Gå til innhold

Matbudsjett - hva er vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det. :) Jeg har fryser. Det hender jeg kjøper frosne grønnsaker, og det er som du sier relativt billig.

Anonymkode: f9d7f...c27

Jeg tenker at hvis du kjøper en sånn frossen blanding i uken og bestemmer deg for at den skal vare til fire middager så vil du ha litt å variere med dersom du kjøper forskjellig hver uke.

Rema 1000 hadde nettopp billige fiskegrateng - to for 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk den var interessant. 16 225kr fikk jeg opp, 1 voksen et barn i alder 12 år. Wow ass ikke rart man går i minus hver mnd. Jeg er elendig på økonomi og har dårlig jobb. Sikkert lurt å skrive ned et sånt budsjett så vet man hva man har å rutte med. Men altså jeg har 9500 i leie hver mnd det går jo ikke inn under d budsjettet der. 

Anonymkode: e9ba1...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne var jo helt vill 😕 Vi er to (på 50 og 19) og bruker 3500-4000 i mnd på mat, husholdningsartikler og andre dagligvarer, og synes det er et romslig budsjett. I følge denne kalkulatoren skulle vi brukt 5970 kr.

Jeg orket ikke gå gjennom de enkelte postene, men beregnet forbruk for oss var satt til 15.560. Hvis jeg da plusser på boutgiftene mine blir summen 25.980,- og da ville jeg med min inntekt bare hatt igjen 4000 til sparing. I virkeligheten sparer jeg 8000,- pr. mnd, så da bruker vi en del mindre på de andre postene også.

Anonymkode: 66ed9...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, den var interessant! Jeg anbefaler alle å sette opp et budsjett egentilg. Det er kanskje litt styr i starten, men etter hvert får man ganske god kontroll og det blir en rutine. Man blir mye mer avslappet da også. :)

Anonymkode: f9d7f...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe eksakt. Min samboer jobber månedlig turnus så derfor varierer det litt/vanskelig å beregne. Men tenker gjenomsnitt på meg alene er 750 kr i uka / 3000 kr i måneden (ikke inkl takeout, men dette er ganske sjeldent). Men vi er jo ikke studenter lenger og prioriterer mat fremfor andre ting. Om du vil prioritere annet er det mange løsninger. Blant annet å bare handle 1 gang i uka, fryse ned store porsjoner og spise vegetar (ikke vegetar alternativer som veggis burgere, men mye linser og bønner) osv. 

Anonymkode: 57c22...9d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også rundt 750 kroner i uka/3000 i mnd. Jeg kunne spist rimeligere om jeg kunne puttet i meg alt det helsen min ikke har godt av, så jeg må prioritere og da blir det litt dyrere. 
I helgene lager jeg mat i litt større porsjoner enn til bare meg i 1 dag, og spiser restene utover i uka. Da sparer jeg tid (er som regel ikke hjemme fra jobb for nærmere Dagsrevytid) og kaster nesten ikke noe mat.

Tømmer grønnsakskuffen med jevne mellomrom og lager linsegryte med grønnsakrester og linser. Handler i Sverige omtrent 1 gng i mnd og fyller opp med det jeg trenger.

Anonymkode: be19c...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sifo har høye tall😄.

Som alenefar til tre tenåringsgutter så indikerte det nesten 10.000 i måneden. Vi bruker vel reelt ca 5000, , og da går det i mye ok mat, noe frossenblandinger for wok, lasagne, varianter i pytt i panne, noen biff middager osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg var student, men jeg husker godt at kjæresten og jeg kjøpte 1 stk kjøttpølse og 1 pose Svensk ertesuppe til middag.  Jeg hadde bare en kokeplate på hybelen, så dette var ypperlig.  I blant stekte vi ostesmørbrød, men det var kun i helgene.  Det var kanskje ikke så sunt, men vi overlevde godt slik. 

Må du, så kan du! :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker 5000 for to voksne og to små barn. Er økonomiske, bruker opp alt vi kjøper, men spiser sunn og god mat. Mye grønnsaker, gjerne frosne. 

Anonymkode: 747c4...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 1.44, AnonymBruker skrev:

Den kalkulatoren er helt på trynet. Vi er to voksne, og skal i følge den bruke over 5000 i måneden på mat. Vi bruker som regel under 4000, og da handler vi på Joker og Coop Marked uten å bevisst gå for tilbud, billigmerker og nedprisede varer.

Anonymkode: 1c7de...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 1.44, AnonymBruker skrev:

Skulle jeg levd etter den hadde jeg gått i minus hver måned

Anonymkode: a3b49...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og tre barn vi bruker ca 7.500 i mnd. Dette er inkludert bleier og vaskemidler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.1.2020 den 1.36, AnonymBruker skrev:

Forresten har de 1 kg epler til 10 kroner på Kiwi og 🙂

Anonymkode: b64ed...cda

Var innom Kiwi i dag, men kunne ikke se at de hadde noe sånt… Er det lenge siden du kjøpte det?

Anonymkode: f9d7f...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var innom Kiwi i dag, men kunne ikke se at de hadde noe sånt… Er det lenge siden du kjøpte det?

Anonymkode: f9d7f...c27

Var innom Kiwi på torsdag, og da hadde de der jeg var, i hvert fall. Ferdigpakkede poser på 1 kg, FirstPrice.

Anonymkode: 1c7de...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var innom Kiwi i dag, men kunne ikke se at de hadde noe sånt… Er det lenge siden du kjøpte det?

Anonymkode: f9d7f...c27

Ja det var i forrige uke, nå er prisen 16.90 igjen. Tror det gjelder å følge med på Mattilbud-appen! 

Anonymkode: b64ed...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...