Gå til innhold

Blir sprø av rot i heimen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har det ekstremt ryddig, dvs jeg vet hvor jeg har alt og ting har sin plass. Men har ikke brettekanter og fargesortering altså. Men, jeg blir sprø når ting ikke legges der de hører hjemme, f.eks kjøkkenting, skitne sokker, ja alt mulig som kan legges «feil».. Noen tips til hvordan man kan bli litt mer chill på dette? 

Anonymkode: 11715...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hiv minst 40% av det du eier. Seriøst, det funker 😂 Hilsen ei som har 4 stk som roter  i systemet mitt daglig. 

Anonymkode: cee49...e12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig å legge skitne sokker der de ikke hører hjemme, så da hadde jeg bedt vedkommende om å fjerne dem med en gang. 
LITT rot må man nesten regne med når det er flere i huset, jeg og samboer har litt forskjellig syn på hva som Er rotete og hvordan kjøkkenskapene skal være. Jeg klarer fint å ta ut alle bakebollene for å sette den største nederst, samboer skjønner ikke greia og setter bare den største på toppen eller vrenger den innimellom noe annet (til min store ergelse vel og merke), men man må velge sine kamper. 

Anonymkode: aa3a5...c9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trenger jeg også tips... klikker av mannen som ikke ser hverken rot eller skitt..

Anonymkode: a9cd3...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unødvendig å legge skitne sokker der de ikke hører hjemme, så da hadde jeg bedt vedkommende om å fjerne dem med en gang. 
LITT rot må man nesten regne med når det er flere i huset, jeg og samboer har litt forskjellig syn på hva som Er rotete og hvordan kjøkkenskapene skal være. Jeg klarer fint å ta ut alle bakebollene for å sette den største nederst, samboer skjønner ikke greia og setter bare den største på toppen eller vrenger den innimellom noe annet (til min store ergelse vel og merke), men man må velge sine kamper. 

Anonymkode: aa3a5...c9a

Aaaah kjøkkenskapstabling, en evig kamp her 🤣

Anonymkode: 29675...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hva det er, men feks å sette skitne tallerkener oppå en tom oppvaskmaskin er ikke greit. Da må de få beskjed om å sette det inn. Ellers må du nok bare tåle en ting eller tre på avveie. Kanskje det hjelper å ha oppsamlingskurver i alle rom?

Anonymkode: 8fa57...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få flere barn... Du tåler mer når du ikke strekker til lenger :) 

Jeg har blitt MYE flinkere på å overse hverdagsrotet nå, etter siste barn, for jeg orker ikke holde huset strøkent til enhver tid lenger. Og det føles faktisk veldig godt :) 

Anonymkode: 81a39...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 7.17, AnonymBruker skrev:

Aaaah kjøkkenskapstabling, en evig kamp her 🤣

Anonymkode: 29675...514

Altså hva er greia med å ikke gidde å stable ting riktig? Man lærer det som barn liksom 🙈

Anonymkode: aa3a5...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sliter så mye, har du kanskje ocd? Det har jeg, med 5 barn og mann.  Det går ikke over.  Har vært i terapi (eksponering) hjalp ikke. Så jeg har bare innsett at slik er det for meg.  Ligger noe feil, tar jeg det til rett sted, orker ikke mase på noen.  Det krever mer energi enn å gjøre det selv. Lykke til. Dessverre dårlig med tips til deg da men...

Anonymkode: b46e3...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså hva er greia med å ikke gidde å stable ting riktig? Man lærer det som barn liksom 🙈

Anonymkode: aa3a5...c9a

Fordi det egentlig ikke har noen hensikt. Det går helt fint uansett.

Anonymkode: 019c9...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det egentlig ikke har noen hensikt. Det går helt fint uansett.

Anonymkode: 019c9...105

Hva?! Ikke noen hensikt?! Stabler man riktig så får man plass i skapet uten at alt velter ut. Man får lukket dørene. Man ser hvor ting er. Osv...

Anonymkode: 29675...514

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innsett at jeg ikke kan kreve min standard. 

Så om det ligger litt klær på soverommet, eller tannbørsten står igjen på baderomsbenken, eller osten ikke er lagt opp i påleggs-skuffen... Så er det ikke jeg som har fasiten på at dette ikke er greit. 

Men for å komme med en løsning. Jeg rydder. Han er ikke veldig rotete, det er kun småting som nevnt over. Og jevnt over gjør ham mye, minst like mye som meg, og vi trekker alltid lasset sammen. Så om jeg krever 100% ryddig, så er det jeg som rydder. 

Anonymkode: 5df8e...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...