Gå til innhold

«Hater» de fleste mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet moren min når jeg var 14. Har allikevel sympati for alle som minster noen de er glad i. Det gjør like vondt uansett hvor gammel du er. 

Anonymkode: 46112...d3f

Du gjorde det ja. Jeg skrev at jeg har opplevd mye motgang. Mye. Ikke at jeg kun har mistet en av foreldrene.

Anonymkode: 07f6a...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært innlagt for selvmordsforsøk tre ganger, havnet i rullestol mange år, hadde far som tok overdose, mor som kjeftet, kjæreste som slo meg, mobbet hele oppveksten, alle tre bestevennene mine gjennom livets faser har brukt meg for penger og backstabbet meg når jeg satt nei foten, og nye kjæresten min tok selvmord mens jeg blir sykere og ser hvordan folk trakasserer nav klienter på nettet. 

Jeg hater ingen og vet du hva jeg lærte i gruppeterapi på psyk? En fra utøya 22 juli var der. Da innså jeg at jeg var heldig! 

Selvom alt går mot deg så vær glad for de små tingene. Fokuser på det du klarer ikke det du ikke klarer. Når du lager frokost vær glad for at du har armer som kan, når du går i trappen vær glad for at du har ben som bærer deg, når du går til trikken se på det grønne gresset eller den fine fuglen i veikanten, når kassadamen smiler føl menneskeligheten. Livet er ikke så værst! 

Jeg var suicidal i 11 år men har det bra i dag tross alt. 

Det får du også! 

Og jeg hatet å høre dette, men det er riktig: du må endre tankegangen din. 

 

Anonymkode: 3ae87...1f3

Takk for et fint innlegg.

Anonymkode: 07f6a...732

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fullt klar over at dette ikke er bra, men sånn har det blitt med tiden. Jeg har møtt mye motgang gjennom livet, og opplevd alvorlig sykdom og dødsfall blant mine nærmeste. Livet for meg nå er et h****, og jeg har prøvd og prøver å gjøre det bedre. Men har vel egentlig gitt opp.  Folk sier jo at «alle har problemer.» Men for mange er det små bagateller. Og jeg har begynt å mislike folk mer og mer. Det er kun mine aller nærmeste jeg bryr meg om. Jeg klarer ikke å ha medfølelse for noen som mistet bestemoren sin da hun var 98, når jeg mistet den ene av foreldrene da h*n var 62. Og hvordan skal jeg klare å glede meg over at andre blir gravide når jeg aldri har vært det og neppe blir det? Jeg er blitt egoistisk, og hater mennesker mer og mer. Det værste er kanskje at jeg gidder ikke lenger å prøve å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 07f6a...732

Det høres ut som hatet, eller kanskje heller frustrasjonen, kommer av at du har det veldig vondt, ikke av at du er ond, slem eller en dårlig person. Jeg tenker det er en god og viktig tanke å ta med seg, at du egentlig ikke er en hatefull person på bunn, men antagelig er et bra menneske som har det tungt og der smerten får et destruktivt utløp. Det er tross alt så uendelig mye bedre enn en person som er ond og hatefull, og gir så uendelig mye bedre forutsetninger for å få et godt liv. Jeg ønsker deg alt godt :)

Endret av herzeleid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herzeleid skrev:

Det høres ut som hatet, eller kanskje heller frustrasjonen, kommer av at du har det veldig vondt, ikke av at du er ond, slem eller en dårlig person. Jeg tenker det er en god og viktig tanke å ta med seg, at du egentlig ikke er en hatefull person på bunn, men antagelig er et bra menneske som har det tungt og der smerten får et destruktivt utløp. Det er tross alt så uendelig mye bedre enn en person som er ond og hatefull, og gir så uendelig mye bedre forutsetninger for å få et godt liv. Jeg ønsker deg alt godt :)

Du har nok ganske rett i det..

Anonymkode: 07f6a...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Nooni skrev:

Nei det tror ikke jeg heller. Derfor spør jeg om hvilke svar vedkommende forventer etter som man ikke kan løse dette. Det er et helt fair spørsmål. Ønsker han trøst, er det helt greit. 

Det gagner ikke denne fyren at alle har inne skal leke hobby-psykologer. Vil han slutte å hate er det hjelp å få. Men ikke her inne. 

Visste ikke at menn kan bli gravide.. 

Anonymkode: 4957b...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, herzeleid skrev:

Det høres ut som hatet, eller kanskje heller frustrasjonen, kommer av at du har det veldig vondt, ikke av at du er ond, slem eller en dårlig person. Jeg tenker det er en god og viktig tanke å ta med seg, at du egentlig ikke er en hatefull person på bunn, men antagelig er et bra menneske som har det tungt og der smerten får et destruktivt utløp. Det er tross alt så uendelig mye bedre enn en person som er ond og hatefull, og gir så uendelig mye bedre forutsetninger for å få et godt liv. Jeg ønsker deg alt godt :)

Å ha det tungt eller opplevd mye motgang eller hat er ikke en unnskyldning for å hate andre og gjøre livet tungt for andre. En forferdelig barnslig og egosentrisk ansvarsfraskrivelse for egne stygge og hatefulle holdninger. Det gjør deg ikke til et bedre menneske hva årsaken til hatet ditt er når virkningen av hatet er den samme som fra folk som "er onde". 

Google Løvetannbarn. Da kan man se seg selv som et bedre menneske enn de som er onde og hatefulle. 

Det vanligste når man har opplevd mye hat og vondt er å være bevisst på å ikke utsette andre for den smerten hat og det å ha det vondt medfører! Ikke å avle mere hat. Da er man ond, for man har et aktivt valg mellom å være snill eller hatefull, punktum! 

Anonymkode: 3ae87...1f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å ha det tungt eller opplevd mye motgang eller hat er ikke en unnskyldning for å hate andre og gjøre livet tungt for andre. En forferdelig barnslig og egosentrisk ansvarsfraskrivelse for egne stygge og hatefulle holdninger. Det gjør deg ikke til et bedre menneske hva årsaken til hatet ditt er når virkningen av hatet er den samme som fra folk som "er onde". 

Google Løvetannbarn. Da kan man se seg selv som et bedre menneske enn de som er onde og hatefulle. 

Det vanligste når man har opplevd mye hat og vondt er å være bevisst på å ikke utsette andre for den smerten hat og det å ha det vondt medfører! Ikke å avle mere hat. Da er man ond, for man har et aktivt valg mellom å være snill eller hatefull, punktum! 

Anonymkode: 3ae87...1f3

Det er en forklaring, som skiller seg fra andre forklaringer og forhåpentligvis en som gir bedre utsikter til endring enn enkelte andre forklaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ha det tungt eller opplevd mye motgang eller hat er ikke en unnskyldning for å hate andre og gjøre livet tungt for andre. En forferdelig barnslig og egosentrisk ansvarsfraskrivelse for egne stygge og hatefulle holdninger. Det gjør deg ikke til et bedre menneske hva årsaken til hatet ditt er når virkningen av hatet er den samme som fra folk som "er onde". 

Google Løvetannbarn. Da kan man se seg selv som et bedre menneske enn de som er onde og hatefulle. 

Det vanligste når man har opplevd mye hat og vondt er å være bevisst på å ikke utsette andre for den smerten hat og det å ha det vondt medfører! Ikke å avle mere hat. Da er man ond, for man har et aktivt valg mellom å være snill eller hatefull, punktum! 

Anonymkode: 3ae87...1f3

For det første, jeg «hater» ikke mennesker som har det tungt. Men de som har alt jeg ikke har. Egoistisk ja, men jeg skrev jo at jeg har blitt egoistisk etter et liv med mye dritt. Og jeg påfører ikke andre smerte selv om jeg har de tankene jeg har. Og for det andre, jeg ber ikke om unskyldning.

Anonymkode: 07f6a...732

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første, jeg «hater» ikke mennesker som har det tungt. Men de som har alt jeg ikke har. Egoistisk ja, men jeg skrev jo at jeg har blitt egoistisk etter et liv med mye dritt. Og jeg påfører ikke andre smerte selv om jeg har de tankene jeg har. Og for det andre, jeg ber ikke om unskyldning.

Anonymkode: 07f6a...732

Det er forstålig, synes ikke det er noe galt så lenge du ikke gjør noe for å skade andre, du kan ha de tankene du vil.

Om det hjelper deg å tenke slikt, og om det er bra på sikt, ja vanskelig å svare på.

Anonymkode: 87a86...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også mennesker er stort sett grusomme, og kan liksom telle på en hånd de gode menneskene jeg har møtt igjennom livet.

Det åpner jo litt øynene.

Er vi alle bare ''offer for våre egne livssituasjoner'' ? Eller har vi egentlgi mer kontroll over oss selv, og hvilke valg vi tar, hvordan vi behandler andre?

Tenker en del på det... Synes det er vanskelig å ha et generelt positivt syn på mennesker jo eldre jeg blir... Da har man liksom sett en del, den naiviteten som man hadde som ung forsvinner...

Anonymkode: 87a86...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 21.25, PinkLady97 skrev:

At man har opplevd mye dritt i livet og hatt det vondt unnskylder ikke å hate uskyldige mennesker. Jobb med deg selv

Så lenge hun ikke gjør noe mot noen, påvirker det ikke disse ''uskuldige menneskene''..

 

Anonymkode: 87a86...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 0.04, Nooni skrev:

Nei det tror ikke jeg heller. Derfor spør jeg om hvilke svar vedkommende forventer etter som man ikke kan løse dette. Det er et helt fair spørsmål. Ønsker han trøst, er det helt greit. 

Det gagner ikke denne fyren at alle har inne skal leke hobby-psykologer. Vil han slutte å hate er det hjelp å få. Men ikke her inne. 

Ehh...tror ikke dette er en fyr som skriver, men en kvinne, les innlegget til TS LITT MER NØYE....

Anonymkode: eb0ea...8f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Sånne enkle lettvinte svar hjelper ikke folk som sliter med psyken eller feks traumer...

Anonymkode: 6fe94...11a

Jo, det gjør det faktisk så fort vedkommende er mottakelig. Og hvordan blir man det? Ved å innse at man vil jobbe frem mot noe fremfor å fortsette og grave seg ned i dritten sin og syns synd på seg selv. Det er faktisk så enkelt.

Anonymkode: 1fb1a...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.1.2020 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Jeg er fullt klar over at dette ikke er bra, men sånn har det blitt med tiden. Jeg har møtt mye motgang gjennom livet, og opplevd alvorlig sykdom og dødsfall blant mine nærmeste. Livet for meg nå er et h****, og jeg har prøvd og prøver å gjøre det bedre. Men har vel egentlig gitt opp.  Folk sier jo at «alle har problemer.» Men for mange er det små bagateller. Og jeg har begynt å mislike folk mer og mer. Det er kun mine aller nærmeste jeg bryr meg om. Jeg klarer ikke å ha medfølelse for noen som mistet bestemoren sin da hun var 98, når jeg mistet den ene av foreldrene da h*n var 62. Og hvordan skal jeg klare å glede meg over at andre blir gravide når jeg aldri har vært det og neppe blir det? Jeg er blitt egoistisk, og hater mennesker mer og mer. Det værste er kanskje at jeg gidder ikke lenger å prøve å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 07f6a...732

Det høres ut som du legger alt for mye tanker rundt andre mennesker. Å hate andre mennesker krever utrolig mye energi i negativ forstand. 

Et godt råd er å tenke over hva du kan gjøre for at du skal ha det bedre, og ikke bruke tankene på hva andre har som ikke du har. Du skriver at du bryr deg om dine nærmeste, og det er jo positivt.

Det er ikke noe galt og ikke glede seg over andre som har blitt gravide eller ha medfølelse for mennesker man ikke har noe med å gjøre.

Du har opplevd mye vanskelig, og det som må bety noe for deg er å jobbe med deg selv og det som er positivt for deg som du kan bygge videre på.

Vi alle er egoistiske i mer eller mindre grad, og det må vi faktisk være til en viss grad. Konsentrer deg om dine nærmeste og ellers de som gir deg noe positivt og de som gir deg negativt skyver du unna. Da vil du nok etterhvert få et annet syn på det rundt deg.

Anonymkode: 15f65...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 0.04, Nooni skrev:

Nei det tror ikke jeg heller. Derfor spør jeg om hvilke svar vedkommende forventer etter som man ikke kan løse dette. Det er et helt fair spørsmål. Ønsker han trøst, er det helt greit. 

Det gagner ikke denne fyren at alle har inne skal leke hobby-psykologer. Vil han slutte å hate er det hjelp å få. Men ikke her inne. 

Kan du ikke lese hva ts skriver ? Ts er en kvinne.

Anonymkode: 6fe94...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/25/2020 at 9:21 PM, AnonymBruker said:

Jeg klarer ikke å ha medfølelse for noen som mistet bestemoren sin da hun var 98, når jeg mistet den ene av foreldrene da h*n var 62.

Anonymkode: 07f6a...732

 

Jeg mistet en av foreldrene mine da jeg var barn, men jeg hater ikke folk for det. Du bør skjerpe deg for du fremstår ikke som en særlig bra person. 

Anonymkode: 71189...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.1.2020 den 10.05, AnonymBruker skrev:

For det første, jeg «hater» ikke mennesker som har det tungt. Men de som har alt jeg ikke har.

Anonymkode: 07f6a...732

Hva er det de har som ikke du har?

Du kan få mye, men da handler det om å snu tankegangen og fokusere på det du vil ha istedenfor hva andre har som ikke du har.

Å bruke tid på å hate andre går bare utover en selv, da hatet kommer fra den som hater. Dette gjelder faktisk også når det gjelder mennesker som gjør noe dårlig mot deg. Hvis man ikke tar imot negativitet fra andre mennesker, så blir negativiteten fortsatt hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2020 den 0.37, AnonymBruker skrev:

Ehh...tror ikke dette er en fyr som skriver, men en kvinne, les innlegget til TS LITT MER NØYE....

Anonymkode: eb0ea...8f1

Så du tenker det er vesentlig at jeg/vi gjøres kjent med om det er en kvinne eller en mann? 

Sånn jeg ser det så er du en person som ikke har no bedre å ta deg til enn å pirke på andre. Vis litt romslighet så får andre det bedre - og kanskje du selv også. Du har sikkert nok utfordringer selv du heller burde bruke tid på enn pirk på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...