Gå til innhold

«Hater» de fleste mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fullt klar over at dette ikke er bra, men sånn har det blitt med tiden. Jeg har møtt mye motgang gjennom livet, og opplevd alvorlig sykdom og dødsfall blant mine nærmeste. Livet for meg nå er et h****, og jeg har prøvd og prøver å gjøre det bedre. Men har vel egentlig gitt opp.  Folk sier jo at «alle har problemer.» Men for mange er det små bagateller. Og jeg har begynt å mislike folk mer og mer. Det er kun mine aller nærmeste jeg bryr meg om. Jeg klarer ikke å ha medfølelse for noen som mistet bestemoren sin da hun var 98, når jeg mistet den ene av foreldrene da h*n var 62. Og hvordan skal jeg klare å glede meg over at andre blir gravide når jeg aldri har vært det og neppe blir det? Jeg er blitt egoistisk, og hater mennesker mer og mer. Det værste er kanskje at jeg gidder ikke lenger å prøve å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 07f6a...732

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At man har opplevd mye dritt i livet og hatt det vondt unnskylder ikke å hate uskyldige mennesker. Jobb med deg selv

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fullt klar over at dette ikke er bra, men sånn har det blitt med tiden. Jeg har møtt mye motgang gjennom livet, og opplevd alvorlig sykdom og dødsfall blant mine nærmeste. Livet for meg nå er et h****, og jeg har prøvd og prøver å gjøre det bedre. Men har vel egentlig gitt opp.  Folk sier jo at «alle har problemer.» Men for mange er det små bagateller. Og jeg har begynt å mislike folk mer og mer. Det er kun mine aller nærmeste jeg bryr meg om. Jeg klarer ikke å ha medfølelse for noen som mistet bestemoren sin da hun var 98, når jeg mistet den ene av foreldrene da h*n var 62. Og hvordan skal jeg klare å glede meg over at andre blir gravide når jeg aldri har vært det og neppe blir det? Jeg er blitt egoistisk, og hater mennesker mer og mer. Det værste er kanskje at jeg gidder ikke lenger å prøve å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 07f6a...732

Du hater ikke andre, men kun deg selv. Ditt speilbilde vrenges da til andre mennesker som utgir seg til det du kaller hat til andre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å hate andre mennesker tilsynelatende uten grunn kan være en form for forsvarsmekanisme.

Anonymkode: 2fd20...d3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PinkLady97 skrev:

At man har opplevd mye dritt i livet og hatt det vondt unnskylder ikke å hate uskyldige mennesker. Jobb med deg selv

Sånne enkle lettvinte svar hjelper ikke folk som sliter med psyken eller feks traumer...

Anonymkode: 6fe94...11a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror selv det bl.a er på grunn av at jeg er direkte misunnelig. Jeg synes mange folk ikke fortjener å ha det så bra som de har det. Jeg har enkelte problemer i forhold til meg selv også, på grunn av måten jeg har blitt behandlet arg møtt på av mange i oppveksten og senere tid. Men mange har det bedre enn de fortjener, det må jeg ærlig si. 

Anonymkode: 07f6a...732

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. 

Hva mener du vil skal gjøre med det? Eventuelt: hvilke svar forventer du fra oss? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Nooni said:

Ok. 

Hva mener du vil skal gjøre med det? Eventuelt: hvilke svar forventer du fra oss? 

Du må værra morsom på fest. Ingen skriver vel inn tråder på KG med oppriktige håp om at det skal løse noe som helst. Forum er delvis til for at man bare kan få sette ord på ting. Vær nå littegrann hyggelig, hva?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Scarlet Witch skrev:

Du må værra morsom på fest. Ingen skriver vel inn tråder på KG med oppriktige håp om at det skal løse noe som helst. Forum er delvis til for at man bare kan få sette ord på ting. Vær nå littegrann hyggelig, hva?

Nei det tror ikke jeg heller. Derfor spør jeg om hvilke svar vedkommende forventer etter som man ikke kan løse dette. Det er et helt fair spørsmål. Ønsker han trøst, er det helt greit. 

Det gagner ikke denne fyren at alle har inne skal leke hobby-psykologer. Vil han slutte å hate er det hjelp å få. Men ikke her inne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger å få utløp for frustrasjon. Kan jo ikke si det til folk, hvor lite jeg synes de fortjener alt og hvor bortskjemt de er 😛

Anonymkode: 07f6a...732

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å få sagt det så er jeg ikke noe han.

Anonymkode: 07f6a...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nooni said:

Nei det tror ikke jeg heller. Derfor spør jeg om hvilke svar vedkommende forventer etter som man ikke kan løse dette. Det er et helt fair spørsmål. Ønsker han trøst, er det helt greit. 

Det gagner ikke denne fyren at alle har inne skal leke hobby-psykologer. Vil han slutte å hate er det hjelp å få. Men ikke her inne. 

Fair enough, men skriver du lignende kommentarer under alle tråder som har med psykisk helse å gjøre? Man finner så utrolig mange ulike folk her inne, ofte har noen relevante opplevelser eller erfaringer å komme med. Nå er i utgangpspunktet ikke jeg en særlig positiv person, men du banker meg jammen ned i støvlene her. Applaus, seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å få hjelp da? Det er jo noe du tydeligvis trenger hjelp med. 

Anonymkode: 765b7...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg as.

Serr, uansett hvilke konstellasjoner med mennesker jeg blir satt i, så kjeder jeg meg. Det være seg julebord med 40/50-åringer, hjemmefester med de på 20, nabolagsfest, venners vennersfest, når jeg melder meg inn i en klubb eller starter å dyrke en ny hobby, jentekvelder, kunstutstillinger, sportseventer, butikkåpninger, hytteturer... Altså..  mennesker kjeder meg.

Jeg møter så mange forskjellige mennesker hele tiden fordi jeg er en omgjengelig person, men jeg liker egentlig ikke mennesker. Jeg synes ikke folk er interessante eller morsomme.

Det verste av alt er at jeg garantert hadde kjedet meg selv dersom jeg møtte meg selv. Men jeg får venner lett og blir som sagt dratt med på alle mulige sosiale eventer, så jeg er tydeligvis en jævelig god skuespiller. Folk tror jeg elsker de og jeg får alltid høre at jeg er så hyggelig og en flink lytter og at folk stoler på meg. Føler meg som den verste slangen. Ikke fordi jeg er slem mot folk, men fordi jeg er så falsk. Men jeg forteller ikke hemmeligheter videre da, for jeg synes ikke hemmelighetene jeg holder for meg selv er interessante å snakke om. Folk tror vel det er av helt andre grunner, f.eks. at jeg er så opptatt av å være rettferdig og et godt menneske. 🤣

Selv synske personer har sagt at jeg "lyser" når jeg har tenkt veldig mørke tanker i det jeg ble lest... Jeg kan sitte og tenke at jeg bare vil stikke fra det sosiale jeg gjør fordi jeg kjeder meg så voldsomt, og folk sier at jeg har så positiv energi.

Egentlig skjønner jeg ikke at det er mulig.

Anonymkode: 48a88...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å kalle meg misantrop, men jeg hater ikke pga sjalusi og andre (for meg) idiotiske ting som det høres ut som du gjør. Velger å si jeg misliker mennesker generelt pga dumskap og utrolig teit flokkmentalitet.

Jeg har til og med empati og evnen til å skille individer fra gruppen mennesker jeg hater, jeg mener misliker. 

 

Still dere i kø for å ta på meg og sole dere i min glans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fullt klar over at dette ikke er bra, men sånn har det blitt med tiden. Jeg har møtt mye motgang gjennom livet, og opplevd alvorlig sykdom og dødsfall blant mine nærmeste. Livet for meg nå er et h****, og jeg har prøvd og prøver å gjøre det bedre. Men har vel egentlig gitt opp.  Folk sier jo at «alle har problemer.» Men for mange er det små bagateller. Og jeg har begynt å mislike folk mer og mer. Det er kun mine aller nærmeste jeg bryr meg om. Jeg klarer ikke å ha medfølelse for noen som mistet bestemoren sin da hun var 98, når jeg mistet den ene av foreldrene da h*n var 62. Og hvordan skal jeg klare å glede meg over at andre blir gravide når jeg aldri har vært det og neppe blir det? Jeg er blitt egoistisk, og hater mennesker mer og mer. Det værste er kanskje at jeg gidder ikke lenger å prøve å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 07f6a...732

Jeg mistet moren min når jeg var 14. Har allikevel sympati for alle som minster noen de er glad i. Det gjør like vondt uansett hvor gammel du er. 

Anonymkode: 46112...d3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Scarlet Witch skrev:

Fair enough, men skriver du lignende kommentarer under alle tråder som har med psykisk helse å gjøre? Man finner så utrolig mange ulike folk her inne, ofte har noen relevante opplevelser eller erfaringer å komme med. Nå er i utgangpspunktet ikke jeg en særlig positiv person, men du banker meg jammen ned i støvlene her. Applaus, seriøst.

Der tar du feil. Jeg skriver ikke lignende kommentarer under alle tråder om psykisk helse. Mulig alle som du har lest, men da bør du lese flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innlagt for selvmordsforsøk tre ganger, havnet i rullestol mange år, hadde far som tok overdose, mor som kjeftet, kjæreste som slo meg, mobbet hele oppveksten, alle tre bestevennene mine gjennom livets faser har brukt meg for penger og backstabbet meg når jeg satt nei foten, og nye kjæresten min tok selvmord mens jeg blir sykere og ser hvordan folk trakasserer nav klienter på nettet. 

Jeg hater ingen og vet du hva jeg lærte i gruppeterapi på psyk? En fra utøya 22 juli var der. Da innså jeg at jeg var heldig! 

Selvom alt går mot deg så vær glad for de små tingene. Fokuser på det du klarer ikke det du ikke klarer. Når du lager frokost vær glad for at du har armer som kan, når du går i trappen vær glad for at du har ben som bærer deg, når du går til trikken se på det grønne gresset eller den fine fuglen i veikanten, når kassadamen smiler føl menneskeligheten. Livet er ikke så værst! 

Jeg var suicidal i 11 år men har det bra i dag tross alt. 

Det får du også! 

Og jeg hatet å høre dette, men det er riktig: du må endre tankegangen din. 

 

Anonymkode: 3ae87...1f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får det iallefall ikke bedre av å hate andre. 

Jeg er glad for at mange har sluppet å oppleve de vansker jeg har opplevd, og anser ikke andre for å være verken grunnere enn meg eller at de har fått surfe gjennom livet uten smerte. Det er mer slik at absolutt alle har opplevd både motgang og smerte, og livet er ikke noe konkurranse om hvem som har "mest rett til å ha det vondt". Andres smerte og motgang har vært like reell for dem som min var for meg, og jeg finner både glede og støtte i folk. De er en ressurs for meg, og jeg for dem, i at livet går videre og inneholder glede. Får mulighet til det. 

Akkurat nå er jeg på tur med noen venninner, og noen av deres venninner, som jeg ikke kjente fra før. Vi bærer alle en historie, og helgen har vært både å dele godt og vondt. 

Nei, de har ikke opplevd mitt, men de har opplevd sitt. Smerte er smerte, og man kan også gi forståelse for det man ikke selv har opplevd, fordi man vet at smerte er smerte. Ikke minst kan man finne glede i at livet også er mer enn smerte. Bygges opp, kjenne på at livet er godt, fordi det er mer. Latter og moro. Mennesker som gir av seg selv, og at det er godt å kunne være ekte på godt og vondt med noen som aksepterer deg som helt menneske. 

Stenge av for andre, "hate" og velge å fokusere på urettferdighet, da får man ikke selv mulighet til å leges. 

Man trenger andre for å leges. 

Anonymkode: be96e...7af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...