Gå til innhold

Noen BH-eksperter her? Store cuper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg finner aldri den perfekte BH, og nå er jeg så lei at jeg blir gærn. 
 

Jeg har vært flere runder på change, blitt målt og brukt tusenvis på BHer som sitter ubehagelig stramt, og der spilene stikker ut etter et par mnd bruk. I forrige uke røk to av de, så nå må jeg ut på leting igjen. 
 

Jeg er størrelse M i klær, er litt chubby (dvask og utrent egentlig) men ikke direkte overvektig. Jeg får derfor lett stygge valker på ryggen (synes jeg selv ihvertfall). Er målt til 70H hos Change. I går dro jeg innom en Cubus for å finne noe billigere, og kjøpte da en 75G (som var det største de har der) Den sitter godt og behagelig på mellomste hakk, men med litt aktivitet og bevegelse får jeg dobbeltpupp, og det er lite pent. Så bortkastede penger - igjen. 
 

Hvor finner jeg den perfekte BH som ikke gir meg fæle valker på ryggen eller dobbeltpupper? Kan noen med samme størrelse som meg hjelpe meg? 

Anonymkode: 95baf...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg finner aldri den perfekte BH, og nå er jeg så lei at jeg blir gærn. 
 

Jeg har vært flere runder på change, blitt målt og brukt tusenvis på BHer som sitter ubehagelig stramt, og der spilene stikker ut etter et par mnd bruk. I forrige uke røk to av de, så nå må jeg ut på leting igjen. 
 

Jeg er størrelse M i klær, er litt chubby (dvask og utrent egentlig) men ikke direkte overvektig. Jeg får derfor lett stygge valker på ryggen (synes jeg selv ihvertfall). Er målt til 70H hos Change. I går dro jeg innom en Cubus for å finne noe billigere, og kjøpte da en 75G (som var det største de har der) Den sitter godt og behagelig på mellomste hakk, men med litt aktivitet og bevegelse får jeg dobbeltpupp, og det er lite pent. Så bortkastede penger - igjen. 
 

Hvor finner jeg den perfekte BH som ikke gir meg fæle valker på ryggen eller dobbeltpupper? Kan noen med samme størrelse som meg hjelpe meg? 

Anonymkode: 95baf...67a

Jeg har bare dårlige erfaringer med Change og anbefaler deg å gå i en undertøysbutikk. 

Prøv også med denne kalkulatoren og se om du kan sammenligne med de du har prøvd. 
https://findtheone.triumph.com/nb_no/bra-calculator/

Anonymkode: 6c616...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du må ha annen type cup, som holder puppen litt mer på plass. Jeg har funnet bra bh på Lindex. De har forskjellig "coverage". Mine pupper er store men myke, så ikke alle typer bh'er de ser bra ut i. 

Anonymkode: 740bc...245

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Change har så merkelig fasong på alt...

Er du i Oslo er Lalina en veldig bra butikk, ellers synes jeg Fantasie og Freya er veldig bra merker for større størrelser.

Anonymkode: 4479e...b90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å dra på Lalina, She, og lignende spesialiserte undertøysbutikker. Er mye som spiller inn for å finne rett BH som "vanlige" butikker ikke tar hensyn til. Alt fra type BH, til stoffvalg, til hvor hard cup'en er, osv. En BH som passer bra utgjør en stor forskjell! Lykke til. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store pupper, og det eneste som funker for meg er minimizer’ene fra Triumph. De sitter skikkelig godt på :) Jeg har noen BH’er fra Change jeg også, men de er det ingenting hold i, så de blir bare liggende i skuffen..

Anonymkode: b502a...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har triumph på Cubus og Lindex, men du finner større størrelser og bedre utvalg i Triumphs egne undertøysbutikker.

Anonymkode: b502a...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være du må ha annen type cup, som holder puppen litt mer på plass. Jeg har funnet bra bh på Lindex. De har forskjellig "coverage". Mine pupper er store men myke, så ikke alle typer bh'er de ser bra ut i. 

Anonymkode: 740bc...245

Hva slags BH funker for deg da? Mine er også store og myke. Finner ingen de ser bra ut i, for å være helt ærlig. Selv om de ser ganske bra ut uten 😆 Jeg ender alltid opp med vattert cup for å ikke vise stive brystvorter. Får litt noia av å ikke ha vattert cup, men kanskje det er helt feil for meg. 

Jeg er ikke i Oslo nei, og Change er eneste undertøysbutikken i nærheten. Dermed har jeg havnet der. Det skjer ikke flere ganger, foråsidetsånn. 

Anonymkode: 95baf...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ender alltid opp med vattert cup for å ikke vise stive brystvorter. Får litt noia av å ikke ha vattert cup, men kanskje det er helt feil for meg. 

BH’er med vattert cup er det kanskje ikke den beste holden i? Spørs jo litt hva du er ute etter, noe som sitter godt og holder puppene godt på plass og gir et godt løft (store pupper henger jo ofte litt), eller om målet bare er at den skal se fin ut på? Push up? Opp og fram/ut, eller opp og inn (hold in/minimizer)?

