Gå til innhold

Ny seng er jo svindyrt!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De har Jensen kontinental til 12000 for 180 på Bohus nå. 
Selv gikk jeg for en XO til 13, nedsatt fra 19. Myke begge to. 
Min forrige var fra Jysk og kostet 6000, helt grei, men hard. Fikk vondt i ryggen av å ligge for lenge, gjør oftest ikke det i en mykere. 

Anonymkode: c8685...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sultan fra IKEA er nydelig og bra for ryggen😊

Anonymkode: 2fde7...c2b

Enig. Ikea har kommet ut best i tester, vet ikke hvordan det har vært siste årene. Er veldig fornøyd med min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Signature Collection seng, 180x200, fikk velge stoff, bein og farge på sengen, fikk velge madrass og gavel og hjemkjøring med levering innenfor døren til 20.000kr.

Meget fornøyd😎 

Hode og kroppen fungerer bedre på dagtid fordi jeg har hatt en god natt søvn😂💞🥰

Anonymkode: a3fb0...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea her også, Sultan. Hatt den i 10 år tror jeg det blir nå. Like god enda!

50k for ei seng høres ut som galskap.

Anonymkode: eb4d7...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 180x200 rammemadrass fra bohus til 10.000 kr for 6 år siden. Fortsatt den beste sengen jeg noen gang har sovet i, han har hard madrass på sin halvdel og jeg har myk. Fornøyde begge to :) 

Anonymkode: 20082...9f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk strålende fornøyd med vår Ikea-dobbeltseng til under 10.000 kroner. Det skulle bare være en midlertidig seng, ettersom vi kjøpte/pusset opp ny leilighet og ikke følte vi kunne svi av flere titusen på seng på det tidspunktet. Tanken var å bytte ut i hvert fall madrassen, kanskje selge hele sengen på Finn og investere i noe bedre med tiden. Men nå har det gått 1,5 år og vi kjenner null behov for noe annet. Sover veldig godt, og har ingen ryggplager. 

Så man må være litt selvstendig og smart her, ikke bare følge pris slavisk. Det er vel med senger som det er med klær - man må som regel betale litt for god kvalitet, men på et tidspunkt går prisen langt forbi hva plagget rent objektivt er verdt. Om du kjøper en genser til 15.000 er den sjelden bedre enn en lignende genser til 3000, begge deler kan være 100% myk kasjmir. Det du betaler 15.000 for, er i så fall merkevaren og konseptet. En seng til 50.000 har ikke nødvendigvis bedre fjærer og "madrassteknologi" enn en seng til 25.000, på et tidspunkt kan det ikke bli høyere kvalitet, det er bare prisen som øker.

Anonymkode: 7d427...98b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet ut ikea-senga med 210x210 Jensen-seng, og den er fantastisk. Den er virkelig verdt hver krone, og har vært en investering i søvn og livskvalitet. Et par ganger i året får man 20%(?) rabatt på Skeidar når man betaler med DNB Mastercard. Vi betalte ca 36 000 med rabatten.

Anonymkode: c33a2...fbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vu virkelig bruke 55000 til en seng, kjøpe deg noe ordentlig. Til 55 000 klarer man å kjøpe + frakte og betale MVA og toll på en organic wool madrass og en handlaget eikeseng:

https://abacaorganic.co.uk/product/snowdon/

https://abacaorganic.co.uk/product-category/beds/

Helt annen liga over Wonderland eller Jensen sin plastic fantastic. Hvordan klarer folk å kaste bort penger sann i norske møbelbutikkene? 

Anonymkode: ad6d2...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må bytte ut den gamle dobbeltsenga. Jeg ønsker meg en ordentlig kvalitetsseng som kan vare i mange år. Vi har grei økonomi så vil ikke kjøpe noe dårlig. 
Men fy f... så dyrt! 50.000! 😳
 

Finnes det noe sted man kan få kvalitet til en litt bedre pris??? 🙏

Anonymkode: 408c3...5d3

Det er ingen som kjøper den til 50.000, det der er bare en jukse-pris som de legger inn slik at de kan ha 50% rabatt i neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en yogamatte. Digg å sove på (når man har vendt seg til det) og varer lenge. Billig er det òg. 

Anonymkode: 3ab6e...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe man skal investere i så er det det god madrass. Man tilbringer jo "halve" livet der. Jeg anbefaler Svane Intelligel, vi betalte 25.000 for vår, på salg. Den er det beste jeg har ligget på ever og verdt hver krone.

Anonymkode: 15541...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere hadde vi en svane som var ganske dyr. Nå har vi en fra bohus (zen) til under titusen, beste senga jeg noensinne har hatt. 

Anonymkode: 171be...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe man skal investere i så er det det god madrass. Man tilbringer jo "halve" livet der. Jeg anbefaler Svane Intelligel, vi betalte 25.000 for vår, på salg. Den er det beste jeg har ligget på ever og verdt hver krone.

Enig. Jeg kjøpte også Svane da jeg skulle investere i seng. Dyrt ja, men verdt hver eneste krone.

Anonymkode: a10d6...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

Jeg har Kongsfjord kontinentalseng 180x200, til 16.000,- fra Ikea. Den er super deilig. Det er medium fast madrass, den er veldig mye deiligere enn Jensen senga jeg hadde tidligere til 28.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte topp modellen til oldel tind i NOV på 50% betalte 30.000,- så følger du med på kampanjer kan du gjøre et kupp 😉  

Anonymkode: 9f62c...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sultan fra IKEA er nydelig og bra for ryggen😊

Anonymkode: 2fde7...c2b

Selger de fortsatt Sultan? Har overnattet et par ganger i sånn seng og synes den er helt magisk, men finner den ikke på nettsidene deres.. 😅

Anonymkode: 3c64c...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea selger jo senger, også kontinentale senger. Jeg synes madrassene, også overmarassene fra ikea er gode. 

Se her for kontinentale rammer: https://www.ikea.com/no/no/cat/kontinentalrammer-24825/ 

Men det viktigste, kjøp den dyreste overmadrass fra Ikea eller Jysk, denne https://www.ikea.com/no/no/p/sauland-overmadrass-hvit-10405482/ eller ennå bedre, Jysk Gold: https://jysk.no/soverom/overmadrasser/gold/overmadrass-gold-t80-180x200-hoie og du blir fornøyd med senga garantert. 

Anonymkode: 74cf2...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seng er ingen dum ting å bruke litt penger på, om den perfekte sengen koster litt. Men +50K er i drøyeste laget. Vi tilbringer tross alt veldig mye tid i sengen, og å være uthvilt er viktig i alle henseende. Mitt beste tips er å prøveligge maaange senger. Vi er to tunge mennesker og trenger derfor en hardere seng. Mange tror myk seng er det beste. Det er det ikke nødvendigvis. En god overmadrass er alfa og omega.

Bruk heller litt ekstra penger på en god seng, enn å shoppe bort tusenvis av kroner på klær du allikevel ikke bruker. En god seng varer i mange år. Om du fordeler tusenlappen ut over hvor mange år den holder, ser du at det ikke nødvendigvis blir så dyrt. En dobbeltseng deler jo også prisen i to, sånn sett.

Anonymkode: ffe12...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at IKEA med en god overmadrass er helt topp! 

Anonymkode: 41641...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...