Gå til innhold

Martine Halvorsen


linneam

Anbefalte innlegg

Maydis8 skrev (På 17.4.2023 den 17.44):

Nå skal hun være med på 16 ukers helvete. Hun som har fronta at hun er såååå fornøyd med kroppen sin osv. 

Med tanke på de merkelige grimasene og rare faktene hun gjør når hun viser kropp, kommer det jo ganske tydelig frem at hun er usikker på kropp og utseende. Alt har virket påtatt og merkelig hele veien, å på ingen måte ett kroppsspråk som vitner om selvtillit eller at hun er fornøyd. 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minombre skrev (På 19.4.2023 den 16.09):

Det kan jo være hun har trivdes i egen kropp selv om hun har vært stor, men at hun ønsker en livsstilsendring likevel? Ser absolutt ikke på det som dobbeltmoralsk. Å bli lettere kan jo ha store fordeler dersom man vil bli gravid, for å unngå smerter i muskler og ledd osv. Det kan jo være grunnen til at hun ønsker å bli med på noe sånt. 
 

Jo, men 16dagers helvete er basert på klassisk diet culture.

Det er shakes og kosthold med kalorimengder man ikke kan fortsette med.

Alt hun har tjent penger på å være MOT. Da er den kognitive dissonanser rimelig støyende når man takker ja til akkurat dette programmet. 
 

Hadde programmet vært basert på trening kun (Norges sterkeste/tøffeste eller hva det heter), 71 grader nord eller noe sånt så hadde det vært noe helt annet. 
 

Dette er i kategorien «biggest loser». 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (12 timer siden):

Jo, men 16dagers helvete er basert på klassisk diet culture.

Det er shakes og kosthold med kalorimengder man ikke kan fortsette med.

Alt hun har tjent penger på å være MOT. Da er den kognitive dissonanser rimelig støyende når man takker ja til akkurat dette programmet. 
 

Hadde programmet vært basert på trening kun (Norges sterkeste/tøffeste eller hva det heter), 71 grader nord eller noe sånt så hadde det vært noe helt annet. 
 

Dette er i kategorien «biggest loser». 

Er enig i at programmet er litt ekstremt, men jeg syns de fikk nyansert det bedre denne sesongen. De er klar på at man ikke vil klare å leve på denne måten til daglig, men at det er en kickstart for å komme i gang. For noen er det det som skal til. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 ukers helvete blir dobbelt moralsk. Jeg har ikke ett problem med at det er ett slankeprogram, for det er det. 

Men når man selv mener at man skal være med på det for å bli en sterkere utgave av seg selv fysisk og psykisk. Da har man «glemt» hovedmålet med programmet.
Som hovedsakelig er det å redusere vekta og gjøre livsstilsendring basert på førstnevnte.

Hadde det blitt sagt «jeg trenger å gjøre det for å gå ned i vekt pga helsa», så hadde det vært en ting og langt fra så dobbelt moralsk. Fortsatt litt dobbelt moral, men ikke like ille.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (4 timer siden):

Er enig i at programmet er litt ekstremt, men jeg syns de fikk nyansert det bedre denne sesongen. De er klar på at man ikke vil klare å leve på denne måten til daglig, men at det er en kickstart for å komme i gang. For noen er det det som skal til. 
 

Det er utelukkende kommersielt og helt meningsløs måte å gjøre sunne endringer på. 
 

Dette programmet er ikke noe man viderefører på et legekontor og svært lite sannsynlig noe ernæringsfysiologen bruker i sitt daglige virke på sykehus. 
 

Jeg følger Anette Skarpaas Ramm på Instagram, ikke en eneste shake eller hardtrening å se.

Jeg finner det underlig at hun også ønsker delta som fagperson i et sånt søppelprogramm.

Bare det at de GIDDER filme hun komikeren og ta med klippet hvor hun heseblesende sier «kunne jeg ikke bare vært født tynn». 
 

Det er jo hele essensen av programmet. Toxic diet culture, og INGEN forskning støtter opp om fremgangsmåten. Faktisk viser all forskning at man går mer opp i vekt enn man hadde i utgangspunktet. 
 

Det er bare for kommersiell bruk, og er mest helseskadelig enn sunt. Kjempetriggende for spiseforstyrrelser og restriksjon. 

 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (18 minutter siden):

Det er utelukkende kommersielt og helt meningsløs måte å gjøre sunne endringer på. 
 

Dette programmet er ikke noe man viderefører på et legekontor og svært lite sannsynlig noe ernæringsfysiologen bruker i sitt daglige virke på sykehus. 
 

Jeg følger Anette Skarpaas Ramm på Instagram, ikke en eneste shake eller hardtrening å se.

Jeg finner det underlig at hun også ønsker delta som fagperson i et sånt søppelprogramm.

Bare det at de GIDDER filme hun komikeren og ta med klippet hvor hun heseblesende sier «kunne jeg ikke bare vært født tynn». 
 

Det er jo hele essensen av programmet. Toxic diet culture, og INGEN forskning støtter opp om fremgangsmåten. Faktisk viser all forskning at man går mer opp i vekt enn man hadde i utgangspunktet. 
 

Det er bare for kommersiell bruk, og er mest helseskadelig enn sunt. Kjempetriggende for spiseforstyrrelser og restriksjon. 

 

Joda, jeg er enig med deg i mye her og jeg forstår at det kan være triggende ifht spiseforstyrrelser og restriksjon. Og jeg innrømmer glatt at jeg var særdeles skeptisk til hvordan særlig kostholdsdelen ble fremstilt i første sesong spesielt. Det hadde vært mye bedre om shaker hadde blitt byttet ut med næringsrik mat i stedet, men som du sier- det er tv underholdning. Den treningen det legges opp til er jo ganske ekstremt for helt utrente mennesker (for de som var det) det også, så jeg ville heller absolutt ikke anbefalt dette til hvermansen. Jeg syns likevel ikke Martine er dobbeltmoralsk fordi hun stiller opp på dette. Hun ser sikkert sitt snitt til å få oppfølging av ernæringsfysiolog og PT, samt skape blest om sitt eget navn. Hun lever jo tross alt av å vises og høres hun også. 
Flere av de som har vært med på programmet tidligere har jo skrytt veldig av å ha fått et mer aktivt og sunt liv etterpå, så jeg skjønner jo at folk kan få lyst til å prøve. 
Det er helt greit at andre mener hun er dobbeltmoralsk, jeg følger henne ikke så nøye så mulig hun har uttalt seg på en sånn måte at hun fremstår slik på de som følger med mest. 

Endret av Minombre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AprilLudgate skrev (17 timer siden):

Jo, men 16dagers helvete er basert på klassisk diet culture.

Det er shakes og kosthold med kalorimengder man ikke kan fortsette med.

Alt hun har tjent penger på å være MOT. Da er den kognitive dissonanser rimelig støyende når man takker ja til akkurat dette programmet. 
 

Hadde programmet vært basert på trening kun (Norges sterkeste/tøffeste eller hva det heter), 71 grader nord eller noe sånt så hadde det vært noe helt annet. 
 

Dette er i kategorien «biggest loser». 

Jeg leste at de skal gjøre noen endringer i konseptet, så forhåpentligvis blir denne sesongen bedre når det kommer til akkurat dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moncabang skrev (8 timer siden):

Jeg leste at de skal gjøre noen endringer i konseptet, så forhåpentligvis blir denne sesongen bedre når det kommer til akkurat dette

Om endringen blir «helt vanlig og nok mat til en aktiv livsstil med mye trening» så er det innafor. 
 

Men det er jo ikke interessant for TVselskap. 
 

Liker godt IGkontoen til Skarpaas Ramm, men er veldig skuffet over at hun ikke bare deltar på konseptet men også kjører opplegg basert på det ellers og.

På stories får man info om at «dette passer ikke for alle/det er dyrt/det kan være triggende om man sliter med mat osv». 
 

Åja, sånn ca alle som ønsker melde seg på sånt ja. Men om man bare ser litt tjukk ut så er det jo helt innafor 🫠

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Beklager, men å legge ut at hun har jogget i en time, for å så måtte legge ut et bilde av mageruller😅 Prøver å holde på «bodypositive» så lenge hun kan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyren56 skrev (På 21.5.2023 den 20.45):

Beklager, men å legge ut at hun har jogget i en time, for å så måtte legge ut et bilde av mageruller😅 Prøver å holde på «bodypositive» så lenge hun kan. 

Like fascinerende som å være med på 16 ukers helvete og dokumentere alle treningsøktene (ikke minst at man satt og spiste en banan på McDonald’s), men likevel ha reklame innlegg for godteri. 😬

Endret av mereo
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor reklamerer man for godteri til den store gullmedalje , men samtidig smaker hun mest sannsynlig ikke på det… 

tror hun ødelegger mye for seg selv bed å delta på 16 uker. Vil jo tro at flesteparten av hennes følgere er jo pga kroppspisitivismen hun har hatt med at man skal elske kroppen sin som den er.  
kanskje hun selv bør minne seg på de daglige huskelistene , som at spis nok mat, spis det du vil selvom du spiste i går. Ikke ha dårlig samvittighet for at du skeiet ut igår , bla bla bla… 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julemarsipan skrev (2 timer siden):

Ja, hvorfor reklamerer man for godteri til den store gullmedalje , men samtidig smaker hun mest sannsynlig ikke på det… 

tror hun ødelegger mye for seg selv bed å delta på 16 uker. Vil jo tro at flesteparten av hennes følgere er jo pga kroppspisitivismen hun har hatt med at man skal elske kroppen sin som den er.  
kanskje hun selv bør minne seg på de daglige huskelistene , som at spis nok mat, spis det du vil selvom du spiste i går. Ikke ha dårlig samvittighet for at du skeiet ut igår , bla bla bla… 

Det blir dessverre for mye dobbelt moral av det. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Står man virkelig slik når man tar vitamintilskudd? Martine er ei jente jeg liker, som står for mye bra, dessverre får jeg fnatt av at ting er så tilgjort!  😕

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke jeg ville ha valgt gjennomsiktig kjole når jeg skulle feire forlovelse og innflytting 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shavasa skrev (11 timer siden):

Lurer på hva som skjedde som var så kjipt på slutten av kvelden 😅

Tidenes click bait 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Og nå skal de flytte til Italia ja. Må da være veldig slitsomt å flytte fra land til land på kort tid og alt for at kjæresten din skal kunne ha en karriere? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (13 timer siden):

Og nå skal de flytte til Italia ja. Må da være veldig slitsomt å flytte fra land til land på kort tid og alt for at kjæresten din skal kunne ha en karriere? 

Hun kan jo i teorien velge å bli i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppsi skrev (På 17.5.2020 den 12.52):

Og for å ikke snakke om det gråte bildet som legges ut hver eneste dag i en uke før jul/påske/17.mai fordi hun er så lei seg og ensom

Jepp. Og det blir man jo når man slenger dritt om alle hele tiden.  Hun har fordommer mot alt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...