Diktern Skrevet 6. juni 2005 #41 Del Skrevet 6. juni 2005 Herregud, nå får dere gi dere. Jeg har da aldri forsvart vold. Jeg sa bare at vold som regel har en forklaring, det være seg at voldsmannen/kvinnen er sinnsyk, eller noe annet. Jeg sa IKKE at noe av dette er UNNSKYLDNINGER for vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. juni 2005 #42 Del Skrevet 6. juni 2005 Herregud, nå får dere gi dere. Jeg har da aldri forsvart vold. Jeg sa bare at vold som regel har en forklaring, det være seg at voldsmannen/kvinnen er sinnsyk, eller noe annet. Eller rett og slett at voldsmannen/kvinnen er en hensynsløs psykopat. I de aller fleste tilfeller tror jeg faktisk så er tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 6. juni 2005 #43 Del Skrevet 6. juni 2005 Vold er feil uansett hvem som utøver den. Men det er jo ikke til å unngå at enkelte jenter/damer/kvinner kjefter så mye at det rett og slett renner over for en mann. Men det kan ikke unnskyldes! Eller at en mann er en skikkelig tøffel hvor bare kvinnens tålmodighet renner over. Men igjen: det kan ikke unnskyldes! Så kan en sitte å forsvare seg og si: Mannen er det sterke kjønn. Joa. Men det er ikke sikkert at det er den brukne hånden til mannen som gjør mest vondt: kanskje heller skammen og fortvilelsen over å ikke kunne åpne seg for omgivelsene. En dame som forteller om mishandling blir tatt vare på, og oppfattet som et offer. En mann som forteller det samme blir sett på som en veiking. Det er fremdeles tabubelagt. Gjentar hva jeg skrev innledningsvis: Vold kan ikke unnskyldes uansett kjønn! Og det finnes i begge leire. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reodor Felgen Skrevet 6. juni 2005 #44 Del Skrevet 6. juni 2005 Enig med Melk, jeg. Det står ingenting om hvorfor disse kvinnene blir sinte. Vold har som regel en forklaring. En sak har som kjent mer enn en side... Så du mener at det er større grunn for at kvinner kan bli sinte enn hva som er tilfellet for en mann? Du mener altså at men aldri har grunn til å bli sinte?... Jeg er enig med Wacko som skriver at kvinner ikke tar ansvar for sine handlinger og gjør seg til offer UANSETT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diktern Skrevet 6. juni 2005 #45 Del Skrevet 6. juni 2005 Menn har også grunn til å bli sinte. Det jeg skrev var veldig generelt om begge kjønn. Men jeg er enig med Melk når det gjelder type vold. Vold kan være så mye, noen typer er verre enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Et svar fra en mann Skrevet 6. juni 2005 #46 Del Skrevet 6. juni 2005 Ganske stor forskjell for mannlig vs kvinnelig vold. En mann som planter en neve i tryne på dama si, kan skade henne ganske mye. En kvinne som lugger/klorer/biter sin partner, skader ikke mannen noe særlig. Et slag fra mannen mot kvinnen kan nøytralisere partnerens "vold" mot ham. Jeg antar at en kvinne kan greie å skade en annen kvinne med lugging/biting/kloring osv. om de får mulighet til å slåss en stund, men en mann ikke blir mye skadet av et slikt angrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diktern Skrevet 7. juni 2005 #47 Del Skrevet 7. juni 2005 Akkurat det jeg prøver å si. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paradokset Skrevet 7. juni 2005 #48 Del Skrevet 7. juni 2005 Dere som tror kvinner bare kan lugge, klore eller bite har seriøst undervurdert dem.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 7. juni 2005 #49 Del Skrevet 7. juni 2005 Ganske stor forskjell for mannlig vs kvinnelig vold. En mann som planter en neve i tryne på dama si, kan skade henne ganske mye. En kvinne som lugger/klorer/biter sin partner, skader ikke mannen noe særlig. Et slag fra mannen mot kvinnen kan nøytralisere partnerens "vold" mot ham. Nå må dere slutte å sammenligne druer med meloner. Må si du har et fryktelig stereotypt bilde av typisk partnervold hvis du tror det primært dreier seg om knyttneveslag eller lugging/biting. Fellesnevneren, uavhengig av hvordan volden/terroren forekommer er en følelse av maktesløshet, nedverdigelse og frykt. Enten frykt for sitt liv (mest vanlig for kvinner i ekstremsituasjoner) eller frykten for å miste familien. Det hele dreier seg om å redusere et menneske, og dette kan fint kvinner også klare, vel så bra som menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 7. juni 2005 #50 Del Skrevet 7. juni 2005 Hun dama her kunne hvertfall redusert meg til en blodig liten klump. Goddama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paradokset Skrevet 7. juni 2005 #51 Del Skrevet 7. juni 2005 Eller hva med disse? http://www.kakutoubijo.com/smackgirl/smack2015.jpg Bildet er fjernet. Les våre regler. Druscilla - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 7. juni 2005 #52 Del Skrevet 7. juni 2005 Do bryte den regle, ingen bilden i den post Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paradokset Skrevet 7. juni 2005 #53 Del Skrevet 7. juni 2005 http://www.kakutoubijo.com/smackgirl/smack2012.jpg Bildet er fjernet. Les våre regler. Druscilla - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paradokset Skrevet 7. juni 2005 #54 Del Skrevet 7. juni 2005 Vel vel...visste ikke at det ikke var lov...får ikke fjernet dem nå heller. Merkelig at funksjonen for dette er tilgjengelig når det ikke er lov å bruke den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Et svar fra en mann Skrevet 7. juni 2005 #55 Del Skrevet 7. juni 2005 Klart noen damer kan mer enn å lugge/klore/bite når de slåss, men en kvinne som ikke har vært i slagsmål på en stund, vil nok velge å lugge/klore fremfor å slå/sparke. Ikke mye vanskelig å finne sider på internet hvor damer slåss kvinne mot kvinne, og slår/spraker hverandre til blodet renner fra ansiktet. Såkalt "extreme fights" i kontrollerte former hvor damer får mulighet til å forsøke seg i ringen i en slåsskamp mot en annen kvinne. De aller fleste damene er derimot ganske så ufarlig for en mann, selv om kvinnen vil utøve "vold" mot mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. juni 2005 #56 Del Skrevet 7. juni 2005 De aller fleste damene er derimot ganske så ufarlig for en mann, selv om kvinnen vil utøve "vold" mot mannen. Det kan jo ikke være det så lenge det er fire ganger så mange menn som tar selvmord kontra damer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 7. juni 2005 #57 Del Skrevet 7. juni 2005 Det kan jo ikke være det så lenge det er fire ganger så mange menn som tar selvmord kontra damer. Nå synes jeg du gjør akkurat det du påstår at vi kvinner alltid gjør. Du setter menn i offerrollen så til de grader.... Dersom noen slår, tar selvmord eller doper seg ned, så er det fordi man selv har valgt den veien å gå. Alle må ta ansvar for sine egne handlinger, enten de er menn eller kvinner. Å skylde på andre hjelper ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. juni 2005 #58 Del Skrevet 7. juni 2005 Alle må ta ansvar for sine egne handlinger, enten de er menn eller kvinner. Å skylde på andre hjelper ingen. Er helt enig med deg. Nå gjelder det å forklare det til melk og de andre feministkjerringene her...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 8. juni 2005 #59 Del Skrevet 8. juni 2005 Det jeg finner interresant med kvinner og vold er at det i langt større utstrakning er akspetert enn menn og vold... Rart egentlig. Vold som "løsningsmetodikk" burde jo være like forkastelig uansett. Se for dere følgende senario: En svært innpåslitende og vulgær kvinne på fest som vil ha oppmerksomheten fra en mann hele tiden. Han blir møkka lei, og velger å ignorere henne fullstendig. Hun blir provosert av dette, og fiker til han med flathanda i et forsøk på å få oppmerksomhet. I stedet for å bli paff og gi henne oppmerksomhet, snur han seg og klapper til henne med flathanda med samme kraft. Hvem er skurken og hvorfor ? Jeg er overbevist om at over 90% ville svart at mannen var det (meg selv innkludert). Egentlig litt rart siden det var hun som startet det, og han strengt tatt kun gjorde det samme som henne. Hvis vi snur senarioet og sier at kvinnen var utsatt for en innpåslitende og vulgær mann på fest, og hun valgte å fike til han for å markere, så ville vel noen knapt hevet et øyenbryn. Jeg tror grunnen til at vi ser undersøkelser som viser mer kvinnevold de siste årene, er fordi menn endelig innrømmer at det skjer. Jeg tror det har vært veldig store mørketall på dette før. Det har vel ikke blitt betraktet som veldig mandig å innrømme at man blir banket av kona.... Første skritt for å bekjempe denne type vold tror jeg er å innrømme at det skjer, samt rettslig behandle det likt uavhening av hvilket kjønn som rammes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 8. juni 2005 #60 Del Skrevet 8. juni 2005 Men det hjelper jo egentlig ikke at menn sier ifra når kvinner flest nekter for at det er noe problem med kvinnevold fordi "det ikke er så mange brukne ben" og det ikke er så "synlig"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå