper en å gå på butikken. Ellers er det viktig med normalt god hygiene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #26 Del Skrevet 29. januar 2020 Om du virkelig har nedsatt immunforsvar (og ikke noe du har funnet på selv, men fått avklart fra en lege). Så må du gjøre ditt for å beskytte deg selv. God håndhygiene. Ikke ta deg på munnen og i ansiktet med hendene når du er ute. Desinfisere hender nå og da. Om du virkelig er hysterisk, skaff deg munnbind hos apoteket. Ikke glem å rengjøre mobil og nøkler en gang iblant, om du virkelig har nedsatt immunforsvar og ikke kan bli syk. Folk med normal immunforsvar kan gjøre samme tiltak de også. Men det gjør nok ikke så stor skade å bli syk av dette viruset, så lenge du ikke er syk fra før. Dersom det var fare for liv og helse pga sykdom som gjør at du ikke tåler det viruset, så hadde du fått beskjed fra legen. Ellers så får du gjøre som alle andre, bruke sunn fornuft og god hygiene. Unge og friske mennesker dør ikke av viruset. Det er de som er gammel og/eller syk fra før. Akkurat som alle andre virussykdommer. Denne sykdommen er ikke mer dødelig enn f.eks lungebetennelse. Problemet er at det tydeligvis smitter lett. Noe mange andre virus også gjør. Anonymkode: 4e528...390 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 29. januar 2020 #27 Del Skrevet 29. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ingen fagmann på området, så jeg vet vel ikke. Jeg vet bare at de ikke har tenkt å gjøre noe spesielt fordi det krever mye ressurser og at de er usikre på virkninga. Jeg ville gjort mer for å være på den sikre siden. ts Anonymkode: c822b...187 Så stol på de som faktisk er helsepersonell og kommer med råd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #28 Del Skrevet 29. januar 2020 Jeg har helseangst og er ikke redd i det hele tatt, så da er det ingen grunn for deg til å være redd heller 😊😊😊😊 Anonymkode: 11344...78e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #29 Del Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du virkelig har nedsatt immunforsvar (og ikke noe du har funnet på selv, men fått avklart fra en lege). Så må du gjøre ditt for å beskytte deg selv. God håndhygiene. Ikke ta deg på munnen og i ansiktet med hendene når du er ute. Desinfisere hender nå og da. Om du virkelig er hysterisk, skaff deg munnbind hos apoteket. Ikke glem å rengjøre mobil og nøkler en gang iblant, om du virkelig har nedsatt immunforsvar og ikke kan bli syk. Folk med normal immunforsvar kan gjøre samme tiltak de også. Men det gjør nok ikke så stor skade å bli syk av dette viruset, så lenge du ikke er syk fra før. Dersom det var fare for liv og helse pga sykdom som gjør at du ikke tåler det viruset, så hadde du fått beskjed fra legen. Ellers så får du gjøre som alle andre, bruke sunn fornuft og god hygiene. Unge og friske mennesker dør ikke av viruset. Det er de som er gammel og/eller syk fra før. Akkurat som alle andre virussykdommer. Denne sykdommen er ikke mer dødelig enn f.eks lungebetennelse. Problemet er at det tydeligvis smitter lett. Noe mange andre virus også gjør. Anonymkode: 4e528...390 Takk for svar! Ikke noe jeg har funnet opp nei. Gode tips! Ts Anonymkode: c822b...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #30 Del Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har helseangst og er ikke redd i det hele tatt, så da er det ingen grunn for deg til å være redd heller 😊😊😊😊 Anonymkode: 11344...78e Du har jo faktisk minimal grunn til å være redd da. Ts Anonymkode: c822b...187 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #31 Del Skrevet 29. januar 2020 Jeg har immunsviktssykdommen CVID og er ikke bekymret for dette viruset. Jeg vet ikke hvilken immunsviktssykdom du har TS siden du er så ekstremt bekymret. Er det SCID du har? Anonymkode: fab5d...028 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 29. januar 2020 #32 Del Skrevet 29. januar 2020 God håndhygiene med såpe og vann. Gnikke i 60 sekunder. Skyll og tørk. Ikke luft tørk, men tørk med håndduk og papir. Bruk håndsprit når du er ute. God dose, gnikk i minst 30 sekund og til du er tørr. Passe dose er når hendene er omtrent tørre etter 30 sekund. Ikke ta deg i ansiktet når du er ute. Sånn vanligvis bruker ikke vanlige folk å vaske så lenge. Men for å drepe de fleste mikrober kan du gjøre det slik. Kjøp et par masker på apoteket. Ikke at du skal bruke dem. Iallfall ikke før det Evt er anbefalt. Men det kan jo hende det trygger deg psykisk. Ellers har vel ikke Corona viruset kommet til Norge enda såvidt jeg vet. Prøv å ikke tenke så mye på det. Masse tenking bare stresser deg. Klem 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #33 Del Skrevet 29. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Du har ikke svart på noe av det jeg lurte på i tråden, så du kunne jo kanskje forutsett at jeg ikke var interessert i å ta den "psykiske" delen av det, det kan jeg deale med aleine. Jeg spurte spesifikt om tiltak for å beskytte seg mot smitte. Er det virkelig så dumt å spørre om det? Er det så dumt at du heller vil bruke krefter på å latterliggjøre folk som vil beskytte seg enn å bare ignorere tråden? Ts Anonymkode: c822b...187 Beskytte seg mot smitte? Hva tror du at du må gjøre for å beskytte deg mot smitte? Alt det vi gjør hver vinter for å beskytte oss mot influensasmitte. Anonymkode: 6e5fa...6f0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #34 Del Skrevet 29. januar 2020 fant en link til deg https://www.nettavisen.no/nyheter/who-slik-beskytter-du-deg-mot-viruset/3423916100.html Anonymkode: e45c4...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka Skrevet 29. januar 2020 #35 Del Skrevet 29. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Du har ikke svart på noe av det jeg lurte på i tråden, så du kunne jo kanskje forutsett at jeg ikke var interessert i å ta den "psykiske" delen av det, det kan jeg deale med aleine. Jeg spurte spesifikt om tiltak for å beskytte seg mot smitte. Er det virkelig så dumt å spørre om det? Er det så dumt at du heller vil bruke krefter på å latterliggjøre folk som vil beskytte seg enn å bare ignorere tråden? Ts Anonymkode: c822b...187 Er du stand til å skrive her er du sikkert i stand til å Google og lese deg til hva vi kan gjøre for å beskytte oss mot virussnitte. Der er det samme hvert år, virus er virus. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyNothing Skrevet 29. januar 2020 #36 Del Skrevet 29. januar 2020 Jeg hater at folk reiser slik dem gjør i dag. Hensynsløst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #37 Del Skrevet 29. januar 2020 Hjelper lite med god håndhygiene når folk hoster på deg. Anonymkode: ef621...933 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #38 Del Skrevet 29. januar 2020 Bruk munnbind og ha god håndhygiene. Jeg så flere på flyplassen i dag som gikk rundt med munnbind. Ellers er jeg enig med de fleste her at du ikke bør frykte coronaviruset noe særlig mer enn en vanlig influensaepidemi. Dessuten overvåker jo myndighetene dette veldig, så du vil nok få beskjed raskt om viruset kommer til Norge, foreløpig er det ikke her enda, og da er det dumt å la seg bli hemmet i hverdagen. Anonymkode: 9d4f1...887 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #39 Del Skrevet 29. januar 2020 Unngå folkemengder, offentlig transport, konserter o.l. Hold avstand til folk. Vask og sprit hendene. Handle inn et lite lager med mat og apotekvarer. Anonymkode: 7e4b6...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påtattpåtatt Skrevet 29. januar 2020 #40 Del Skrevet 29. januar 2020 Stikk til fjells. Lås dere inn. Men viktigeste av alt ikke mere Internett i dag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå