AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Skrevet 29. januar 2020 Hei dere, Jeg har skikkelig spyfobi, jeg hater omgangssyke over alt på jord, og forrige lørdag var jeg og samboer barnevakt for noen barn som hadde hatt omgangssyke helgen før. I går morgest våknet samboeren min kvalm og kastet opp på formiddagen, var helt fin etterpå og spiste både lunsj og middag helt som normalt. Er helt fin i formen nå. Han mener selv det er noe han har spist, ettersom han ikke har hatt feber eller vært slapp eller hatt diaré utenom den ene episoden med oppkast, men jeg er skråsikker på at det er omgangssyke, ettersom vi spiste nøyaktig det samme på mandagen. Jeg ikke blitt dårlig enda, men er livredd for å bli smittet om det er omgangssyke. Har vasket bad, kjøkken og håndtak med klor. Jeg blir alltid helt ødelagt med omgangssyke og ligger gjerne med bøtta i flere dager. Er det sannsynlig at vi ble smittet med omgangssyke fra dagen vi satt barnevakt? Anonymkode: 84e7c...1fb
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #2 Skrevet 29. januar 2020 Nei, det er nok noe han har spist. Folk takler dårlig mat forskjellig. Mannen min blir lett syk av dårlig mat mens jeg merker det ikke engang. Anonymkode: a49ff...ce0
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er nok noe han har spist. Folk takler dårlig mat forskjellig. Mannen min blir lett syk av dårlig mat mens jeg merker det ikke engang. Anonymkode: a49ff...ce0 Takk for svar! her er det som regel motsatt, jeg som blir dårlig i magen av dårlig mat og ikke han - men kan jo tenkes at det er motsatt i dette tilfellet Anonymkode: 84e7c...1fb
Millimani Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 Hvis dere forrige lørdag var på besøk hos barn som hadde hatt omgangssyke helgen før (altså en uke tidligere!) så er han iallefall ikke smittet av dem. Feber er sjelden eller ikke vanlig ved omgangssyke, men at man kan bli liggende slapp og uvel, og med bøtte ved siden av seg er typisk. Hvis man kaster opp kun én gang, uten at det kommer mer oppkast eller diaré senere, eller at han ikke føler seg slapp, så er det noe han har spist. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #5 Skrevet 29. januar 2020 Man blir vel i dårligere form av omgangssyken enn det du beskriver her. klor og antibac dreper ikke virus.. god håndhygiene er det viktigste Anonymkode: 21785...496
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #6 Skrevet 29. januar 2020 4 minutter siden, Millimani skrev: Hvis dere forrige lørdag var på besøk hos barn som hadde hatt omgangssyke helgen før (altså en uke tidligere!) så er han iallefall ikke smittet av dem. Feber er sjelden eller ikke vanlig ved omgangssyke, men at man kan bli liggende slapp og uvel, og med bøtte ved siden av seg er typisk. Hvis man kaster opp kun én gang, uten at det kommer mer oppkast eller diaré senere, eller at han ikke føler seg slapp, så er det noe han har spist. Beklager min dårlige formulering. Vi var barnevakt nå på lørdag hvor siste runde med oppkast var en uke tidligere. Samboer ble dårlig tirsdag morgen, altså i går, 3 dager etter vi var barnevakt. hvis han har blitt smittet der så tenker jeg at badet må ha vært en smittekilde i så fall. jeg mener også det er vanlig å bli dårligere enn hva han har blitt ja. Han har aldri i hele sitt liv hatt omgangssyke så er vanskelig å vite hvordan han eventuelt ville ha reagert Anonymkode: 84e7c...1fb
Blue Berry Skrevet 29. januar 2020 #7 Skrevet 29. januar 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man blir vel i dårligere form av omgangssyken enn det du beskriver her. klor og antibac dreper ikke virus.. god håndhygiene er det viktigste Anonymkode: 21785...496 Klor er det eneste som tar omgangssyke God håndhygiene og eget håndkle er også veldig greit, når det er i hus
Glorious Skrevet 29. januar 2020 #8 Skrevet 29. januar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager min dårlige formulering. Vi var barnevakt nå på lørdag hvor siste runde med oppkast var en uke tidligere. Samboer ble dårlig tirsdag morgen, altså i går, 3 dager etter vi var barnevakt. hvis han har blitt smittet der så tenker jeg at badet må ha vært en smittekilde i så fall. jeg mener også det er vanlig å bli dårligere enn hva han har blitt ja. Han har aldri i hele sitt liv hatt omgangssyke så er vanskelig å vite hvordan han eventuelt ville ha reagert Anonymkode: 84e7c...1fb Omgangssyke smitter opp til 48 timer fra siste «symptom» (oppkast, diaré). Denne grensen er visstnok også veldig streng og satt med god margin. Det er nok ikke omgangssyken han har hatt. Vi har hatt omgangssyken i hus nå og det var «litt» heftigere enn du beskriver 2
Millimani Skrevet 29. januar 2020 #9 Skrevet 29. januar 2020 57 minutter siden, AnonymBruker said: Beklager min dårlige formulering. Vi var barnevakt nå på lørdag hvor siste runde med oppkast var en uke tidligere. Samboer ble dårlig tirsdag morgen, altså i går, 3 dager etter vi var barnevakt. hvis han har blitt smittet der så tenker jeg at badet må ha vært en smittekilde i så fall. jeg mener også det er vanlig å bli dårligere enn hva han har blitt ja. Han har aldri i hele sitt liv hatt omgangssyke så er vanskelig å vite hvordan han eventuelt ville ha reagert Anonymkode: 84e7c...1fb Jeg skjønte jo det. Dere var barnevakt nå på lørdag som var, og barna der var syke helga før. Det var nå det jeg mente når jeg skrev det sånn...dere var der sist lørdag, barna hadde hatt om gangssyke helga før (altså en uke før dere passet de). Og at da skal han ikke være smittet av dem, det er helt umulig Det var iallefall det jeg mente, så da var det vel heller jeg som formulerte meg dårlig
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #10 Skrevet 29. januar 2020 6 minutter siden, Millimani skrev: Jeg skjønte jo det. Dere var barnevakt nå på lørdag som var, og barna der var syke helga før. Det var nå det jeg mente når jeg skrev det sånn...dere var der sist lørdag, barna hadde hatt om gangssyke helga før (altså en uke før dere passet de). Og at da skal han ikke være smittet av dem, det er helt umulig Det var iallefall det jeg mente, så da var det vel heller jeg som formulerte meg dårlig Hehe, da er vi iallefall enig! 😅 godt å høre, kanskje jeg kan slappe litt mer av nå TS Anonymkode: 84e7c...1fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå