Gå til innhold

Mann som "gamer", uattraktivt uansett hva han spiller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, OnFire skrev:

Nettopp, her har vi problemet. Du utelukker menn basert på deres interesser, selv om du vet null og niks om hva interessene innebærer. Hva om mannen vil se 1 kamp i uka, når favorittlaget spiller, eller for eksempel vil spille litt et par dager i uka? En fotballkamp varer i 1 time og 45 min inkludert pausen.

Jeg ser egentlig ikke på fotballkamper selv, men synes det er helt hårreisende at man ikke kan interessere seg for fotball og se 1-2 kamper i uka. Hva om menn dropper deg fordi du ser på Game of Thrones? Hvor sykt ville ikke det vært? 

Jeg hadde aldri orket å se 1-2 kamper i uka, og ville derfor aldri blitt sammen med en fotballinteressert jente som ville sett kamper sammen med meg. For min del er det enda kjedeligere enn å gå i kirken (en aktivitet/hobby jeg heller ikke hadde tolerert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser damer serier og glemmer å spise? 

Anonymkode: 7e043...4ad

Nei, det er vell mer motsatt, ser serier og spiser for mye! Mye tjukke kvinnfolk her i landet.

Anonymkode: ee20e...a36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det det samme hva mannen spiller, og for min del er det heller ikke et problem i det hele tatt at han spiller. Synes ikke det er noe verre som hobby enn noe annet! 

Men uansett hvilken hobby man har, så MÅ man fungere som et normalt, oppegående menneske. Altså ikke spille hele natta og all ledig fritid, bare spise junkfood, gi blanke i familien, aldri gjøre husarbeid osv. Man kan ikke sette hobbyen foran familie, jobb, hus og andre forpliktelser man har. Da er man ikke i stand til å være i et forhold med noen. 

Anonymkode: d60a2...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, addict skrev:

Eeeelsker når samboeren spiller The Witcher 🥰 Så kan jeg halvveis følge med mens jeg ligger med hodet i fanget hans og taster på mobilen. Før så var det Skyrim og Tomb Raider. Synes også det er deilig når han går ned og spiller på PCn, da får jeg også alenetid og kan gjøre det jeg vil med god samvittighet. Ikke trenger jeg å tenke at jeg skulle gjort husarbeid heller, han sitter jo tross alt og gamer selv 😎 Win Win. 

 

Nå skal det sies at han ALDRI har latt gaming gå ut over oss eller ungene eller noe som skulle vært gjort. Da synes jeg det er en fin hobby 😊

Du har en bra samboer med en god smak i spill. Witcher 3 er tiårets spill, rene kunstverket. Spiller var nok årsaken til at netflix gadd å produsere en serie ;)

Anonymkode: ee20e...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva samboer gjør når han har alenetid bryr jeg meg ikke om. Om han spiller, maler eller går tur på fjellet betyr lite for meg. Dersom han velger å game 24/7 eller så og si bo på fjellet, DA ville jeg irritert meg og bekymret meg over det. HVA han gjør betyr ikke noe, så lenge han koser seg og det ikke tråkker over grenser. :) Gaming er jo helt greit det. Spiller litt jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har en bra samboer med en god smak i spill. Witcher 3 er tiårets spill, rene kunstverket. Spiller var nok årsaken til at netflix gadd å produsere en serie ;)

Anonymkode: ee20e...a36

Eeelsker å sitte og se på sånne spill og følge med på handlingen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, -jk- skrev:

Jeg hadde aldri orket å se 1-2 kamper i uka, og ville derfor aldri blitt sammen med en fotballinteressert jente som ville sett kamper sammen med meg. For min del er det enda kjedeligere enn å gå i kirken (en aktivitet/hobby jeg heller ikke hadde tolerert).

