AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #121 Skrevet 14. september 2023 Karen90 skrev (5 minutter siden): Ingen bruktbutikker kan selge alt av klær og sko til 20 eller 30 kr. Da hadde bruktbutikkene vært nedlagt. Alt som kommer inn i en bruktbutikk styres av markedsverdier på plagg. Er merke på plagget dyrt og populær er prisen på plagget litt høyere enn på plagg fra Cubus og H&M. Grunnen til dette er at hver bruktbutikk har utgifter på strøm, leie og diverse andre utgifter. Hvis noen har problemer med å betale for klær kan man ta kontakt med Frelsesarmeen. De gode ordninger for å hjelpe folk via Fretex. Gjør da det på rødekors. Forstår ikke at ikke folk gir mer dit. Er jo kjempebillig. Anonymkode: dd885...2f0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #122 Skrevet 14. september 2023 For å være djevelens advokat nå - begynte å handle på Fretex for over 30 år siden og er helt enig i at prisnivået er annerledes nå, men det er også husleien griske boligeiere tar; i en butikk her i Oslo var leien én million i året da jeg spurte for noen år siden; kanskje den er enda høyere nå. Med en husleie til "markedspris" går dette ut over butikker som Fretex; enten må de ta høyere priser, eller flytte. Marita brukthandel hadde i 25 år en hyggelig butikk nederst i Markveien som jeg ofte var innom; etter at eieren (Olav Thon) skulle pusse opp i 2019 og skrudde opp leien til markedspris, var butikken sjanseløs, og måtte si takk for seg. Har ikke vært i den nye butikken på Ensjø siden. I de gamle lokalene deres er det nå - enda et - spisested; hele Grünerløkka er blitt drepende kjedelig som følge av skyhøye husleier, og kjedebutikker eller spisesteder; alle de små, fargerike butikkene har forsvunnet - de har rett og slett ikke mulighet til å overleve med ågerpriser for leie av lokalene. De eneste butikkene av interesse som er igjen, er butikker som antagelig eier lokalene sine selv; da blir også husleien til å leve med. Anonymkode: 07694...d11 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #123 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For å være djevelens advokat nå - begynte å handle på Fretex for over 30 år siden og er helt enig i at prisnivået er annerledes nå, men det er også husleien griske boligeiere tar; i en butikk her i Oslo var leien én million i året da jeg spurte for noen år siden; kanskje den er enda høyere nå. Med en husleie til "markedspris" går dette ut over butikker som Fretex; enten må de ta høyere priser, eller flytte. Marita brukthandel hadde i 25 år en hyggelig butikk nederst i Markveien som jeg ofte var innom; etter at eieren (Olav Thon) skulle pusse opp i 2019 og skrudde opp leien til markedspris, var butikken sjanseløs, og måtte si takk for seg. Har ikke vært i den nye butikken på Ensjø siden. I de gamle lokalene deres er det nå - enda et - spisested; hele Grünerløkka er blitt drepende kjedelig som følge av skyhøye husleier, og kjedebutikker eller spisesteder; alle de små, fargerike butikkene har forsvunnet - de har rett og slett ikke mulighet til å overleve med ågerpriser for leie av lokalene. De eneste butikkene av interesse som er igjen, er butikker som antagelig eier lokalene sine selv; da blir også husleien til å leve med. Anonymkode: 07694...d11 Beklager - gammel tråd; ser at jeg allerede har skrevet om dette tidligere. Anonymkode: 07694...d11 1
Iso1 Skrevet 15. september 2023 #124 Skrevet 15. september 2023 Jeg gidder ikke reise land og Strand rundt med poser så jeg gir til Fretex fordi boksene deres er nærmest ser jeg bor. Men har selv også funnet mye på Fretex, masse bøker, men også klær før de begynte å overprise. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #125 Skrevet 15. september 2023 On 1/27/2020 at 3:52 PM, Krok1 said: Du burde kaste de slitte og hullete klærne også, tekstiler kan gjenvinnes, men det er foreløpig bare Fretex som gjør det. On 1/27/2020 at 3:52 PM, AnonymBruker said: Du kan fint gi hullete og ødelagte klær til Fretex. De blir sendt til gjenbruk og de gjenbruker stoffibrene. Du kan også hente oransje poser på Fretex hvor kun ødelagte, utslitte, usalgbare klær kan kastes i, så sendes de rett til gjenvinning. Anonymkode: 2914b...513 Trodde det hadde sluttet med det igjen? Anonymkode: ec2fe...541 1
Jdz Skrevet 15. september 2023 #126 Skrevet 15. september 2023 Må si folk er rimelig lettkrenket når de ikke bare tar til orde for boikott, men faktisk saboterer arbeidet til ideelle organisasjoner fordi man ikke liker prisnivået i bruktbutikken deres 🙄 Rimelig spesiell tankegang. 2
Tessa12 Skrevet 15. september 2023 #127 Skrevet 15. september 2023 Tja, det er mange år siden de priset seg ut, jeg var på jakt etter en seksjon, kom da samtidig over den gang «min drømmesofa», riktignok brukt, men fortsatt veldig fin. Den var priset til kun 1000,- mindre enn den ble solgt for i møbelbutikk ny. Dette er nok ca 20 år siden.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #128 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fretex er skikkelig dirty, utnytter folk som gratis arbeidskraft som arbeidstrening/praksisplasser etc.... Ikke gi de en krone!! Anonymkode: 33ad1...458 Husker en venninne som jobbet på Fretx. Moren hennes skulle begraves og hun ba om fri for å dra i begravelsen. Sjefen hans ba om bevis på at moren var død før de ga henne fri. Anonymkode: 8d233...9bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå