Gå til innhold

"varm kaffe er luksusvare, haha"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hører ofte foreldre, spesielt mødre, klage over at babytida er synonymt med kald kaffe. At de ikke rekker å drikke kaffe når den er varm, av en eller annen grunn. Altså.... Er dette en Sykt dårlig mammaspøk, eller er det noen som kjenner seg igjen? 🙊🙈 Spør for jeg har aldri hatt det problemet at jeg må drikke kaffen kald, jeg drikker den når den er varm🤷‍♀️😅🙈

Anonymkode: 3dae5...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drakk utelukkende kald kaffe frem til jeg fant ut at jeg måtte ha termokopp🤣 det var alltid ett eller annet som skjedde som gjorde at tiden gikk og kaffen ble kald. 

Anonymkode: 27168...afe

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffen varm (kokvarm) fordi det er hovedårsaken til at små barn havner på legevakten pga brannskade 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: ed910...725

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn og varm kaffe hører ikke sammen. Fikk til å drikke varm kaffe først når baby ble såpass stor at han satt i tripptrappstol og fikk mat😋

Anonymkode: 37964...dcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro det har mer å gjøre med at man gjerne ikke drikker varme drikker rundt veldig små barn pga risiko for å søle glovarm kaffe på baby (ja, det skjer).

Selv har jeg termoskopp 😂

Anonymkode: 586cd...39c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en kjent metafor. Det er da sagt i lange tider tilbake at kaffen alltid blir kald pga det skjer noe hele tiden som hindrer deg å drikke den mens den er varm. 

Anonymkode: e8342...ff4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok mere på at når man ordner seg en kopp kaffe og har tatt to super så må man plutselig avbryte kaffedrikkingen for å: bysse baby/skifte bleie/amme igjen (selv om baby diet for 5min siden, alltid plass til en attpåtår)/babyen må ha hjelp med en rap/babyen hadde ikke sovnet likevel/storebror finner ut at han skal dra katten i halen/dørklokka ringer og baby våkner/ammetåka ligger tjukk og man glemmer hele kaffekoppen/man er så trøtt at man sovner fra kaffekoppen. 

I den verste babybobla så hadde jeg fullt av halvfulle kaffekopper med kald kaffe stående rundt omkring. 

(og såklart; man bør ikke drikke varm drikke samtidig som man håndterer baby og dermed risikerer å søle og dermed skålde babyen) 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er en metafor ?

Anonymkode: a5a7b...031

Var litt det jeg lurte på.. Syns den høres så veldig teit ut, er det tilfellet så er det en ting,men den spøken er ikke noe moro. 🤷‍♀️🙈

Anonymkode: 3dae5...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, skruf skrev:

Går nok mere på at når man ordner seg en kopp kaffe og har tatt to super så må man plutselig avbryte kaffedrikkingen for å: bysse baby/skifte bleie/amme igjen (selv om baby diet for 5min siden, alltid plass til en attpåtår)/babyen må ha hjelp med en rap/babyen hadde ikke sovnet likevel/storebror finner ut at han skal dra katten i halen/dørklokka ringer og baby våkner/ammetåka ligger tjukk og man glemmer hele kaffekoppen/man er så trøtt at man sovner fra kaffekoppen. 

I den verste babybobla så hadde jeg fullt av halvfulle kaffekopper med kald kaffe stående rundt omkring. 

(og såklart; man bør ikke drikke varm drikke samtidig som man håndterer baby og dermed risikerer å søle og dermed skålde babyen) 

Ja babybobla er ikke god! Og de med flere har jeg en annen forståelse for. Bare føler at i alle sosiale settinger så blir den "spøken" tatt. Ute på kafe, klubb, barseltreff osv, "ååh.. Deilig å drikke varm kaffe, ikke sant!??" og flere er enige... Så har lurt på om det brukes som icebreaker av noen😂😂😅

Anonymkode: 3dae5...218

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker ikke kaffen varm (kokvarm) fordi det er hovedårsaken til at små barn havner på legevakten pga brannskade 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: ed910...725

Man kan da drikke varm kaffe selv om man har baby, om man tar sine forhåndsregler. Sitter ikke å sjonglerer kaffekoppen over hodet på dem eller setter koppen slik at de kan få tak i den på noen måte. Passer man på går det helt fint. 