Hvorfor skulle du sett denne/disse kampen(e)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, addict skrev:

Eeelsker å sitte og se på sånne spill og følge med på handlingen 😊

Henry Cavill, som spiller Geralt i serien, er stor fan av the witcher og har spilt witcher 3 i mange år. Han insisterte på å få rollen, da han fikk vite at netflix skulle lage en serie. Så langt, syntes jeg han gjør en ok jobb og man ser at dette er en rolle som er viktig for han personlig.

Så det finnes også kjekkaser som liker å game😄

Anonymkode: ee20e...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Henry Cavill, som spiller Geralt i serien, er stor fan av the witcher og har spilt witcher 3 i mange år. Han insisterte på å få rollen, da han fikk vite at netflix skulle lage en serie. Så langt, syntes jeg han gjør en ok jobb og man ser at dette er en rolle som er viktig for han personlig.

Så det finnes også kjekkaser som liker å game😄

Anonymkode: ee20e...a36

Altså vi ser the witcher på runde nr 2 nå, han er så skamdeilig at det ikke skulle vært lov........ 🙈 MEN det ble avsporing fra tråden 😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, addict skrev:

Altså vi ser the witcher på runde nr 2 nå, han er så skamdeilig at det ikke skulle vært lov........ 🙈 MEN det ble avsporing fra tråden 😂❤️

Han er kjekkere en Geralt i spillet? Bare spør av ren nysgjerrighet, siden jeg så klart er størst fan av spillet etter å ha spilt det av og på i 3år+. Geralt i spillet er vell enda mer matcho?😅

Anonymkode: ee20e...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gamer selv, og det er hovedhobbyen min. Med andre ord, det er DET jeg elsker å gjøre på fritida når jeg skal slappe av, i motsetning til andre som kanskje setter seg ned foran TVen når de skal slappe av.

Det er masse positivt med dataspill, og jeg hadde senest en samtale om det for noen dager siden. Det er som du sier, mye mer kreativt med dataspill. Det er mye mer spennende synes jeg, da man selv kan leve seg inn i karakteren, og hvis du spiller spill der du tar avgjørelser selv vil du jo forme hele historien. Det kan også være veldig lærerrikt, eller bare morsomt. Uansett så synes jeg dataspill er tusen ganger bedre enn TV-titting, men det er kanskje bare meg. :fnise: 

Det eneste som kan være uattraktivt med dataspill etter min mening er hvis det går utover andre ting. Både jeg og mannen min gamer, og bruker 90 % av fritiden vår på det. Vi hadde en vanskelig periode for noen år siden, der han bare ville spille og snakke med dataspillkompisene sine på nettet. Da måtte jeg lage mat, gjøre husarbeid, stelle dyrene våre, og ordne "alt", selv om han var uten jobb og hadde all verdens tid. Han ble sur når jeg tok det opp, og på et tidspunkt var jeg usikker på om forholdet ville holde.

Men han "vokste opp" omsider, og innså at han lot hobbyen sin gå utover viktige deler av livet vi ikke kan overse. Nå kommer alt det viktige først, og dataspill er noe som kommer når og hvis man har tid til det. 

Det er sånn det skal være, og det er det man på passe litt på når man dater noen som gamer. For er det ikke sånn, DA blir det uatraktivt.

Og jeg anbefaler ingen menn å tie om at de elsker dataspill. For det første vil forholdet kanskje slite hvis de plutselig finner ut at du er en "kjedelig fyr" som bare spiller dataspill på fritida. Men for det andre er det mange kvinnfolk som selv spiller, og som hadde elsket å finne noen som deler hobbyen deres. Jeg personlig synes det er viktig å dele hobbyer med en eventuell partner. Nå er jeg heldigvis lykkelig gift med en gamer, men skulle jeg være så uheldig å måtte date igjen hadde jeg lett etter noen som likte spill like mye som meg (men samtidig har selvkontroll nok til å ikke la det gå utover andre ting i livet).

Anonymkode: 84722...18f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, -jk- said:

Jeg hadde aldri orket å se 1-2 kamper i uka, og ville derfor aldri blitt sammen med en fotballinteressert jente som ville sett kamper sammen med meg. For min del er det enda kjedeligere enn å gå i kirken (en aktivitet/hobby jeg heller ikke hadde tolerert).

Trenger du å se dem da? Du holder vel ut uten dama di et par timer i uka?

Anonymkode: 30198...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger du å se dem da? Du holder vel ut uten dama di et par timer i uka?

Anonymkode: 30198...f82

Mulig jeg misforsto spørsmålet, men jeg oppfattet det som at man burde kunne interessere seg nok for det til å se 1-2 kamper i uka sammen med kjæresten. Og det hadde jeg ikke orket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spilling er ikke sexy. Men det er ikke serier heller. Har ingen ting i mot at samboer spiller, liker bedre at han spiller istedet for å feste hver helg 🤭 og så lenge han ikke forventer at jeg skal være intressert i spillet, eller sitte å se på han spiller (😴😴) så kan han ha den hobbyen han vil 😀 han blander seg ikke borti min hobby, jeg blander meg ikke i hans, og vi tilbringer tid sammen når en av oss eller begge vil 😀🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gamer selv, og det er hovedhobbyen min. Med andre ord, det er DET jeg elsker å gjøre på fritida når jeg skal slappe av, i motsetning til andre som kanskje setter seg ned foran TVen når de skal slappe av.

Det er masse positivt med dataspill, og jeg hadde senest en samtale om det for noen dager siden. Det er som du sier, mye mer kreativt med dataspill. Det er mye mer spennende synes jeg, da man selv kan leve seg inn i karakteren, og hvis du spiller spill der du tar avgjørelser selv vil du jo forme hele historien. Det kan også være veldig lærerrikt, eller bare morsomt. Uansett så synes jeg dataspill er tusen ganger bedre enn TV-titting, men det er kanskje bare meg. :fnise: 

Det eneste som kan være uattraktivt med dataspill etter min mening er hvis det går utover andre ting. Både jeg og mannen min gamer, og bruker 90 % av fritiden vår på det. Vi hadde en vanskelig periode for noen år siden, der han bare ville spille og snakke med dataspillkompisene sine på nettet. Da måtte jeg lage mat, gjøre husarbeid, stelle dyrene våre, og ordne "alt", selv om han var uten jobb og hadde all verdens tid. Han ble sur når jeg tok det opp, og på et tidspunkt var jeg usikker på om forholdet ville holde.

Men han "vokste opp" omsider, og innså at han lot hobbyen sin gå utover viktige deler av livet vi ikke kan overse. Nå kommer alt det viktige først, og dataspill er noe som kommer når og hvis man har tid til det. 

Det er sånn det skal være, og det er det man på passe litt på når man dater noen som gamer. For er det ikke sånn, DA blir det uatraktivt.

Og jeg anbefaler ingen menn å tie om at de elsker dataspill. For det første vil forholdet kanskje slite hvis de plutselig finner ut at du er en "kjedelig fyr" som bare spiller dataspill på fritida. Men for det andre er det mange kvinnfolk som selv spiller, og som hadde elsket å finne noen som deler hobbyen deres. Jeg personlig synes det er viktig å dele hobbyer med en eventuell partner. Nå er jeg heldigvis lykkelig gift med en gamer, men skulle jeg være så uheldig å måtte date igjen hadde jeg lett etter noen som likte spill like mye som meg (men samtidig har selvkontroll nok til å ikke la det gå utover andre ting i livet).

Anonymkode: 84722...18f

Men det er ikke nødvendigvis snakk om å for eksempel spille hele tiden, og det er kanskje det som er hovedproblemet. "Åja, han driver med X, da bruker han sikkert minst tre timer på det daglig" 😑

Hva om man spiller Tetris, Candy Crush eller et snowboardspill? Sannsynlig å finne en dame som spiller dette (ok, kanskje Candy Crush)? Nei. Derfor best å ikke si noe om at man er interessert i dette. 

