aline Skrevet 6. juni 2005 #61 Del Skrevet 6. juni 2005 *Skvetter vann på Tuppeliten og aline og ber de kjøle seg ned begge to* jeg er avkjølt. og Tuppeliten, jeg beklager om det er meg som har fått deg til å føle at du må forlate forumet. jeg har ikke reagert på at du evt har knipset dine barn, det er din sak og det er ikke det jeg har reagert på. jeg har kun reagert på utsagnet om at de aller fleste som sier de ikke har gjort det, lyver. Bare så det er sagt. jeg beskylder deg ikke for å ha vært ond mot barna dine eller noe annet, det ville aldri slått meg engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulydig datter Skrevet 6. juni 2005 #62 Del Skrevet 6. juni 2005 Hun som sa på tull til sin datter på 9 år, "Da banker jeg deg", blir ikke tatt mye seriøst av datteren viss hun fortsetter å "tulle" med å true med å banke opp datteren sin. Noen få ganger blir det bare for fristende å lugge en helt ulydig tenåringsdatter og sende henne inn på rommet sitt. Når hun bevist provoserer hele tiden, bør hun forvente en viss reaksjon. Moren min lugget meg åsså noen ganger i ungdomstiden uten at jeg har tatt skade av det. Det beste er å unngå å lugge barna sine, selvklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 6. juni 2005 #63 Del Skrevet 6. juni 2005 Hun som sa på tull til sin datter på 9 år, "Da banker jeg deg", blir ikke tatt mye seriøst av datteren viss hun fortsetter å "tulle" med å true med å banke opp datteren sin. Noen få ganger blir det bare for fristende å lugge en helt ulydig tenåringsdatter og sende henne inn på rommet sitt. Når hun bevist provoserer hele tiden, bør hun forvente en viss reaksjon. Moren min lugget meg åsså noen ganger i ungdomstiden uten at jeg har tatt skade av det. Det beste er å unngå å lugge barna sine, selvklart. Og du snakker om å bli tatt seriøst, som mener det er fristende å lugge sin datter? Jeg mener at skaden du har tatt av det ligger i at du mener det kan være fristende å lugge din egen datter. Kanskje det var dumt av meg å fortelle den historien, kanskje man måtte være til stede for å se at den var morsom. Men gjort er gjort. Og både hun og jeg lo godt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 6. juni 2005 #64 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg tok den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 6. juni 2005 #65 Del Skrevet 6. juni 2005 Og du snakker om å bli tatt seriøst, som mener det er fristende å lugge sin datter? Jeg mener at skaden du har tatt av det ligger i at du mener det kan være fristende å lugge din egen datter. Kanskje det var dumt av meg å fortelle den historien, kanskje man måtte være til stede for å se at den var morsom. Trengte ikke å være SÅ fryktelig til stede for å skjønne og se at den historien var morsom. Men, det er alltid noen som må ha ting servert med teskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest La Traviata i.i. Skrevet 6. juni 2005 #66 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg har absolutt ingen tro på fysisk avstraffelse. Synes det gjør virkelig vondt å se folk slå barna sine på TV i noen av disse nanny-programmene :o Hva lærer barna av å bli slått, dasket og knipset på? Redsel og undertrykt sinne overfor foreldrene er ingen gode byggesteiner å bygge et barn-foreldreforhold på. Noe annet er det å flytte et barn unna noe eller holde det fast, straff utover det bør heller gå på inndragelse av goder eller å gå på rommet en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. juni 2005 #67 Del Skrevet 6. juni 2005 straff utover det bør heller gå på inndragelse av goder eller å gå på rommet en stund. Eller kanskje ungene burde få straffe foreldrene sine litt av og til? Dere som er imot fysisk avstraffelse samtidig som dere er for fengsler juger så det renner av dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 6. juni 2005 #68 Del Skrevet 6. juni 2005 tja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. juni 2005 #69 Del Skrevet 6. juni 2005 Synes det er en vesentlig forskjell på FYSISK avstraffelse og det å måtte sitte på rommet noen minutter og roe seg ned. Det byr meg imot å slå barnet mitt, mine foreldre la aldri hånd på meg eller mine søsken, og det er jeg veldig takknemlig for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. juni 2005 #70 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvis ungen nekter å gå på rommet, bruker du fysisk styrke da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. juni 2005 #71 Del Skrevet 6. juni 2005 Som sagt - å flytte barnet eller å holde det fast er noe annet enn å SLÅ eller daske/knipse, i mine øyne. Men det er nå min mening da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 7. juni 2005 #72 Del Skrevet 7. juni 2005 Nå er det stor forskjell på å bruke fysisk styrke f.eks. ved å bære et barn til rommet sitt, og å utøve fysisk vold da Waco. ;-) Det er forskjell på å fengsle folk og å torturere dem også vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 7. juni 2005 #73 Del Skrevet 7. juni 2005 Takk Sissan! Det var dette poenget jeg skulle fram til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amarq Skrevet 7. juni 2005 #74 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg har stor tro på måten ting blir gjort i noen av nannyprogrammene. Jeg har tro på time- out og tro på at det er viktig å la barna hjelpe til mer i huset. Det som imponerer meg mest er hvor fort bedringen kommer. Etter en dag er liksom all dårlig adferd borte. Det synes jeg er for godt til å være sant , tross alt! Jeg tror ikke et barn som er ute av kontroll har det godt med seg selv. Jeg tror det kan være godt for et barn å bli stoppet. Ikke med kjefting, avstraffelse eller forhandling, men med en konsekvens. For eksempel å bli satt på et annet rom en liten stund. Da er det også viktig å glemme situasjonen umiddelbart etterpå, begynne på nytt og gi barnet masse oppmerksomhet når barnet er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. juni 2005 #75 Del Skrevet 7. juni 2005 ja, jeg så så vidt innom ett program som heter "Monsterbarna"... og jeg er jaggu ikke enig i at det er barna som er monster der i gården!! barna kan vel i stor grad formes av foreldrene og foreldrenes måter å løse problemer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 7. juni 2005 #76 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg har tro på time- out og tro på at det er viktig å la barna hjelpe til mer i huset. Beklager, det var IKKE du som sa noe dumt. Men jeg har en tenåring i huset. Og problemet ligger ikke i at vi ikke lar han hjelpe til i huset. Det fikk fram litt komiske bilder i hodet mitt bare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amarq Skrevet 7. juni 2005 #77 Del Skrevet 7. juni 2005 He, He. Tenkte kanskje mest på litt mindre barn jeg da. Det var fint at du kunne ha det litt artig på morgenkvisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amarq Skrevet 7. juni 2005 #78 Del Skrevet 7. juni 2005 Er forresten enig med aline. Foreldre er ikke bestandig noen prakteksemplar. Det er kanskje et behov for både barn og voksne å lære seg riktig adferd. Det blir vel ofte en ond sirkel. Men når vi snakker om disse nannyprogrammene så syns jeg de er flinke til å veilede foreldrene også, jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemei Skrevet 7. juni 2005 #79 Del Skrevet 7. juni 2005 NEI!!!!! Avstraffer man sitt barn fysisk, er det "DU" som ikke har kontroll over din egen oppførsel, og ikke barnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nemooo Skrevet 7. juni 2005 #80 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg knipser ikke, slår ikke, klapser ikke. Men jeg holder. Ikke hardt, men fast, så Vesla ikke får slått ned det hun vil. Det kan sikkert være ydmykende å bli holdt fast, og så lenge hun gjør ting hun VET hun ikke får lov til, mener jeg det må være lov. Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå