Gå til innhold

Sædkvalitetstest


Gjest Redcode13

Anbefalte innlegg

Gjest Redcode13

Noen her som har erfaring med hjemmetester fra Babyplan, Swimcount og lignende ? 

Vet det mest sikre er å sjekke seg hos legen, lurer bare på hvor mye en faktisk kan stole på resultatet fra disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min brukte av disse testene, fikk beste "score". Vi tenkte derfor at han hadde god kvalitet. Etter å ha prøvd å bli gravide i 1 år tok vi sædtest på sykehus og det viste seg at han er steril. Verken levende eller døde sædceller. 

 

Gå heller å lever en sædprøve på sykehus enn å bruke disse hjemmetestene.

Anonymkode: 75ae7...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke verdt pengene sine. Hvis dere har prøvd en stund så be om en henvisning for en sædprøve. 

Anonymkode: 1f29b...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Redcode13 skrev:

Noen her som har erfaring med hjemmetester fra Babyplan, Swimcount og lignende ? 

Vet det mest sikre er å sjekke seg hos legen, lurer bare på hvor mye en faktisk kan stole på resultatet fra disse. 

Ja, mannen min har prøvd. Dårlig sædkvalitet, samme på hausken. Så den var «rett» da mannen min tok den. 

Anonymkode: 3def0...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde Swimcount. Fikk beste score. Et halvt år senere leverte min kjære en prøve på Spiren som var så dårlig at de sa ICSI var vår eneste mulighet. En måned senere ble jeg gravid naturlig, sønnen vår er nå en måned. ☺️

Endret av Lorieen
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tok en slik sædtest ifra babyplan den slå helt feil. Testen var helt mørke lilla som da betydd at man var steril eller hadde veldig dårlig sæd kvalitet.

Vi bestilte time hos legen for å undersøke det, husker hvor urolig mannen var uff 😂 jeg ble gravid rett før vi skulle til legetimen.

Disse testene slår ikke riktig det beste er å teste seg hos legen 👍 

Anonymkode: 2b345...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi tok en slik sædtest ifra babyplan den slå helt feil. Testen var helt mørke lilla som da betydd at man var steril eller hadde veldig dårlig sæd kvalitet.

Vi bestilte time hos legen for å undersøke det, husker hvor urolig mannen var uff 😂 jeg ble gravid rett før vi skulle til legetimen.

Disse testene slår ikke riktig det beste er å teste seg hos legen 👍 

Anonymkode: 2b345...101

Tror det kan være rett og. Var rett hos mannen min og hos mannen til venninna mi.  Men selvfølgelig, det beste er å teste seg hos legen. 

Anonymkode: 3def0...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Det som er viktig å huske på når det kommer til sædprøver, er at sædkvaliteten kan variere veldig fra dag til dag. Den kan være dårlig den ene dagen og så helt super uka etter 😅

Anonymkode: f43f6...931

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en sædtest som indikerte god sædkvalitet. 
 

Når det kom til stykket viste det seg å ikke stemme. Var verken spor av levende eller døde sædceller hos meg. 

Anonymkode: 85790...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min fikk først pos (babyplan), og sen neg noen uker etterpå.

På sykehuset var alt innom normalen. Jeg ble gravid naturlig etter 15 prøveperioder.

Anonymkode: e734f...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er forskjell på sæd kvalitet og mobilitet. Så om du får positive sperm er det ikke sikkert de er nok mobile. 

Anonymkode: 02bf4...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...