Og la oss si at jeg liker å bygge korthus, strikker eller driver med scrapbooking (jeg gjør ingen av delene)? Hvorfor skal jeg ikke få lov til det? For femi, for sært osv. Ja vel, men du trenger ikke å ta del i det eller fortelle dette til alt og alle, bli flau over å være sammen med en slik mann osv. 

Endret av OnFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamer selv så vil helst ha en kjæreste som gamer. Har prøvd én mann som ikke "forstod seg på" gaming - aldri mer! 

Like barn leker best? :vetikke:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker heller motsatt, men vil helst ikke ha noen av dele i hus. Vil heller ikke være sammen med en mann som ser på fotballkamp.

Anonymkode: bafbe...c32

Hva om mannen spiller fotball selv?

Anonymkode: ee7da...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i et kortvarig samboerforhold med en gamer, og gaming var hovedårsaken til at det ble kortvarig. Han kunne sitte oppe hele natta, ville heller spille enn å jobbe, hadde overhodet ingen ambisjoner i livet utover å få spilt mest mulig og ville heller spille enn å ha sex på det verste. Alle disse mindre sjarmerende egenskapene så jeg ikke noe til før vi ble samboere... Han spilte WOW, og jeg forbinder det spillet kun med sånne typer som han. Det er jo et helt online univers av menn som lever livet gjennom en skjerm i en fantasiverden. Nitrist. Jeg kunne aldri blitt sammen med en sånn type igjen. Litt spilling for avkobling/som erstatning for TV-titting er helt greit, men ikke på et sånt nivå. Min nåværende samboer spiller ikke.

Anonymkode: 903cf...e2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, OnFire said:

Men det er ikke nødvendigvis snakk om å for eksempel spille hele tiden, og det er kanskje det som er hovedproblemet. "Åja, han driver med X, da bruker han sikkert minst tre timer på det daglig" 😑

Hva om man spiller Tetris, Candy Crush eller et snowboardspill? Sannsynlig å finne en dame som spiller dette (ok, kanskje Candy Crush)? Nei. Derfor best å ikke si noe om at man er interessert i dette. 

Og la oss si at jeg liker å bygge korthus, strikker eller driver med scrapbooking (jeg gjør ingen av delene)? Hvorfor skal jeg ikke få lov til det? For femi, for sært osv. Ja vel, men du trenger ikke å ta del i det eller fortelle dette til alt og alle, bli flau over å være sammen med en slik mann osv. 

Vet ikke hvor gammel du er, men dette kan nok ha noe med alder å gjøre. Da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående, var det sosialt selvmord å si noe om spill, spesielt om det var jenter til stede. Merker det tidvis også på de på min egen alder, men de som er 5-10 år yngre har et annet forhold til spill. Det er ikke lenger tabu, og det er ikke lenger pølsefest.

Spør du kvinner på førti om Skyrim, Dark Souls eller Red Redemption, er det en sjanse for at de enten ikke skjønner bæret, eller skygger banen. Spør du en på tjuefem, er det absolutt mulig hun synes det er kult. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Okapi skrev:

Vet ikke hvor gammel du er, men dette kan nok ha noe med alder å gjøre. Da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående, var det sosialt selvmord å si noe om spill, spesielt om det var jenter til stede. Merker det tidvis også på de på min egen alder, men de som er 5-10 år yngre har et annet forhold til spill. Det er ikke lenger tabu, og det er ikke lenger pølsefest.

Spør du kvinner på førti om Skyrim, Dark Souls eller Red Redemption, er det en sjanse for at de enten ikke skjønner bæret, eller skygger banen. Spør du en på tjuefem, er det absolutt mulig hun synes det er kult. 

Jeg er i 30-årene. Virker som at visse interesser aldri vil bli akseptert. Det resulterer i at man må skjule det etter beste evne. Ingen er tjent med at det er slik, men man tilpasser seg realitetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...