Gå til innhold

Noen BH-eksperter her? Store cuper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet på Change i mange år (er der ikke nå lengre). Det kjipe med å ha store bryster, er at man må ha spile, tykke stropper, og at det er viktig at beltet er stramt nok. Dette er for å unngå overbelastning i skuldrene.

Så dessverre er valker på ryggen noe som du ikke kan gjøre så mye med. Du kan eventuelt se etter en BH med et bredt belte, sånn at valkene ikke "pipler" frem så mye. Hvis det er så stramt at det er ubehagelig å sitte, puste dypt inn ol., så ville jeg gått opp til 75G. Hvor mange cm er du rundt? Kanskje du vipper mellom 70 og 75.

Men dobbeltpupp er no go! Hvis noen har anbefalt deg en BH som gir deg dobbeltpupp, så har de gjort en dårlig jobb. Det er veldig lite pent.

Du bør ha en BH som ikke er polstret. Også bør du ha en BH som forhindrer dobbeltpupp. Hvis puppene velter ut når du beveger deg eller bøyer deg fremover, så har du feil modell.

Jeg anbefaler deg å finne en minimizer (denne typen heter full shaper hos Change) eller en full cup. Minimizeren presser puppene litt inn, sånn at de ser en størrelse mindre ut. Dessuten dekker de mye av puppen, sånn at du blir holdt på plass og ikke får dobbeltpupp.
Full cup dekker alt. Denne er optimal for de med veldig store pupper, eller de med myke pupper (ammepupper, som jeg kaller det). 

Personlig synes jeg at minimizeren er en mye mer flatterende modell. Med en 70H, så kan du fint bruke en minimizer (så lenge du ikke har myke pupper) :) Husk at størrelsene på Change viker litt unna størrelser andre steder, så du kan nok gå ned en til to cup-størrelser andre steder.

Jeg har hørt mye positivt om MyMuse, men har ingen personlige erfaringer (ikke at det ville hjulpet uansett, siden jeg har helt andre bryster enn deg).

Håper at du finner riktig modell for deg! Vet hvor plagsomt det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker denne kalkulatoren og handler på nett, helst fra Brastop eller Bravissimo.

Anonymkode: 7e5f8...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker størrelse 65-70 FF/G (+), myke bryster som henger, og har følgende råd:

- Jeg har også gitt opp Change. Har man store bryst, er smal rundt og har behov for støtte er det veldig få BH'er der som har riktig passform/konstruksjon, og de går heller ikke langt nok ned i størrelse rundt eller opp i  cup-størrelse. Når det er sagt så fører de Fantasie (mitt favorittmerke), så i de større butikkene kan man jo være heldig. 
- Alltid ha strammere bånd enn det du tror. Det er en vanesak, og de går seg ut til å bli passe stort sett. Heller finn en BH med bredt bånd som du kan ha stramt, enn en BH med tynt bånd som du ikke kan ha så stramt. En viktig grunn til at det blir valker er at båndet er for løst og dermed drar med seg huden/valken oppover ryggen. Heller stramt bånd som du kan ha på et passende sted.
- Alltid ha større cup enn du tror, som dekker godt oppover puppen. Hvis ikke blir det dobbeltpupp på tvers.
- Ikke velg modeller som er smale foran. Da blir det dobbeltpupp på midten. 

Hvis du har råd og mulighet vil jeg anbefale deg å ta en tur til Storbritannia, og gå på en av butikkene til Bravissimo. De har et flott utvalg, er flinke til å gi råd, og har en god nettbutikk. 

Zalando bl.a har Fantasie, i litt begrenset størrelsesutvalg ofte https://www.zalando.no/dame/fantasie/ . Dette er min favoritt, som jeg har brukt trofast de siste ca 10 årene: https://www.zalando.no/fantasie-smoothing-moulded-bra-t-shirt-bh-fn181a00n-j11.html

Anonymkode: 18f5b...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

BH’er med vattert cup er det kanskje ikke den beste holden i? Spørs jo litt hva du er ute etter, noe som sitter godt og holder puppene godt på plass og gir et godt løft (store pupper henger jo ofte litt), eller om målet bare er at den skal se fin ut på? Push up? Opp og fram/ut, eller opp og inn (hold in/minimizer)?

Anonymkode: b502a...3fa

De er store i forhold til resten av kroppen, så opp og inn er kanskje best. Ihvertfall ikke opp og ut.  Den trenger ikke se bra ut i det hele tatt, når jeg har sex så ligger den på gulvet uansett! Mine henger litt, men ikke veldig mye. Enda. 

Jeg ønsker meg en BH som sitter godt og holder puppene på plass. Når jeg sier «se fin ut» så tenker jeg på under klær. At jeg ikke får dobbeltpupp eller supervalk eller at puppene blir klemt ut i armhulene. 
 

Jeg jobber med tenåringer, da først og fremst vanskeligstilte tenåringsgutter, så brystvorter er no-no. Og mine reagerer på kulde, så en liten bris eller trekk så spoiiiing 😝

Anonymkode: 95baf...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for så mange tips og linker!! Jeg setter så stor pris på det! Den fra Zalando så veldig fin ut, og der kan man jo bestille et par størrelser og så sende gratis i retur det som ikke passer :) 

Jeg skal til Irland til våren, kanskje de har Bravissimo? Jeg skal Google 😊😊

 

Hilsen TS

Anonymkode: 95baf...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler Bravissimo, der fant de perfekt størrelse og bh-merke til meg, og siden har jeg kjøpt på nett.

Anonymkode: 6bcb4...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skeeter skrev:

Du bør definitivt forsøke å finne nærmeste, skikkelige undertøysforretning. Change er greit nok - men forsøk å finne noen som har Freya, Primadonna, Triumph eller Marie Jo. Og dra til et sted som kan slikt - så får du hjelp til å finne rett passform OG rett størrelse til deg. :)

Freya er super bra.  

Anonymkode: 2e44d...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

så brystvorter er no-no.

Legg i et lite innlegg som dekker vorten. Du kan eventuelt bruke et ammeinnlegg hvis du har det liggende. 

Anonymkode: 809a9...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du dobbelpupp, er cupen for liten. Personlig gjør jeg mindre av valker på ryggen enn dobbelpupp. Sistnevnte er helt uaktuelt for meg. Det er både ubehagelig, stygt og irriterende. 

Har dessverre dårlige erfaringer med Change, men liker godt BHene fra Freya, Fantasie, Panache og PrimaDonna. Disse selges i undertøysbutikker og på nett. Triumph er greit nok, men ikke like bra som de merkene jeg nevnte. 

Lindex er dårlige på store cup-størrelser. Jeg er litt irritert på dem fordi de stadig kjører kampanjer om at de er eksperter på undertøy og har BHer for alle. Det stemmer ikke. Den største cup-størrelsen deres er F, og de har bare to modeller i den størrelsen. 

Av de vanlige kjedebutikkene er Cubus den som selger de største cup-størrelsene, de har til og med G-cup. Kvaliteten deres er imidlertid langt unna merkene som selges i spesialbutikker for undertøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme størrelse som deg og kjøpte akkurat på underverker. Den er gull.

Anonymkode: 2fe6f...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...