AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1 Skrevet 27. januar 2020 Hører stadig vekk at kvinner ikke kan fordra spill og menn som spiller og jeg forstår jo at det ikke er attraktiv hvis mannen prioriterer dette foran å bruke tid med sin partner og andre aktiviteter. Forstår også at det ikke er særlig tiltrekkende hvis det er snakk om spill som er veldig "barnslige". Men er det så ille hvis man som mann innimellom nyter roen med å leve seg inn i ett bra spill for voksne, med god historie og opplevelse verdi? Mange av dagens spill ser jo helt fantastiske ut og har bedre historie en mange filmer og serier. For å ta ett par eksempler: Witcher 3(som netflix serien hentet noe inspirasjon fra og som gjorde the witcher veldig kjent) og Red Dead Redemption 2, som er ett meget godt gjennomført western spill fra Rockstar games(GTA). Jeg har hatt mye glede av disse to spillene, og da spesielt witcher 3, som faktisk er mye bedre en selve serien på netflix.(lettere å gjøre et spill bedre, siden det er mye større og har mer innhold) Henry Cavill som spiller Geralt i the witcher, elsker spillet selv og insisterte på å få rollen. Stemmen hans i serien er inspirert av Geralt i spillet. For min del, så ser jeg ikke på spill som noe mer "barnslig" en å sitte å se på "dårlige" serier og proppe seg full av godteri, som mange kvinner(og sikkert menn) gjør . Når man spiller får man også brukt sin kreativitet. Så kanskje noen kvinner burde endre sitt syn til spill og menn som spiller? Og hvis dere fortsatt mener at det er så negativt, kom gjerne med gode argumenter for hvorfor, så lenge det som sagt ikke er første prioritering for mannen å sitter å spille hele dagen. Det er jeg enig i at ikke er sunt Anonymkode: ee20e...a36 11
Gran3 Skrevet 27. januar 2020 #2 Skrevet 27. januar 2020 Jeg ser for meg at mennesker som er veldig opptatt av at gaming er fy-fy enten er snobber som skal være høyklasse på alt. Derfor vil de helst ikke innrømme at de ser søppel på TV heller, de sier de ser bare prisbelønte NRK serier og dype utenlandske serier med tekst. Ellers er de mye ute og fronter sin status via sine klær og dyre vaner, samt trener og har relativt lite tid til å spille generelt. Gaming går under kategorien "sånt gjør man ikke". Gruppe nr to ser jeg for meg er de med sterke fordommer, som tror at gamere er feite og rølpete, og at alle er eller blir avhengig og klarer ikke veksle mellom aktiviteter. Med andre ord, saklig diskusjon er egentlig ikke ønsket eller relevant for dem. 11
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Gaming er ikke noe problem for meg, så lenge det ikke er snakk om 15 timer i døgnet liksom. Men vil du spille noen timer hver kveld heller enn å se på TV så versågod. Hva du spiller bryr jeg meg ingenting om, har du glede av Hello Kitty Island Adventure så kjør på Anonymkode: 745e6...baf 27
Anonymus6 Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Alenetid er alenetid, man kan bruke den alenetiden på hva man vil, om det er å spille eller se en serie spiller vel ingen rolle😅 er når det går ut over forholdet og familielivet det blir et problem 15
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #5 Skrevet 27. januar 2020 For meg er ikke problemet gaming, men hvor ofte og lenge. Har kun vært sammen med en gamer, og når hele dagen og natten gikk til gaming- ja da funket det svært dårlig. Anonymkode: 183ee...4a1 21