Anonymkode: b502a...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er er også store og mye og jeg bruker bare denne bhen. Har jeg på meg topper hvor jeg ser brystvortene gjennom så har jeg på nipple covers. 

https://bikbok.com/no/p/accessories/bukseseler/covers-nipple-covers/7175327_F820?gclid=CjwKCAiAjrXxBRAPEiwAiM3DQvvM67jrPTuYLw926oNfxKJy2TLjAaRVqMzKwIZIlSDcbmE3mOh3pBoCRPwQAvD_BwE

https://www.timarco.com/no/undert%C3%B8y/bh/triumph-ladyform-soft-w-bh?colid=004

Anonymkode: 6c616...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags BH funker for deg da? Mine er også store og myke. Finner ingen de ser bra ut i, for å være helt ærlig. Selv om de ser ganske bra ut uten 😆 Jeg ender alltid opp med vattert cup for å ikke vise stive brystvorter. Får litt noia av å ikke ha vattert cup, men kanskje det er helt feil for meg. 

Jeg er ikke i Oslo nei, og Change er eneste undertøysbutikken i nærheten. Dermed har jeg havnet der. Det skjer ikke flere ganger, foråsidetsånn. 

Anonymkode: 95baf...67a

Jeg bruker Diva-bh'er fra Lindex. De holder puppene fint på plass, uten at det blir dobbelpupp eller noe annet. Sjekk ut Lindex hjemmeside, der ser du hva slags bh som funker. Brukte Triumph balconette bh'er før, men puppene er for myke nå (ammet....). Jeg ville bare bestilt endel forskjellig bh'er fra Lindex eller Triumph helt til jeg hadde funnet noe som passer, også holdt meg til den modellen. Tror jeg har 6-7 Lindex Diva bh'er..

Anonymkode: 740bc...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

De er veldig like Diva bh fra Lindex. Full cup og holder puppene pent på plass. Gir en nydelig silhuett.

Anonymkode: 740bc...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

De er veldig like Diva bh fra Lindex. Full cup og holder puppene pent på plass. Gir en nydelig silhuett.

Hvor store størrelser går Diva opp i?

Anonymkode: b502a...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg finner aldri den perfekte BH, og nå er jeg så lei at jeg blir gærn. 
 

Jeg har vært flere runder på change, blitt målt og brukt tusenvis på BHer som sitter ubehagelig stramt, og der spilene stikker ut etter et par mnd bruk. I forrige uke røk to av de, så nå må jeg ut på leting igjen. 
 

Jeg er størrelse M i klær, er litt chubby (dvask og utrent egentlig) men ikke direkte overvektig. Jeg får derfor lett stygge valker på ryggen (synes jeg selv ihvertfall). Er målt til 70H hos Change. I går dro jeg innom en Cubus for å finne noe billigere, og kjøpte da en 75G (som var det største de har der) Den sitter godt og behagelig på mellomste hakk, men med litt aktivitet og bevegelse får jeg dobbeltpupp, og det er lite pent. Så bortkastede penger - igjen. 
 

Hvor finner jeg den perfekte BH som ikke gir meg fæle valker på ryggen eller dobbeltpupper? Kan noen med samme størrelse som meg hjelpe meg? 

Anonymkode: 95baf...67a

Det er bhens utforming og ikke str som avgjør.  En med faste pupper kan fint bruke hvilken bh som helst i riktig str, mens en.med litt mer dvaske pupper trenger bh som har litt støtte på innsiden. Cup som er litt høy på innsiden og har en strikk der ikke bare pad. Jeg brukte 70H før. Er nå på 70E/ 65F. Hopp opp og ned i prøverommet og bøy deg et par ganger fremover. Da ser du hva som sitter. 

Anonymkode: 2e44d...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor store størrelser går Diva opp i?

Anonymkode: b502a...3fa

Jeg tok en kjapp kikk på nettsiden, fine BH’er, men ikke store nok i cupen til meg. Har innsett at jeg ikke kan handle BH’er andre steder enn på undertøysbutikker, mulig trådstarter som har H- cup også bør handle på undertøysbutikk/nett.

Anonymkode: b502a...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje du bruker feil type cup?

Jeg har også store bryster og foretrekker å bruke medium til full coverage cups. Altså at hele brystet er dekket av cupen.

Det finnes også BHer der cupen er medium, men et ekstra lag med blonder f.eks gjør at BHen blir full coverage. Brystet faller ikke da ut.

Jeg må ha fyllte cuper, for å unngå at man ser stive brystvorter. Trives også best med fyllte cuper og føler større behag med det.

Når man bruker 70/75 rundt brystkassen og har mye brystvev så tror jeg det alltid vil være noe tydelig i ryggfettet at man bruker BH. Skal man ikke se på ryggen at man har på BH bruker man ikke stram nok BH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør definitivt forsøke å finne nærmeste, skikkelige undertøysforretning. Change er greit nok - men forsøk å finne noen som har Freya, Primadonna, Triumph eller Marie Jo. Og dra til et sted som kan slikt - så får du hjelp til å finne rett passform OG rett størrelse til deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...