Gå til innhold

Prevensjon...fortvilet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener du med av nuvaringen forsvant opp?   Jeg brukte nuvaring i flere år og og likte den fordi jeg kunne utsette mens i 12-13 uker.  Sluttet med den fordi den er dyr og fordi jeg ville ha noe mere lettvint, trodde vanlig p-piller var svaret og at jeg kunne utsette mens med disse men det kan jeg ikke. Har prøvd både Loetta og Oraclon, mens kommer 3-4 uker etter sist mens selv om jeg hopper over sukkerpillene.  Hater det, blør mye, og har mye vondt og det er generelt hemmende i jobb og fritidsammenheng de verste dagene.  Noen som har brukt p-piller som de kan utsette mens på???

Anonymkode: b8a13...81d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som kun bruker kondom. Hvordan står dere ut mengden mensenblod når dere bikker 40 år? Er selv 46 og hadde jeg ikke brukt prevensjon så hadde jeg blitt GAL!!

Menskrampe og den blodmengden er jo ikke til å holde ut. 10 dager hver mnd. Jeg må bruke prevensjon for å holde "mensen" i sjakk med 5-6 dager. Å normale blødninger. Har fortsatt menskrampe som er begrenset til ca 3-4 dager i stedet for 10. Verre skal det bli mot 50 år sier de som har bikket 50.

Anonymkode: 47154...7e7

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som kun bruker kondom. Hvordan står dere ut mengden mensenblod når dere bikker 40 år? Er selv 46 og hadde jeg ikke brukt prevensjon så hadde jeg blitt GAL!!

Menskrampe og den blodmengden er jo ikke til å holde ut. 10 dager hver mnd. Jeg må bruke prevensjon for å holde "mensen" i sjakk med 5-6 dager. Å normale blødninger. Har fortsatt menskrampe som er begrenset til ca 3-4 dager i stedet for 10. Verre skal det bli mot 50 år sier de som har bikket 50.

Enig! Jeg har en muskelknute i livmoren som forårsaker niagara blood falls hver gang jeg har mensen. Går på medisiner for å krympe den, og så prøve hormonspiral. Bare drømmer om å bli kvitt mensen.. funker ikke det blir det fjerning av den knuten.

Men uansett- hormonfritt alternativ: Lady-comp/Pearly!!! Liten computer som man kan måte tempen med under tunga om morgenen (funker som vekkerklokke også), og dermed få fruktbarheten beregnet og gir rødt/grønt lys! Jeg brukte dette i 14 år. Fordel: ingen hormoner. Ulempe: man må bruke andre ting/passe på i fruktbar fase. Som kondom. (Vi bare hoppet av i svingen og det gikk fint for oss i mange av disse årene, men vet jo at det ikke er å anbefale.)

Anonymkode: cdbf2...274

Skrevet
På 31.1.2020 den 8.59, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så gammel ennå, men har aldri hørt at mensen blir verre med årene. Synes i grunnen den er ganske ille allerede, så håper ikke den blir verre.

Anonymkode: c8f06...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...