Gå til innhold

Nedpress av spiral


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg satte inn en hormonspiral hos en erfaren gynekolog for 5 mnd siden. 

Etter 2-3 uker så startet plagene, og de er der hver dag. 

jeg kjenner nedpress følelsen man får før fødsel og typ rielignende smerter man har dagene etter fødsel. (Når livmoren strammer seg) 

Det er direkte ubehagelig og vondt, er dette vanlig ?

Anonymkode: d0fcf...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er vanlig. Jeg hadde hormonspiral selv i sommer, merket ingenting til den etterpå- men etter 2 mnd begynte jeg å få skikkelige livmorkramper/"rier"- men da også med blødning og smerter. Viste seg at spiralen hang delvis ut av livmorhalsen- slik at mannen kunne kjenne en spiss mot penis....! Var bare å komme seg til lege og få den trukket ut. Jeg ville sjekket med lege/UL for å se at alt er ok.

Anonymkode: cce94...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er vanlig. Jeg hadde hormonspiral selv i sommer, merket ingenting til den etterpå- men etter 2 mnd begynte jeg å få skikkelige livmorkramper/"rier"- men da også med blødning og smerter. Viste seg at spiralen hang delvis ut av livmorhalsen- slik at mannen kunne kjenne en spiss mot penis....! Var bare å komme seg til lege og få den trukket ut. Jeg ville sjekket med lege/UL for å se at alt er ok.

Anonymkode: cce94...c39

Oi såpass ja! Ja må få meg time men rekker  ikke det for om en mnd. Håpet jo på at dette skulle gå over da det virket så «enkelt» å bare ha den liggende der uten å måtte bekymre seg over en ny graviditet.

Anonymkode: d0fcf...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk én mnd med betennelse i livmoren etter innsetting spiral, det gikk nesten galt. Hasteinnlagt for å si det sånn. Men jeg hadde høy feber og smerter og ikke målbar CRP på legevakt den kvelden jeg ble lagt inn! fastlegen mente jeg måtte gi det tid før kroppen vendte seg til spiralen når jeg ringte uken etter innsetting og ba om hjelp.......🙄

Kontakt fastlegen din. 

Anonymkode: cdc4a...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...