Anonymkode: affd6...a86

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare noe man sier.. jeg drikker varm kaffe selv mens babyen sover eller sitter i stolen og spiser. Men det er jo som de over sier sikkert bare en måte å si at babytiden er uforutsigbar. Du skal endelig til å dusje, så våkner baby. Skal til å ta en slurk av kaffen og så bæsjer baby osv.

Anonymkode: 988fc...84e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er da ikke så vanskelig å sette ungen i lekegrind i senga osv . Lage seg tid til å nyte varm kaffe. Ungen henger vel ikke på armen 24/7

Anonymkode: aa758...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er da ikke så vanskelig å sette ungen i lekegrind i senga osv . Lage seg tid til å nyte varm kaffe. Ungen henger vel ikke på armen 24/7

Anonymkode: aa758...41a

Jo, noen unger gjør faktisk det. Begrepet "klistremerkebaby" eksisterer av en grunn. ;) 

Anonymkode: ad8a1...265

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer veldig godt for meg, hvertfall til babyen ble 6 mnd. Hun sov kun oppå meg, så da turte jeg ikke drikke varm kaffe, og i våkentiden ble jeg alltid avbrutt. Nå som hun er mer mobil og helt ekstremt klengete tør jeg heller ikke drikke varmt i nærheten av henne (eller hvis jeg prøver blir den faktisk kald...). Men nå sover hun i vogn så jeg får i meg varm kaffe mens hun sover. 

Heldigvis elsker jeg iskaffe da, så jeg har aldri opplevd akkurat dette med kaffe som et problem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører ofte foreldre, spesielt mødre, klage over at babytida er synonymt med kald kaffe. At de ikke rekker å drikke kaffe når den er varm, av en eller annen grunn. Altså.... Er dette en Sykt dårlig mammaspøk, eller er det noen som kjenner seg igjen? 🙊🙈 Spør for jeg har aldri hatt det problemet at jeg må drikke kaffen kald, jeg drikker den når den er varm🤷‍♀️😅🙈

Anonymkode: 3dae5...218

Jeg kjenner meg veldig igjen! Jeg skulle ønske jeg kunne drikke den varm, men den blir kald fordi jeg plutselig må skifte en bleie, eller baby begynner å grine/vil ammes eller et eller annet. Jeg venter ikke til den blir kald MED VILJE nei!

Anonymkode: 0d93a...a7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover baby (3 mnd) ved siden av meg, og jeg nyter en kopp varm kaffe. ☺️

Anonymkode: 42d4f...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er da ikke så vanskelig å sette ungen i lekegrind i senga osv . Lage seg tid til å nyte varm kaffe. Ungen henger vel ikke på armen 24/7

Anonymkode: aa758...41a

Noen gjør praktisk talt det, jo. Og de få minuttene den ikke gjør det prioriterer man dusj, do, lage mat eller forsøk på søvn. 

Men det gjelder langt fra alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er da ikke så vanskelig å sette ungen i lekegrind i senga osv . Lage seg tid til å nyte varm kaffe. Ungen henger vel ikke på armen 24/7

Anonymkode: aa758...41a

Jo en del gjør faktisk det. 
her har jeg ikke drukket varm kaffe på lenge, fordi 1) jeg har en «klengete» baby som vil være i armene hele tiden - og jeg drikker ikke varm kaffe over han. Skal jeg drikke kaffe med baby på armen/brystet venter jeg til at den er kald nok til å ikke skade om jeg søler. Kaffe er en stor årsak til brannskader hos barn. 

2) de gangene jeg kan legge ned baby eller andre holder han, skjer det stort sett noe som gjør at jeg glemmer kaffen og den blir kald 😂 Enten at jeg må overta baby igjen, han begynner å sutre, jeg skal bare nett gjøre noe når armene er fri osv 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...