OnFire Skrevet 27. januar 2020 #6 Skrevet 27. januar 2020 Dette er en helt fjern problemstilling, men et reelt problem og jeg skjønner godt at du spør. Gaming eller for eksempel fotball skal ikke være noe problem, akkurat som at håndarbeid eller hva damer driver med som vi menn ikke driver med ikke bør være noe problem. Ikke hørt om menn som er så vrange på hva slags interesser damer kan ha. Jeg holder helt tyst om mine interesser, for jeg vet at de ikke øker sjansen for å få meg dame. Interesser er bare et av flere temaer jeg må prøve å unngå å prate om. Sånn har samfunnet blitt. Man må unngå temaer, og når temaene likevel kommer opp må man prøve å unngå å si noe som trekker ned, prøve å bytte tema osv. Og hva slags spill man spiller? Jeg må kunne spille Sims om jeg vil, eller fotballspill. Bør ikke spille noen rolle overhodet, men gjør kanskje det. 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #7 Skrevet 27. januar 2020 Bare hvis han er mer sammen med spillet enn meg, spiller fotballspill, kjørespill, eller skytespill. Anonymkode: bafbe...c32 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #8 Skrevet 27. januar 2020 Jeg var samboer med en gamer. Problemet var ikke hva han spilte, men at spilling var alt han gjorde. Hvis man vil game 24/7, så for all del, men jeg gidder ikke kaste bort tid på slike folk. Anonymkode: 43dc6...c1f 22
S4050-R40B Skrevet 27. januar 2020 #9 Skrevet 27. januar 2020 Spiller gjerne hver dag selv etter jobb. Og helt ærlig, mye av tiden min går til det. Men, jeg jobber 100%, trener, strikker, leser, går tur osv også. Og det meste der gjør typen min også. Ja okey ikke SÅ mye strikking for hans del da 😛 Og ingen av oss liker så veldig å sitte å se på tv, serier og film osv, selv om vi gjør det til tider også. poenget er, vi har aldri fått tyn/klaging på at vi ser på tv, men så fort man nevner gaming så er man uansvarlige drittunger og "må ta seg sammen" 🤣 som flere andre her har sagt, så lenge det ikke går utover forhold, unger, hjem osv så ser jeg virkelig ikke problemet, og skjønner hvertfall ikke de som syns det er idioti å game, mens de selv lever for å se på tv xD 7
Ullvott Skrevet 27. januar 2020 #10 Skrevet 27. januar 2020 Som alle andre sier: det kommer an på tidsbruken. Mitt inntrykk er at for mange gamere overskygger gamingen absolutt alt annet, absolutt hele tiden, og DET finnes ikke attraktivt i det hele tatt. 10
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #11 Skrevet 27. januar 2020 Jeg er helt enig i at dårlige serier er verre enn gode spill, men om det er flere timer hver dag, er det for mye. For meg er det mengden og ikke innholdet som er problemet. Med mindre det er et grusomt innhold som er verre enn dårlige serier. Om jeg skulle funnet meg en ny mann nå måtte han ikke brukt all fritiden sin på noe jeg ikke kunne vært med på, og han måtte kunne avbryte det han holdt på med for å ta del i huslige sysler som er nødvendig for at hjemmet skal gå rundt. Anonymkode: dec3f...f31 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #12 Skrevet 27. januar 2020 Jeg er gamer selv og kvinne om det har noe å si, og enig i det som blir sagt her. Problemet burde jo ikke ligge i selve spillet (og at man spiller) men mengden og prioriteringer. Selv jeg hadde blitt lei og irritert om han prioriterte spilling over meg. Hvorfor har man kjæreste da om man ikke vil bruke tid på han/henne? (Red Dead Redemption 2 er bare helt fantastisk nydelig) Anonymkode: 3a9c7...59d 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #13 Skrevet 27. januar 2020 For min del så handler det mer om hvordan han er som person, enn om han gamer eller ikke. Er han klassisk gamer som er overvektig, slurver med hygienen, oppe hver natt og sover på dagtid, spiser grandiosa hver dag og drikker red bull foran pc' skjermen hver dag, så sier det seg selv at han er uattraktiv. Om han gamer 12 timer i døgnet, driter i å være sosial som normale folk, vil ikke være med på normale ting som familie selskaper og slikt for å game i stedet, så er det et gedigent nei. Det er en selvfølge i min bok. En slik mann er ingen mann, han er barnslig og umoden guttunge. Jeg tar gjerne en som vil spille mario kart en lørdagskveld fremfor festing. Jeg spiller mye selv, men det går ikke på bekostning av livet, hverdagen og forholdet. Alt med måte. Om spilling er nr 1 så er han uaktuell for meg. Jeg vil gjerne finne meg en som kan hjelpe meg med fly missions i GTA San Andreas, for de sliter jeg med hver bidige gang jeg skal spille gjennom det. Anonymkode: e0be6...d98 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #14 Skrevet 27. januar 2020 Gamer de FIFA er det greit, men gamer de WOW...da er det et stort faresignal. Anonymkode: 500b7...526 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #15 Skrevet 27. januar 2020 Jeg gamer selv og ville sett på det som rart om han ikke spilte NOE. Klart, alt av ærend osv skal helst være gjort først/skal ikke drites i pga gaming. Men en hel søndag med bare gaming og chill høres kjempegøy ut. Men usexy med sånne aggro skytere som skriker og roper til spillet. Anonymkode: 4dba8...d55 7
Gjest Gaea Skrevet 27. januar 2020 #16 Skrevet 27. januar 2020 34 minutter siden, Ullvott skrev: Som alle andre sier: det kommer an på tidsbruken. Mitt inntrykk er at for mange gamere overskygger gamingen absolutt alt annet, absolutt hele tiden, og DET finnes ikke attraktivt i det hele tatt. Har samme inntrykk. Har tidligere vært samboer med en gamer, og har blitt litt skremt av det. Men foretrakk periodene han spilte diverse spill alene, som kunne settes på pause ved behov, enn når han forpliktet seg til å spille med en gjeng folk mellom klokka da og da flere ganger i uka (og var helt totalt fjern og umulig å få kontakt med i mange timer).
Gjest Vesuvio Skrevet 27. januar 2020 #17 Skrevet 27. januar 2020 (endret) Jeg er ikke gamer selv per nå, men har planer om å kjøpe meg spill og playstation/X-box når jeg er ferdig med utdanningen og har mer tid til sånt. Synes det er spennende med krigsspill. Om noen synes det er uattraktivt gir jeg blanke i. Det er min alenetid, og jeg gidder virkelig ikke å tenke på om jeg er attraktiv da. Er kvinne selv. Endret 27. januar 2020 av Vesuvio
Krok1 Skrevet 27. januar 2020 #18 Skrevet 27. januar 2020 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er helt enig i at dårlige serier er verre enn gode spill, Anonymkode: dec3f...f31 Hvorfor det? Hvorfor er det mer akseptert at en mann sitter og ser sport hele helga, enn at han spiller? 1
ElectricScum Skrevet 27. januar 2020 #19 Skrevet 27. januar 2020 41 minutter siden, OnFire skrev: Dette er en helt fjern problemstilling, men et reelt problem og jeg skjønner godt at du spør. Gaming eller for eksempel fotball skal ikke være noe problem, akkurat som at håndarbeid eller hva damer driver med som vi menn ikke driver med ikke bør være noe problem. Ikke hørt om menn som er så vrange på hva slags interesser damer kan ha. Jeg holder helt tyst om mine interesser, for jeg vet at de ikke øker sjansen for å få meg dame. Interesser er bare et av flere temaer jeg må prøve å unngå å prate om. Sånn har samfunnet blitt. Man må unngå temaer, og når temaene likevel kommer opp må man prøve å unngå å si noe som trekker ned, prøve å bytte tema osv. Og hva slags spill man spiller? Jeg må kunne spille Sims om jeg vil, eller fotballspill. Bør ikke spille noen rolle overhodet, men gjør kanskje det. Gjør deg selv en tjeneste og IKKE hold tyst. Hvis damer siler deg ut på et så tynt grunnlag, besitter de potensielt en rekke andre bedritne egenskaper du fint klarer deg uten. 8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #20 Skrevet 27. januar 2020 Jeg tar heller en som gamer enn en som har sjela si i et eller annet fotballag. Jeg skjønner ikke hvorfor gaming skal være en negativ ting, for meg er andre, dyre hobbyer (fotballreiser utenlands, bilmekking, motorsykler, you name it..) som tar mye tid, langt mer negativt. Men hadde jeg falt for en trivelig fyr som tilfeldigvis hadde drevet med noe sånt så ville det nok ikke hatt noe å si. Anonymkode: daf8d...f75 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå